Gå til innhold

Sniktitt: LG G2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer bare ikke å la være å irritere meg over at når de først har fjernet knappene foran, er avstanden fra skjermen og ned til bånn forsatt like stor til at det like greit kunne vært knapper der!

 

Da sitter man igjen med en unødvendig stor dritt linje nederst som heller kunne bli brukt til større skjerm.. :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg klarer bare ikke å la være å irritere meg over at når de først har fjernet knappene foran, er avstanden fra skjermen og ned til bånn forsatt like stor til at det like greit kunne vært knapper der!

 

Da sitter man igjen med en unødvendig stor dritt linje nederst som heller kunne bli brukt til større skjerm.. :hrm:

La merke til det samme selv. Området under skjermen har mer å si enn det over da det bestemmer for vanskelig det er å nå rullegardinen med tommelen (er kanskje umulig uansett med så stor skjerm).

Se på S4 f.eks som har hardwareknapper nederst uten at det tar noe særlig plass.

 

Ser det godt på dette bildet:

 

 

5AbXKNv.png

 

 

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Men kva kan vi forvente av Qualcomm Snapdragon 800, blir dette ein utklassing av tidligare telefonar, som S4 og HTC ONE? Det er dette eg er spent på!

 

Snapdragon 800 har vi allerede fått ytelsestester fra. Ved 2.3GHz som det denne kjører på kan man forvente 20-30% bedre ytelse fra CPUen og 50% bedre ytelse fra GPUen sammenliknet med S4. Den forventes også å ikke bruke vesentlig mer strøm enn hva snapdragon 600 gjør, og skal være mer strømgjerrig ved lav belastning enn 600.

Lenke til kommentar

Med opplåsbar bootloader hadde denne vært interessant. Men sist jeg sjekket var det Sony og Samsung som var flinkest på det området. Når jeg kjøper en datamaskin (som er hva dette er), vil jeg ha muligheten til å legge inn den softwaren jeg måtte ønske.

Lenke til kommentar

Men kva kan vi forvente av Qualcomm Snapdragon 800, blir dette ein utklassing av tidligare telefonar, som S4 og HTC ONE? Det er dette eg er spent på!

 

God økning i benchmarks ja.

I praksis? minimalt. Snapdragon 600 er allerede svært kraftig. Utviklerene av android apps må ta hensyn til at spill/programmer også kan kjøre på svakere hardware for å ikke bli for snevert marked. Så den praktiske verdien av den økte ytelsen er nok svært liten.

Lenke til kommentar

Ca. 5000 kr når den kommer ut;)

 

Yupp

 

Listepriser i EU ser ut til å lande på rundt 599 EUR for 16GB utgaven, og 629 EUR for 32GB utgaven, eller omtrent samme som når galaxy S4 ble lansert.

 

Tipper dog at innen 3 måneder etter release så vil prisen ligge ca på nivå med htc one/galaxy s4.

Lenke til kommentar

Denne var meget nice!

 

Usikker på knapper på baksiden, men det kan jo fungere som bare det om man blir vandt til det.

 

Likte det smale bezelet, og ingen knapper på hele fronten.

Vi får se neste år hva Samsung og HTC kommer med, er det ikke store oppgraderingene der så kanskje det blir en LG på meg.

Lenke til kommentar

Jeg antar du har sett på dette bildet?

 

http://img.gfx.no/1198/1198843/nett.jpg

 

I så fall kan jeg avsløre at hvitbalansen er helt avhengig av fargen på lyset som lyser på telefonen. Profesjonelle fotografer (og en del hobbyister) har PC-skjermen sin på en fast plass og kalibrerer hvitbalansen på skjermen ut fra hvitbalansen i omgivelsene. Alternativt kjøper spesiell belysning i rommet der PC-skjermen står og kalibrerer den ut fra det. Det "verste" er kanskje at det ikke finnes noen fasit. Øynene våre er konstruert for å tilpasse seg omgivelsene slik at hvitt ser hvitt ut uansett hva den reelle hvitbalansen er. Problemene oppstår først når vi ser to ulike hvitbalanser mot hverandre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg antar du har sett på dette bildet?

 

http://img.gfx.no/11...198843/nett.jpg

 

I så fall kan jeg avsløre at hvitbalansen er helt avhengig av fargen på lyset som lyser på telefonen. Profesjonelle fotografer (og en del hobbyister) har PC-skjermen sin på en fast plass og kalibrerer hvitbalansen på skjermen ut fra hvitbalansen i omgivelsene. Alternativt kjøper spesiell belysning i rommet der PC-skjermen står og kalibrerer den ut fra det. Det "verste" er kanskje at det ikke finnes noen fasit. Øynene våre er konstruert for å tilpasse seg omgivelsene slik at hvitt ser hvitt ut uansett hva den reelle hvitbalansen er. Problemene oppstår først når vi ser to ulike hvitbalanser mot hverandre.

 

Jepp, her er det ganske mange usikkerhetsmomenter

  1. Fargekode på hvitt element på amobill nettside = ?
  2. LG G2 display fargetemperatur = A kelvin
  3. Belysning i rommet = B kelvin
  4. Hvitbalanse i kamera = C kelvin
  5. Hvitbalanse på monitoren som du bruker for å se på et bilde av en telefon med et bilde av en nettside som viser et hvitt element = D kelvin

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...