Gå til innhold

Canal Digital HD dekoder (Ikke pvr) ekstern lagring


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp fått min nye Canal Digital HD dekoder (uten pvr) og jeg har lest litt i manualen, og ser at man kan koble på ekstern lagring over 32 GB for å ta opp.

 

 

Jeg har et 2,5" harddisk kabinett som går via USB, men den vil ikke igjenkjenne den som en USB og det skjer altså ingenting når jeg har satt inn en harddisk i kabinettet og putter den i bak.

 

 

Har noen vært borti det her før?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at det ikke er nok power til å drive USB disk. Har selv noen USB disker med en kabel hvor det er mulig å koble til to USB porter hvis en port ikke leverer nok power.

 

Regner med at USB2.0 disken din er større enn 64GB .

Fra manualen:

Komplett opptaks- og tidsforskyvningsfunksjonalitet er

bare tilgjengelig hvis det er satt inn en USB 2.0-minneenhet

med kapasitet på over 64 GB.

Deretter er det mulig å:

• ta opp programmer via My TV

• ta opp programmer via tv-guiden (EPG)

• ta opp etter klokkeslett

Med en USB-minneenhet med kapasitet på 16 eller 32 GB kan du

bruke Pause-tv-funksjonen.

Les mer om tilkobling av USB-enheten på side 14.

Merk! Første gang du bruker USB-minneenheten sammen med

dekoderen, blir den automatisk formatert, og alle data slettes.

USB-minneenheten er ikke tilgjengelig med Follow Me-oppsett.

Lenke til kommentar

Det kan være at det ikke er nok power til å drive USB disk. Har selv noen USB disker med en kabel hvor det er mulig å koble til to USB porter hvis en port ikke leverer nok power.

 

Regner med at USB2.0 disken din er større enn 64GB .

 

 

Disken er på 250 GB altså. Og i manualen var det vel mer enn 500 GB den trengte den ekstra USB'en?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Bitrate er vel 15-20 Mbps og lagres vel uten noen ekstra kompresjon, så man kan jo regne ut hva det vil kreve. 20 Mbps vil være ca. 2,5 MB/sek. Dette er vel inkludert lyd osv også og ikke bare bilde.

 

En del disker trekker for mye strøm ja til å drives av én enkelt usb-port. En del disker leveres med kabel for å hente strøm fra en ekstra usb-port. Eventuelt kan man bruke f.eks. en mobillader der man kobler fra usb-ledningen til telefonen og kobler den til den ekstra usb-kontakten på kabelen som er ment for å hente strøm til disken.

 

USB 3.0-minnepinner vil normalt fungere mot USB 2.0 også.

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd med både en USB 3.0(64GB) og en USB 2.0(16GB).

Med USB 3.0 så ble det ikke noe tess, bare hakket og ville ikke alltid starte opp igjen når jeg pauset.

Med USB 2.0 så ble det bedre, NRK kanalene funket greit, både med pause og opptak, mens TV2 fungerte ikke.

 

USB 3.0 = Kingston 64GB DataTraveler 100 G3 USB 3.0 Flash Drive

USB 2.0 = Kingston 16GB DataTraveler G2 USB 2.0 Flash Drive

 

Usikker på hastighetene på disse! Men det kan virke som at den støtter USB 2.0 best!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...