Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er ikke fornøyd med nesen min


Emmakh

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er jente på 16 år som er utrolig ufornøyd med nesa mi. Jeg har fått kommentarer på nesa da jeg var mindre, men brydde meg ikke så mye som jeg gjør nå. Jeg sliter en del med selvtillit, og jeg startet å irritere meg med nesa for 3 år siden. Helt siden da tenker jeg hele tiden på nesa mi. Den er så utrolig uattraktiv, og jeg føler den er hele grunnen til at hele ansiktet mitt blir uattraktivt. Jeg har for det meste blir kalt for stygg av gutter på ungdomsskolen og barneskolen. Nesen min ser utrolig brekt ut, det er en stor hump som er midt på nesen, mest sannsynlig har jeg arvet det av mamma. Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en '' prosess '' fordi jeg er i tenårene. Jeg har grått og gråter så mye bare på grunn av en nese. Jeg tenker stadig på neseoperasjon, men jeg vet jo jeg er alt for ung. Dessuten bor jeg helt øverst i nord som gjør det enda vanskeligere for meg å fikse på det. Jeg føler bare at gutter prioriterer meg ved å se på nesa mi, jeg har aldri hatt flaks med gutter selv om jeg stadig får kommentarer at jeg er så '' morsom ''. Jeg vil bare bli akseptert, og få nesa mi fikset. Jeg vet jo selv den ikke ser bra ut, men det er så kjedelig at en nese skal ha så mye å si.. Noen som vet noe om neseoperasjoner i tidlig alder, en lege jeg kan prate med?

Endret av Emmakh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan med foreldre sin tillatelse ta plastisk kirurgi, sett flere jenter ta slike operasjoner i en alder av 15-17år men nå bor jeg midt mellom Oslo vest og Bærum så mulig slikt er mer akseptert her..

Har spurt flere ganger, de vil ikke høre på meg.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vil bare bli akseptert, og få nesa mi fikset. Jeg vet jo selv den ikke ser bra ut, men det er så kjedelig at en nese skal ha så mye å si..

 

Du sier det meste selv, og den som først må akseptere nesen din, er deg selv. Hvis du klarer å like deg selv for den du er, så behøver du aldri bekymre deg om hverken neser eller noe annet "feil". Hvis du venner deg til å være så kritisk med deg selv, kommer det sikkert med tiden til å bli andre deler av kroppen du ikke liker. Vi skal bli gammel - det er ingen vei utenom, men det som er greit, er at dette gjelder oss alle, uavhengig av neser eller romper eller hår eller mager osv osv.

 

Aksepter at du har den nesen du har

 

Tilgi deg selv for den nesen, og dine foreldre som tross alt er de som skapte deg, og de som ellers sier dumme ting om deg og nesen din

 

Lær av de to første

 

Slipp "problemet" og gå videre

 

Jeg for min del har en nese "ut av helvete", som jeg nok tror min far og bestefar har mesteparten av "skylden" for. Og la meg legge til at neseproblemet mitt, er nok det som er enklest. Jeg har også en rompe "av en annen verden", og den får jeg på ingen måte skjult, eller kappet av. Har jeg nevnt at jeg er svaksynt, og heller ikke særlig intelligent? Ok, da er det sagt, men saken er likevel at "hele meg" er helt ok for meg, og jeg kunne ikke blitt så fin som jeg er, uten at jeg har måttet erfare og lære om meg selv, med alle mine feil og mangler, gjernnom snart 52 år. Det er ingenting som er "feil" - feilen ligger i å virkelig tro at det er feil, om du skjønner

 

Vær snill å ikke bruk like lang tid som meg på å finne ut noe så enkelt

 

Lykke til med ungdomstiden og det som følger etterpå

 

