Gå til innhold

Hva vil det si å være rasist?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på om jeg er en rasist. Jeg driter i hudfarge. Men er er veldig imot at utlendinger bruker faktumet at de er utlendinger til å få det som de vil. Sier du ikke ja, er du rasist.

 

Også imot utlendinger som gjør ting siden guden dems vil det "det er allahs vilje" og sånt.

 

Er det rasisme, eller går det bare på hudfarge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rasisme er vel egentlig diskriminering basert på rasen til hver enkelt individ eller gruppe. Litt som å si at svarte skal ha mindre tilgang til sosiale tjenester fordi de er svarte, eller at gulinger fortjener juling fordi de er gule.

 

Men å si at utlendinger er et problem i Norge, er ikke rasistisk. Avhengig av hvordan man begrunner meningen, kan man stemples som mye rart.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det at du iriterer deg over at andre mennesker fra andre land og andre relgioner kommer til ditt land og utnytter seg sterkt av et dumsnilt system er ikke og være rasist, De bruker både hudfarge,relgion og rasisme for og få det de vil ha, Sier staten i norge nei til div. ting fra andre land er vi plutslig rasister, sier vi nei til og bruke relgiøse plag fra andre land i skole og jobb er vi plutslig trangsynte. Om vi sier nei og ikke tar inn hver eneste utlending til norge er vi rasister, Om det når nyhetene at vi sender noen hjem igjen er vi hvertfall rasister.

 

Ordet: Rasist brukes på alt og aldri mot noen andre en den hvite mann. Idiotisk utrykk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om du ønsker strengere innvandringsregler enn regjeringen er du rasist.

 

Det utsagnet der er bare tåpelig. Problemet er at de som har slike meninger som regel klarer å drite seg ut med masse intoleranse og sortering basert på rase, religion, legning osv.

 

Den dagen man ikke klarer å skille mellom individer, så er man på helt feil vei.

 

Da hjelper det ikke å komme med: Jeg har en venn som er neger, men.... <blodrasistisk utsagn>.

Lenke til kommentar

Det utsagnet der er bare tåpelig. Problemet er at de som har slike meninger som regel klarer å drite seg ut med masse intoleranse og sortering basert på rase, religion, legning osv.

 

Den dagen man ikke klarer å skille mellom individer, så er man på helt feil vei.

 

Da hjelper det ikke å komme med: Jeg har en venn som er neger, men.... <blodrasistisk utsagn>.

 

Mulig det var et snev av sarkasme i innlegget hans.

 

I Norge er man rasist så lenge man ikke er 100% enig med regjeringens dårskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Rasisme er tanken om at sosiale skillelinjer i verden svarer til de genetiske. Altså f.eks. at underpriviligerte afroamerikanere har arvestoffet å takke heller enn andre omstendigheter som historie, kultur, fordommer etc.

 

+ handlinger utførd av dei sjølv som har ført til at dei har hatt det slik som dei har hatt det.

Lenke til kommentar

I kommentarfeltet på en sak angående situasjonen i Detroit som E24 publiserte for noen dager siden, var det svært mange kommentarer av typen "sånn går det når negere tar over byen." Jeg spurte rett ut om afrikansk opprinnelse med medførte at man var genetisk disponert for latskap og kriminalitet. Dette ga meg en drøss med negative stemmer, og en håndfull svar som kort og greit var "ja".

 

Dette vil jeg si er greie eksempler på rasisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spør man noen fra SV eller AP, så er man rasist, Breivik og høyreekstrem, dersom man våger stille spørsmålstegn ved den ukontrollerte masseinnvandringen vi har sett de siste årene.

 

Alle som stiller spørsmålstegn rundt følgende er automatisk rasister og slemme blendahvite svin:

-økonomi, kostnader osv, knyttet til innvandring

-kriminalitet, voldtekt, ran, drap, knyttet til innvandring

-tvangsekteskap, menneskesmugling, incest, prostitusjon, knyttet til innvandring

-fri grensepolitikk som tillater kriminelle å fritt flyte inn over grensene, og dessuten oppholde seg i landet dersom de har EU pass

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I kommentarfeltet på en sak angående situasjonen i Detroit som E24 publiserte for noen dager siden, var det svært mange kommentarer av typen "sånn går det når negere tar over byen." Jeg spurte rett ut om afrikansk opprinnelse med medførte at man var genetisk disponert for latskap og kriminalitet. Dette ga meg en drøss med negative stemmer, og en håndfull svar som kort og greit var "ja".

 

Dette vil jeg si er greie eksempler på rasisme.

 

Her har du en skjevfremstilling av saken. Du snakker om artikkelen: http://e24.no/utenri...etroit/21113869

 

Jeg skrev følgende kommentar:

"Det ingen tør å snakke om er at Detroit er 90% svarte. De hvite begynte å rømme byen etter de dødelige raseopptøyene i 1967 da mange hvite ble drept. 200.000 personer flyttet året etter. Byen fungerer ikke, når det nesten bare er uproduktive personer som ønsker å være kriminelle og ikke ønsker å jobbe, som er den gjenværende befolkningen. Det er noe å tenke over, for de som gleder seg så stort for kulturberikelsen i Oslo Øst og Groruddalen.."

