Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Synes det er litt morsomt at jeg tar Rayo opp fra Liga Adelante til BBVA i en sesong, neste sesong tar jeg 3dje plass og en CL plass. Neste sesong så ligger jeg på andre plass og ligger først i gruppespillet. Men da finner høyre wingback ut at han må forlate klubben for å få nye utfordringer. Hva faen er ikke CL og kjemping om ligagull i Spania utfordring nok?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Startet en ny save med Everton. Hadde en ikke helt oppdatert transfer update så hadde ikke glorious eto'o ^^

 

Fant en taktikk på nettet som så veldig intr ut, eneste minus... Ingen backer... Men solgte Coleman for 90 mill og Baines for 250 så masse penger å bruke.

 

Taktikken er 3 CB, ingen RB/LB/WBL/WBR. To wide midfielder på ML or MR, en AM, Winger som er helt oppe på venstre (på siden av spissene) en poacher (eto'o god.) og en def forward (lærer lukaku den rollen)

 

Solgte spillere:

 

Naismith 55 m

Hibbert 2.75 m

Coleman 90 m

Baines 250 m

Gibson 55 m

 

Kjøpte spillere:

 

Ødegaard 100 k

John Souttar 23 m (Min youth dude ville ha han og jeg stoler på han ^^)

Anthony Knockaert 80 m (ble dyrere enn jeg trodde, men han så intr ut)

Shawcross 60 m

Simão 38 m

Coentrão 45 m (stolt over den prisen :D)

Augusto Fernández 50 m

Niklas Süle 145 m (ok over the top for en 17 åring... men jeg hadde en game han gikk helt bananas på og ville bestemme hans utvilkling

 

Null penger igjen, må kanskje selge noen, er veldig fullt på midten nå og tynt i angrep, Mirallas kan være reserve reserve angriper hvis det trengs :p

 

Jagielka vil bort derfor jeg kjøpte Süle, men får se om jeg får holde på han.

 

Taktikk har virket veldig bra i vennskapskampene, men om det virker i ligaen gjenstår å se, må nok holde på dem siden jeg solgte alle beckene mine heh

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd seg med Blackburn? Det anbefales i såfall. Er i mars 2014 og leder Championship med 13 poeng. Klubben har snart 500 mill NOK i gjeld og er nær å bli satt under administrasjon. Når jeg endelig fikk lønnsnivået under budsjett (ca 3,5mill pr uke) så setter styret det ned til 2,75mill. Vanskelig, men svært spennende og morsomt. Hvis opprykket glipper blir det nok svært dårlig med penger.

Lenke til kommentar

En av de morsomste jeg har prøvd på lenge. Vant forøvrig ligaen og rykket opp. Forholdsvis lavt budsjett enda, selv med masse TV og sponsorpenger.

 

Det som plager meg mest er at alle de overbetalte slaskene jeg prøver å kvitte meg med skal ha meg til å betale deler av lønna deres for at de skal reise. Men hvis jeg prøver å signere en spiller som andre lag vil kvitte seg med, så får jeg aldri den muligheten..

Lenke til kommentar

Har noen prøvd å spille med kompiser over nettet? Har planer om å prøve det i FM 2015, men vil gjerne vite litt mer om hvordan det fungerer før jeg kjøper spillet.

 

Er det noen negative aspekter? Mye ventetid? Må man se alle kampene de andre managerne som er med spiller? Annet jeg bør vite?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har startet en game med Manchester United, å har lastet ned den siste patchen med alle sommer overgangene :) er kommet til April nå, å vurderer å gjøre låneavtalen til Falcao permanent. men han krever 3,5mill i ukelønn og en lojalitetsbonus på 120mill :O å i tillegg skal Agenten ha 80mill i honorar!

 

Er det bare meg eller er det da galskap å signere han?

Lenke til kommentar

Sesong en av nye backless Everton unnagjort.

 

Dårlig åpning i liga men veldig sterk avsluttning. 2! plass á poeng med Chelsea, men mye dårligere målforskjell.

 

Utslått tidlig i Ligacup mot Nottingham Forresest på straffer (C lag)

 

Utslått i første utslagsrunde etter gruppespillet (der jeg total knuste lagene) mot Dnipro, skuffende men var i en dårlig periode med dårlig moral og skader.

