Gå til innhold

Musikk til 50-års bursdagselskap

Mister Mars

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått æren av å være DJ til en kar som fyller 50 år, og som jeg egentlig ikke kjenner særlig godt, og har inntrykk av at han egentlig ikke er så opptatt av musikk. Jeg vet veldig lite med andre ord. Jeg har aldri spillt i en slik annledning tidligere, og jeg pleier egentlig spille hip hop og elektronika. Det blir nok ikke så mye av det denne kvelden da karen er en litt småstusselig, kjempesnill og ydmyk type. Altså ikke den mest ville partytypen. Tipper at han er mer en Beatles fyr, fremfor Rolling Stones. Det er også et lite sted nær Trondheim, så kanskje noe trønderrock kan passe?

Jeg vil selvfølgelig ha mye bra musikk som alle setter pris på, som lager godt humør og setter sommer-stemningen. Ny, Gammel, Norsk, Engelsk, Noe å danse til , noe å prate til, og ja, en haug klassikere. Prøver å gå igjennom en del norsk musikk nå (mye er nytt for meg.) Åge Aleksander, DDE, Prudence og Kim Larsen. Dette er en helt ny verden for meg! Jeg har heller ikke så god tid til å forberede meg, og jeg kommer ikke til å ha internett tilgjengelig. Så det er viktig at jeg er klar for requests...

Så kom gjerne med forslag, tips og erfaringer! Har noen spillt i 50-års dag før? Noen låter jeg absolutt MÅ ha med på lista? Fyr løs!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe galt med meg når jeg hører på musikken dere ramser opp, som 21-åring? :p

Er ikke noe galt i det hele tatt. Viser bare at du har bedre musikksmak enn andre jevnaldrene idioter.

Det er mange unge som liker Backstreet Girls, A-ha, Bonnie Tyler, Rolling Stones etc etc.

Grunnen er at nær sagt alt som lages av musikk idag er dritt, søppel etc. Feks Sirkus Elliassen, Rihanna etc.

Skrevet

OT, men men: Igjen, så finnes det ikke noe fasitsvar på hva som er bra musikk heller da. Er selv ikke noe fan av Sirkus Eliassen eller Rihanna, men går ikke rundt å mener min musikksmak er fasitsvaret på god musikk.

Skrevet

Ja vet ikke hva det er. Om det er kvaliteten på låter, lydbildet eller hva? Har iallefall også registrert det at unge som

får innsikt i 7o talls musikk ofte blir hekta og da helst vil ha det.

• Liker 1
Skrevet

Alle unge med litt innsikt og interesse for musikk vil få sin 70-tallsperiode. Om den blir værende eller ikke er jo individuelt. Jeg hadde min i 10. klasse, men hører fortsatt litt på det.

Burde nesten være obligatorisk om man liker rock, punk og metal og ting i mellom der å sjekke ut litt fra band som Pink Floyd, Led Zeppelin, Ramones osv. De gutta har gjort mye med musikk slik vi kjenner den i dag. For de fleste er dette selvsagt informasjon, men men.

Skrevet

ABBA pleier å få folk, i alle fall damene, på dansegulvet ved slike anledninger.

Ellers kan det være greit å kikke litt på VG-listen fra slutten av 70- og begynnelsen av 80-tallet.

Husk at Beatles gav seg midt på 60-tallet og at 50-åringer flest ikke var veldig musikalsk våkne som 10-12 åringer.

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg har fått æren av å være DJ til en kar som fyller 50 år, og som jeg egentlig ikke kjenner særlig godt, og har inntrykk av at han egentlig ikke er så opptatt av musikk. Jeg vet veldig lite med andre ord. Jeg har aldri spillt i en slik annledning tidligere, og jeg pleier egentlig spille hip hop og elektronika. Det blir nok ikke så mye av det denne kvelden da karen er en litt småstusselig, kjempesnill og ydmyk type. Altså ikke den mest ville partytypen. Tipper at han er mer en Beatles fyr, fremfor Rolling Stones. Det er også et lite sted nær Trondheim, så kanskje noe trønderrock kan passe?

