Gå til innhold

– Alle bør lære av kontrollene i Super Mario World


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, desidert mitt favoritt spill. Aner ikke hvor mange timer av barndommen som gikk med på dette spillet, som jeg nå driver å "tvinger" barna mine til å spille :p

 

Ønsker selvsagt en oppfølger, men tror ikke den kan komme i nærheten av dette, og muligens ødelegge SMW navn og rykte...

Lenke til kommentar

Dårlig kontroll er ein grunn til at til dømes Super Mario Bros 2 ikkje er så populært blant dei som driv med speedrunning.

 

Nyare spel har ofte ein horribel kontroll. New Super Mario Bros er eit god eksempel, der du heile tida flyt og svever rundt, som om bakken du gjekk på alltid var av is og gravitasjonen var som på månen. SMB1, SMB3 og SMW er alle spel der du har svært god kontroll, noko som hever kvaliteten på opplevinga mange hakk.

Lenke til kommentar

Dårlig kontroll er ein grunn til at til dømes Super Mario Bros 2 ikkje er så populært blant dei som driv med speedrunning.Nyare spel har ofte ein horribel kontroll. New Super Mario Bros er eit god eksempel, der du heile tida flyt og svever rundt, som om bakken du gjekk på alltid var av is. SMB1, SMB3 og SMW er alle spel der du har svært god kontroll, noko som hever kvaliteten på opplevinga mange hakk.

 

Jepp, World er 100% spot on med kontrollene, perfeksjon rett og slett.

Lenke til kommentar

Et godt eksempel på hvor bra det spillet her er:

Jeg hadde aldri nes/snes som barn.

Spillte SMW første gang på emulator i en alder av 27, and it still rocked my world!

 

Et morsomt tips forresten til de som bruker dolphin emu til GC/Wii.

De har laget en New Super Mario Hellboy Edition som er ekstremt bra.

Helt nye baner og secrets, utfordrende men tilfredstillende for massokisten i oss alle.

 

Lenke til kommentar

Konge episode dette!

 

Super Mario World var og er helt klart et konge spill!

 

Vurderer å gå til anskaffelse av SNES da jeg aldri hadde SNES selv, men fikk da spilt en god del SNES for det!

 

Har da selvfølgelig NES som ennå er fult opperativt, så har ikke gått glipp av oldschool dagene med gaming ;)

 

Håper dere fortsetter med podcasting lenge, for dere lager utrolig digge show om gaming! :D

Lenke til kommentar

Hehe, når dere startet det første lydsporet, Title Theme'en til SMW, rundt 02:00, så var det nesten så jeg forventet dere kom til å si "takk for oss...kos dere med musikken; vi må spille Super Mario World". :green:

Var det noen av dere som fikk en "crisis" når lydsporet startet...? Det var noen tvilsomme lyder av nytelse der. :wee:

 

 

Jeg må si det var stor glede når jeg som liten gutt klarte å fullføre alle Star World-banene...og det var helt uventet at alle fargene endret seg! Jeg forstod ikke hva som skjedde, eller hvorfor (ikke mye internett på den tiden til å kunne søke det opp), men jeg ble i lettere ekstase over det! :thumbs:

 

 

349990-kamek.jpg

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til hva jeg synes er best av SMB3 og SMW...vel, spillteknisk, så synes jeg SMW er bedre, men når det kommer til underholdningsverdi (og jeg står fast på at det er noe med at man kun klarer å nyte spill fullt ut når/mens man er barn), så synes jeg SMB3 er bedre. :)

 

Jeg finner det vanskelig å forklare, men slik jeg ser det idag, så foretrekker jeg SMW - men skal jeg svare i forhold av hva jeg syntes om SMB3 som barn, kontra min opplevelse av SMW som (om enn noe eldre) barn, så er SMB3 bedre.

Grafikken, og alle mulighetene (draktene, hemmelighetene og "mikrospillene") i SMB3, gjorde det hele bare mye morsommere for et barn, som jeg var på den tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...