 

Vant FA cup etter thriller mot City, straffer 5-4, scoret alle mine.

 

Spillemessig har spillerne spilt ganske så ok.

 

Keepere:

Howard - stabil, kommer til å beholde han et par år til.

Joel - stabil, samme som Howard, utvikler han seg bra kanskje han blir nye førstekeeper.

 

Forsvar:

 

Stones - spilte ok, er ikke like god som RL, men ser potensial i han.

Distin - klippen i forsvaret, utrolig spiller og 36 år... Er nok i stallen neste år også.

Jags - styrer forsvaret, trodde jeg kom til å miste han i starten av sesongen (ville bort) men heldigvis ble han

Shawcross - en av de beste signeringene jeg hadde denne sesongen.

Süle - hadde han ikke vært dobbelt så dyr som Shawcross hadde dette vært en bedre signering, men blir nok mye bedre i lengden.

Besic - spilte ok, spørs om han holder standarden.

 

Forsvaret er nok de mest konsistente av spillerene jeg har, liker det jeg ser.

 

Midtbane:

 

Coentrão - startet forykende, men dalte etter han fikk en langtidsskade, ok førstesesong

Oviedo - usikker på ML posisionen, prøvde han der et par kamper, spilte ok men kommer nok til å bli solgt

McCarthy - passer ikke inn i dette systemet, blir solgt

Barry - spiller godt på sitt beste, som regel ok. Grei backup

Simão - veldig god på sitt beste, veldig dårlig på sitt værste. Usikker om han er her neste sesong.

Pienaar - helt grei backup

Augusto Fernández - helt grei førstesesong, lei tendens til å bli skadet

Mirallas - stabil og god, hvis jeg ikke får et veldig godt bud er han her neste sesong

Knockaert - litt under pari, litt usikker hvor jeg skal bruke han, spilt best på AMC, men han får ikke Barkleys plass

Barkley - ikke like god som han bruker å være, får se om han tilpasser seg taktikken bedre neste sesong

Osman - stabil, ok reserve

McGeady - har gjort geniale ting, og vært helt borte. grei reserve

 

Midtbanen har vært såså denne sesongen, får se om de tilpasser seg taktikken bedre neste sesong

 

Spisser:

 

Eto'o - verdensklasse. 40 kamper 29 mål, ikke mer å si. Beholder han til han legger opp

Lukaku - som Eto'o bare enda bedre... 43 kamper 32 mål. Beholder han til han legger opp ;)

Munir El Haddadi - kjøpte han i januarvinduet for 80 mill for å spille min def spiss rolle (søkte etter spisser med høy takling) og de kampene han spilte før han ble skadet var han veldig god, også en god AML for cover der.

 

Ser frem til neste år. Går Chelsea style og kjøper unge spillere og låner dem ut :p

post-262771-0-84647000-1411410753_thumb.jpg

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Sesong en av nye backless Everton unnagjort.

 

Dårlig åpning i liga men veldig sterk avsluttning. 2! plass á poeng med Chelsea, men mye dårligere målforskjell.

 

Utslått tidlig i Ligacup mot Nottingham Forresest på straffer (C lag)

 

Utslått i første utslagsrunde etter gruppespillet (der jeg total knuste lagene) mot Dnipro, skuffende men var i en dårlig periode med dårlig moral og skader.

 

Vant FA cup etter thriller mot City, straffer 5-4, scoret alle mine.

 

Spillemessig har spillerne spilt ganske så ok.

 

Keepere:

Howard - stabil, kommer til å beholde han et par år til.

Joel - stabil, samme som Howard, utvikler han seg bra kanskje han blir nye førstekeeper.

 

Forsvar:

 

Stones - spilte ok, er ikke like god som RL, men ser potensial i han.

Distin - klippen i forsvaret, utrolig spiller og 36 år... Er nok i stallen neste år også.

Jags - styrer forsvaret, trodde jeg kom til å miste han i starten av sesongen (ville bort) men heldigvis ble han

Shawcross - en av de beste signeringene jeg hadde denne sesongen.

Süle - hadde han ikke vært dobbelt så dyr som Shawcross hadde dette vært en bedre signering, men blir nok mye bedre i lengden.