Jeg vil selvfølgelig ha mye bra musikk som alle setter pris på, som lager godt humør og setter sommer-stemningen. Ny, Gammel, Norsk, Engelsk, Noe å danse til , noe å prate til, og ja, en haug klassikere. Prøver å gå igjennom en del norsk musikk nå (mye er nytt for meg.) Åge Aleksander, DDE, Prudence og Kim Larsen. Dette er en helt ny verden for meg! Jeg har heller ikke så god tid til å forberede meg, og jeg kommer ikke til å ha internett tilgjengelig. Så det er viktig at jeg er klar for requests...

Så kom gjerne med forslag, tips og erfaringer! Har noen spillt i 50-års dag før? Noen låter jeg absolutt MÅ ha med på lista? Fyr løs!

For all del, ikke DDE. Er ikke det for "moderne"? Jeg er 43 år og husker ikke DDE fra min oppvekst. Men derimot Åge (den store helten med Ramp bl.a.) og Terje Tysland bør du sjekke ut og. Ellers har du trønderrock/puddeltrønderrock opp og i mente med The Kids/Stage Dolls mm... check it out. Mye lekkert der. Ellers har jeg i LP-samlingen både Marius Müller og Jan Teigen som norske. KISS er obligatorisk, Modern Talking er ikke det, men gøy og ha i et bursdagslag. :-)

Men hvorfor ikke spørre han eller hans venner, sånn diskret?

Skrevet

Det skal vel danses og da er Disco og 80 obligatorisk. Abba, Donna Summers, flere av disse film hits som Grease og Flash Dance etc, Daddy Cool og Boney M. Litt Åge innimellom så de som liker rock også får sitt, gamle 80 ballader er også fint.

Skrevet

Det skal vel danses og da er Disco og 80 obligatorisk. Abba, Donna Summers, flere av disse film hits som Grease og Flash Dance etc, Daddy Cool og Boney M. Litt Åge innimellom så de som liker rock også får sitt, gamle 80 ballader er også fint.

Brrrr......Jeg grøsser bare ved tanken, men når jeg ser meg selv med skulderputer og hvite tennissokker som 80's-dude danset jeg gjerne til Donna Summer og det som verre var. Men ta med Bon Jovi da! Bare for å få litt kvalitet! :-)

Skrevet (endret)
karen er en litt småstusselig, kjempesnill og ydmyk type. Altså ikke den mest ville partytypen.

Don't judge a book.....Blir stadig overrasket over musikksmaken til enkelte av mine kolleger, og det kan tenkes at akkurat "crazy" musikk er det som lyser opp det som ellers kan virke som et kjedelig liv på overflaten for denne jubilanten. Jeg ville nok spurt vedkommende eller noen i hans vennekrets.

Endret av bas
Skrevet (endret)

Brrrr......Jeg grøsser bare ved tanken, men når jeg ser meg selv med skulderputer og hvite tennissokker som 80's-dude danset jeg gjerne til Donna Summer og det som verre var. Men ta med Bon Jovi da! Bare for å få litt kvalitet! :-)

Hot Stuff er bra da, får alle til å danse, ellers har du jo Whitney Houston og Shakira, enkelte av balladene til Bon Jovi funker også sent i timene. Feks Bed of Roses.

Endret av Gouldfan
Skrevet

Ja det kan være lurt å spørre. Det er jo ikkesikkert han liker harry-musikk i det hele tatt. Kanskje han liker Yes, Mike Oldfield, Pink floyd.

Eller kanskje Radka Toneff eller Demis Roussos. Hvem vet :shrug:

Skrevet

Ja det kan være lurt å spørre. Det er jo ikkesikkert han liker harry-musikk i det hele tatt. Kanskje han liker Yes, Mike Oldfield, Pink floyd.

Eller kanskje Radka Toneff eller Demis Roussos. Hvem vet :shrug:

Viktigste er hva Alle liker. Jeg liker både Pink Floyd og Rolling Stones men er forskjell på hva man hører hjemme og på fest med dans. Aldri hørt om noen som danser til Pink Floyd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...