Gå til innhold

Kommentar: ? Når vil Nokia begrave Windows Phone?


Anbefalte innlegg

 

Flisene er en sperre for mange. Dette handler om utseende vs funksjonalitet. De som vil legge mobilen fra seg på et bord og motta mange beundrende blikk og kommentarer, velger ikke windows phone 8 med sine fliser. De som ønsker noe funksjonelt, er i mindretall i forhold til de som vil ha noe pent.

 

Underlig argumentasjon, flis-greiene har jo gjentatte ganger ofret funksjonalitet for å få en helhetlig og enkel UI, det virker uendelig å framstille det som de ofrer utseende for funksjonalitet.

 

Plattformen utvikler seg for tregt, er for begrenset, og har ikke samme mengden apper. Det er grunnene til at jeg holder meg unna per i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

 

 

Flott. Skal bli spennende å følge med på dine erfaringer.

Får vi med EskeRahn også nå så blir dette moro.

:thumbup:

Jeg finner ikke PCen, så jeg må vente med å skrive til jeg er på jobb i morgen.

 

@EskeRahn og Xaphoon: følg med, jeg har overraskelser til dere begge.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk klager på tiles.

Android telefoner har stort sett et groteskt utseende, hvis man da ikke tar nerdebrillene og modifiserer det i stykker.

iOS ser ut som Windows 3.11, mao bare statiske ikoner.

 

Skal man dømme noe må man først teste det.

 

Som jeg var inne på, det finnes andre vurderinger enn kun "enhetlig utseende".

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Appmengde argumentasjonen er merkelig synes jeg. Har brukt masse tid på å sjekke ut apputvalget. Folk flest legger inn 15-20 apper til å få gjort det de TRENGER, og noen titalls apper til spill. Få bruker mer enn 100-150 apper.

 

Søker man etter apper, så får man skjelden mer en 50-60 treff på f.eks gratisversjoner. Legger man til at man skal ha en reklamefri gratisversjon, så er det skjelden mer enn 3-4 alternativer.

 

For min egen del som kun jakter på reklamefrie gratisversjoner, så er det ikke relevant om det er 800000 eller 1 mill apper å velge mellom, men hvor mange gode brukervennlige og funksjonsrike reklamefrie gratisapper det er å velge mellom.

 

http://www.itavisen.no/nyheter/vi-trenger-ikke-200-prompe-apper-8874

Jeg trenger heller ikke en eneste prompeapp, men det er slike apper som fyller opp apputvalget.

 

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2421553,00.asp

579,001 of 888,856 iOS apps are "zombies."

 

Det betyr at det REELLE apputvalget er nede i rundt 300000, og av disse er det nok minst 200 prompeapper.

 

Tiles var og er en skrekkens skjerm for mange, og det gir ikke samme status å flashe en windows phone på en cafe som det er å flashe en toppmodell med android eller en iphone. Utseende vs funksjonalitet er et evig spørsmål som har fulgt all teknologi. En NAD forsterker f.eks tiltrekker ikke folk som elsker blinkende lys og et fancy display, men de tiltrekker de som driter i utseendet bare den yter maksimalt.

 

De fleste kjøper ikke en ferrari fordi de vil slepe campingvogn med den. Utseendet vs funksjonalitet.

 

Funksjonalitetsmessig er windows phone glimrende, flisene er smart og man trenger ikke widgets som ville vært alternativet. Men pent er det ikke, selv om man kan bytte farger og størrelse,

Lenke til kommentar

Som vi har vært inne på før Ankh, ingen påstår man trenger alle appene, det er bare det at en plattform emd amgne apper, også ofte har de beste appene, eller akkurat den spesifike appen du trenger. Jeg har tidligere gitt deg en lite over alt jeg ikke kan gjøre på dette OSet pga at appene ikke finnes.

 

Og nok engang, titles ofrer jevnlig "ytelse" for ett mer enhetlig utseende. Jeg synes påstandene dine er skivebom.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tiles var og er en skrekkens skjerm for mange, og det gir ikke samme status å flashe en windows phone på en cafe som det er å flashe en toppmodell med android eller en iphone. Utseende vs funksjonalitet er et evig spørsmål som har fulgt all teknologi. En NAD forsterker f.eks tiltrekker ikke folk som elsker blinkende lys og et fancy display, men de tiltrekker de som driter i utseendet bare den yter maksimalt.