 

Der svarte du som følger, dvs jeg gjetter at det er deg:

"Mener du å si at mennesker med afrikansk opprinnelse er genetisk disponert for latskap og kriminalitet?"

 

Mitt tilsvar er som følger, til deg og et par andre slike "antirasister":

"Det virker som at du ser helt bort i fra at mennesker har fritt valg, man behøver ikke bli kriminell eller narkolanger, man kan velge å lære seg å snakke språket på en dannet måte, man kan velge å arbeide eller skape arbeidsplasser, alle mennesker har fritt valg, i særdeleshet i USA. Den endeløse kriminaliteten og volden har drevet alle de produktive menneskene vekk fra Detroit. At det som er igjen er en 90% svart befolkning er et demografisk faktum, om du synes det er et ubehagelig faktum får du ta på din egen kappe, om det ikke passer ditt virkelighetsbilde må du heller revurdere det."

 

Det er jo ikke slik som du har fremstilt saken i det hele tatt.

Faktum er at det er en masse svarte der som ikke ønsker å jobbe, som dyrker gangster rap kultur, og foretrekker å være uproduktive mennesker. Dette handler om preferanser og kultur, det var du som dro genetikk inn i dette.

 

Takk.

Endret av Ideal
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

I kommentarfeltet på en sak angående situasjonen i Detroit som E24 publiserte for noen dager siden, var det svært mange kommentarer av typen "sånn går det når negere tar over byen." Jeg spurte rett ut om afrikansk opprinnelse med medførte at man var genetisk disponert for latskap og kriminalitet. Dette ga meg en drøss med negative stemmer, og en håndfull svar som kort og greit var "ja".

 

Dette vil jeg si er greie eksempler på rasisme.

 

Det er uvisst kva som er årsaken til at dei gjør som dei gjør. Om det så er gener eller kva det skulle være, men faktum er likevel faktum. Ingen følelsesmessige utrbrudd vil forandre den og voksne som holder foran auga og skriker så høgt dei kan for å døyve alle ord av litt fornuft. For da veit dei at det aldri vil komme i nærheita av dei, fordi i hode er fornuften forlengst vaska vekk av det beste vaskemidelet verden kan tilby politisk korrekthet, om det kom i butikkene og hadde blitt forandra til tøyvask hadde eg kjøpt ein av dei kvar gang. For bedre vaskemiddel kan du ikkje få. Uansett oppførselen deira medfører ikkje noko godt for andre.

Lenke til kommentar

"Ideal" du er så fokusert på å presentere alle som ikke er hvite som søppel.

Så mye at du lyver så det renner av deg.

 

Hva er løgn? At Detroit er 90% svarte? Uomtvistelig faktum, demografi.

At 200.000 mennesker flyttet fra Detroit etter raseopptøyene i 1967? Faktum, står på wikipedia. Bare sjekk siden om Detroit du.

 

Jeg klarer ikke helt forstå hva det er du mener er løgn her, alt er fakta, og man må faktisk forholde seg til fakta her i verden, selv om det ikke passer det rosenrødgrønne verdensbildet der alle er barn av regnbuen og fantastiske berikende mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip

 

Jeg stilte et åpent spørsmål. Dersom svaret ditt er nei, kan du jo kort og greit si nei, og la det være med det. Jeg er helt med på at afroamerikanere som gruppe har historisk vært problematisk, men spørsmålet er altså om dette er fordi de er afroamerikanere (dvs. genetisk betinget) eller om det er på grunn av sosiale omstendigheter.

 

I tillegg til dette er betimelig å spørre hvorvidt en tilstrømming av afroamerikanere faktisk er årsaken til Detroits problemer, en følge av dem, eller en kombinasjon. Jeg har ingen problemer med å akseptere faktainformasjonen du presenterer; det jeg stiller spørsmål ved er relevansen, og konklusjonene du trekker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg stilte et åpent spørsmål. Dersom svaret ditt er nei, kan du jo kort og greit si nei, og la det være med det. Jeg er helt med på at afroamerikanere som gruppe har historisk vært problematisk, men spørsmålet er altså om dette er fordi de er afroamerikanere (dvs. genetisk betinget) eller om det er på grunn av sosiale omstendigheter.

 

I tillegg til dette er betimelig å spørre hvorvidt en tilstrømming av afroamerikanere faktisk er årsaken til Detroits problemer, en følge av dem, eller en kombinasjon. Jeg har ingen problemer med å akseptere faktainformasjonen du presenterer; det jeg stiller spørsmål ved er relevansen, og konklusjonene du trekker.

 

Eller deira eigne valg? Det er ikkje slik at alt kjem av enten det genetiske eller det sosiale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...