:)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg er jente på 16 år som er utrolig ufornøyd med nesa mi. Jeg har fått kommentarer på nesa da jeg var mindre, men brydde meg ikke så mye som jeg gjør nå. Jeg sliter en del med selvtillit, og jeg startet å irritere meg med nesa for 3 år siden. Helt siden da tenker jeg hele tiden på nesa mi. Den er så utrolig uattraktiv, og jeg føler den er hele grunnen til at hele ansiktet mitt blir uattraktivt. Jeg har for det meste blir kalt for stygg av gutter på ungdomsskolen og barneskolen. Nesen min ser utrolig brekt ut, det er en stor hump som er midt på nesen, mest sannsynlig har jeg arvet det av mamma. Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en '' prosess '' fordi jeg er i tenårene. Jeg har grått og gråter så mye bare på grunn av en nese. Jeg tenker stadig på neseoperasjon, men jeg vet jo jeg er alt for ung. Dessuten bor jeg helt øverst i nord som gjør det enda vanskeligere for meg å fikse på det. Jeg føler bare at gutter prioriterer meg ved å se på nesa mi, jeg har aldri hatt flaks med gutter selv om jeg stadig får kommentarer at jeg er så '' morsom ''. Jeg vil bare bli akseptert, og få nesa mi fikset. Jeg vet jo selv den ikke ser bra ut, men det er så kjedelig at en nese skal ha så mye å si.. Noen som vet noe om neseoperasjoner i tidlig alder, en lege jeg kan prate med?

 

Nesen (og ansiktet, hele hodet) er heldigvis en av de første kroppsdeler som når full modning i forhold til resten av kroppen. Hvis du er godt forbi starten av puberteten kan du med trygghet foreta en neseoperasjon. Snakk med plastisk kirurg om dette, han vil forhåpentligvis kunne fortelle deg mere om det.

 

Du vil midlertidig trenge godkjenning av i hvert fall en av foreldrene dine. Snakk med den du føler har mest forståelse for deg og prøv å overtale dem til å snakke med legen.

 

Det foretas utallige operasjoner på de mest frekventerte klinikkene i Oslo, kirurgene er erfarne og flinke.

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en av klinikkene. De vil kunne veilede deg videre og svare på eventuelle spørsmål du måtte ha. :)

Lenke til kommentar

I og med at du er ung, blir ikke dette ganske dyrt for deg? Har uansett full forståelse for at du vil fikse på nesen din!

 

Utseendet betyr alt for meg. Har selv sliti litt i det siste fordi jeg fikk pigmentflekker.

Endret av NiJoh
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

tror du hun VELGER å ikke akseptere nesa si?

 

Det var ikke meg du spurte, men jeg klarte ikke å holde meg unna denne fristelsen - og svaret er så klart: JA

Lenke til kommentar

Ja. Vanvittige sky svarte veldig bra på det.

 

Men hvis du er uenig, så kan du vel fortelle hvorfor det er slik? Klarer du ikke selv å bestemme hva aksepterer og/eller hvilke sider av kroppen din eller andre saker du fokuserer på?

 

hun kan ikke noe for at hun skammer seg over nesa si. det er sikkert ting du misliker ved deg selv. ting du ikke kan noe for. det kan for eksempel være at du er tynn i håret

Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Du har rett i at det er sider av kroppen min som er assymmetriske og mindre optimale, men istedenfor å søke bekreftelse på det og havne i den nedadgående spiralen Vanvittige sky snakker om, så fokuserer jeg på helt andre ting i livet mitt enn at kroppen min må se slik eller sånn ut for at folk skal like meg.'

 

Det er til slutt opp til deg selv hvor pen du ser ut. Selv Brad Pitt, det ultimate mannlige sexsymbol, har sikkert hatt negative tanker og følt seg utilstrekkelig en eller annen gang.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Du har rett i at det er sider av kroppen min som er assymmetriske og mindre optimale, men istedenfor å søke bekreftelse på det og havne i den nedadgående spiralen Vanvittige sky snakker om, så fokuserer jeg på helt andre ting i livet mitt enn at kroppen min må se slik eller sånn ut for at folk skal like meg.'

 

Det er til slutt opp til deg selv hvor pen du ser ut. Selv Brad Pitt, det ultimate mannlige sexsymbol, har sikkert hatt negative tanker og følt seg utilstrekkelig en eller annen gang.

 

du kan prøve å ignorere det men innerst inne skulle du ønske at du var mer symetrisk

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig så er det ikke nesa di som står i veien for guttene, men en manglende selvtillit forårsaket av nesa di.

 

Moderatormelding Redigering av emnetittel

Redigerte emnetittel til "Er ikke fornøyd med nesen min", da dette er en mer beskrivende tittel.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...