 

De fleste kjøper ikke en ferrari fordi de vil slepe campingvogn med den. Utseendet vs funksjonalitet.

 

Funksjonalitetsmessig er windows phone glimrende, flisene er smart og man trenger ikke widgets som ville vært alternativet. Men pent er det ikke, selv om man kan bytte farger og størrelse,

Det finnes mange apps som lar deg endre startskjermen på WP. Er mobil noe man "flasher" på cafeer etc? Det var jeg ikke klar over.

 

Man får også temmelig mange låseskjermer til wp8. På den måten endrer telefonen utseende hver dag, hver time eller hver gang man aktiverer den. Jeg har sjekket litt i dag og er overasket over hvor mange appet som har kommet den siste tiden for å styre hjemmkino, TV, receivere, sonos osv osv.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen skulle finne flisene så avskrekkende, men folk er forskjellige. Og bra er vel det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det høres jo ut som om noen tror de skal brekke et ben eller miste en arm om man prøver wp.

Man får altså en Nokia 520 til den nette sum av 999,- på Elkjøp. Et tvillingsim koster vel 25 kroner

Denne Nokiaen kan kjøre 90% av alle spill for WP og absolutt alle andre app.

For øvrig den modellen Nokia selger mest av på verdensbasis om jeg ikke tar feil. Liker dere den ikke så gi den bort til noen som setter pris på en morsom, enkel og relativt ok specet tlf.

 

Her, gutten min:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1531175

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger å bekymre deg for det...

http://www.nokiainno...t-sellers-list/

http://www.nokiapowe...artphone-in-eu/

http://mynokiablog.c...th-nokia-lumia/

Og hvor mange featuremobiler har Nokia igjen...?

Symbian er borte...

Jeg bekymrer mig sådan set heller ikke, da jeg ikke har nogle Nokia aktier... ;)

(Men derfor kan man jo godt synes det er trist at se et tidligere så succesfuldt firma agere som de gør)

Lenke til kommentar

Jeg tror det er vanskelig for "mobilgeeks" som oss, (De som engasjerer seg mere enn gjennomsnitt), og faktisk forstå at det koster masse penger å etablere en ny merkevare. Da mener jeg WP.

Særdeles vanskelig blir det å forstå dette når man ser de halvhjertede forsøk Microsoft har gjort tidligere.

WP hadde ikke vært noe uten Nokia og den jobben de gjør i dag. Nokia er nå i ferd med å bygge seg opp som den største aktøren på WP. Denne posisjonen inne et OS ville de aldri kunne ervervet om de nå hadde hengt seg på Android. Nokia vet nok at de må kjøre løpet helt ut, være i front på WP og etter hvert som forbrukerne får øynene opp for WPs fortreffelige brukergrensesnitt vil de le hele veien til banken. HTC, Samsung og de andre vil slite fælt med å innhente den posisjon Nokia nå får.

 

At de har droppet Symbian og andre underarter av egne operativsystem tror jeg var klokt. Man må være på en plattform der utviklere ønsker å lage apper. Når det gjelder programvare er jo både Microsoft og Nokia allerede kapable.

 

Jo mere jeg tenker på dette jo mer sikker er jeg på at Nokia vet hva de gjør. De tar en kalkulert stor utgift for å danne seg et solid fotfeste på smartmobilmarkedet. Jeg tror heller ikke de andre store tør la Nokia få for stort forsprang. De venter nok på at MS og Nokia har skapt et behov for WP. Deretter kommer de nok på rekke og rad. Bra for WP, bra for Microsoft og bra for de andre, Ikke minst for oss som ser dette som et friskt pust i forhold til Android og IOS.

 

Jeg håper dog at Nokia kommer med mer spennende telefoner for bedriftsmarkedet. Det kommer nok.

Endret av Miothehunk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dersom Nokia begynner å lage Android-telefoner, antar jeg at kundene deres vil velge Android fremfor WP8. Kanskje til en så stor grad at Nokia velger å ditche WP8. Dette har ikke noe med kvalitet eller fordeler/ulemper med Android vs WP8, men en kombinasjon av hva selgere ønsker å selge (ok, spekulativ påstand) og at den gemene hop av kunder velger det sikre foran det usikre, dvs Android.

 

Og det er synd, for WP8 fortjener bedre. Kom igjen, Nokia, gi meg en telefon med 128 GB lagringsplass. Hvis dere vil, kan dere være de første.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...