Besic - spilte ok, spørs om han holder standarden.

 

Forsvaret er nok de mest konsistente av spillerene jeg har, liker det jeg ser.

 

Midtbane:

 

Coentrão - startet forykende, men dalte etter han fikk en langtidsskade, ok førstesesong

Oviedo - usikker på ML posisionen, prøvde han der et par kamper, spilte ok men kommer nok til å bli solgt

McCarthy - passer ikke inn i dette systemet, blir solgt

Barry - spiller godt på sitt beste, som regel ok. Grei backup

Simão - veldig god på sitt beste, veldig dårlig på sitt værste. Usikker om han er her neste sesong.

Pienaar - helt grei backup

Augusto Fernández - helt grei førstesesong, lei tendens til å bli skadet

Mirallas - stabil og god, hvis jeg ikke får et veldig godt bud er han her neste sesong

Knockaert - litt under pari, litt usikker hvor jeg skal bruke han, spilt best på AMC, men han får ikke Barkleys plass

Barkley - ikke like god som han bruker å være, får se om han tilpasser seg taktikken bedre neste sesong

Osman - stabil, ok reserve

McGeady - har gjort geniale ting, og vært helt borte. grei reserve

 

Midtbanen har vært såså denne sesongen, får se om de tilpasser seg taktikken bedre neste sesong

 

Spisser:

 

Eto'o - verdensklasse. 40 kamper 29 mål, ikke mer å si. Beholder han til han legger opp

Lukaku - som Eto'o bare enda bedre... 43 kamper 32 mål. Beholder han til han legger opp ;)

Munir El Haddadi - kjøpte han i januarvinduet for 80 mill for å spille min def spiss rolle (søkte etter spisser med høy takling) og de kampene han spilte før han ble skadet var han veldig god, også en god AML for cover der.

 

Ser frem til neste år. Går Chelsea style og kjøper unge spillere og låner dem ut :p

kor laster du ned den "skin" du bruker? :)

Lenke til kommentar

å fy faen for en spennende avslutning jeg går i møte denne sesongen med liverpool, kan ta the treble! møter united i cl semien(potensielt enten real madrid eller marseille i finalen) og så er jeg 1 poeng foran chelsea med en kamp til gode i PL(hvor btw, stoke nettopp slo meg og er i rute til å få den 4 cl plassen haha, undervurderte dem noe sykt pga denne CL semien jeg skal spille) samt er da i fa cupen og møter arsenal i finalen, så enten blir det himmel eller helvete, føler meg sikker på PL tittelen med 3 kamper igjen.

 

Faktisk første sesong sturridge ikke blir min toppscorer, han har stagnert voldsomt :( antony martial og lukaku derimot leverer sterkt!

Lenke til kommentar

Jeg har startet en game med Manchester United, å har lastet ned den siste patchen med alle sommer overgangene :) er kommet til April nå, å vurderer å gjøre låneavtalen til Falcao permanent. men han krever 3,5mill i ukelønn og en lojalitetsbonus på 120mill :O å i tillegg skal Agenten ha 80mill i honorar!



Er det bare meg eller er det da galskap å signere han?


Lenke til kommentar

 

Jeg har startet en game med Manchester United, å har lastet ned den siste patchen med alle sommer overgangene :) er kommet til April nå, å vurderer å gjøre låneavtalen til Falcao permanent. men han krever 3,5mill i ukelønn og en lojalitetsbonus på 120mill :O å i tillegg skal Agenten ha 80mill i honorar!

Er det bare meg eller er det da galskap å signere han?

 

galskap, men spørs hvor bra han gjør det, blir fort FPP på din nakke av det der!

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har startet en game med Manchester United, å har lastet ned den siste patchen med alle sommer overgangene :) er kommet til April nå, å vurderer å gjøre låneavtalen til Falcao permanent. men han krever 3,5mill i ukelønn og en lojalitetsbonus på 120mill :O å i tillegg skal Agenten ha 80mill i honorar!

Er det bare meg eller er det da galskap å signere han?

 

galskap, men spørs hvor bra han gjør det, blir fort FPP på din nakke av det der!

 

han har 28mål på 32kamper i PL og totalt 38skåringer denne sesongen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...