Gå til innhold

Animal Crossing New Leaf-vennetråd og diskusjon


Jakoozie

Anbefalte innlegg

Mange gode tips der lykketrolling! I morgen er huset mitt endelig ferdig. Hvor lenge før jeg kommer til tropeøya?

Ferdig? Det får vi se på. :p Jeg har utvidet første etasje tre, fire ganger, og har lagt til ny etasje. Også den må utvides, og det blir sannsynligvis en kjeller etterhvert. Som igjen må utvides. :p Er ikke helt sikker på hvordan man åpner tropeøyen, men mener du møter fyren som tar deg dit når den første utvidelsen av huset er ferdig. Han sier han kan ta deg dit dagen etter, så da blir det vel om to dager.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferdig? Det får vi se på. :p Jeg har utvidet første etasje tre, fire ganger, og har lagt til ny etasje. Også den må utvides, og det blir sannsynligvis en kjeller etterhvert. Som igjen må utvides. :p Er ikke helt sikker på hvordan man åpner tropeøyen, men mener du møter fyren som tar deg dit når den første utvidelsen av huset er ferdig. Han sier han kan ta deg dit dagen etter, så da blir det vel om to dager.

 

Har du akseptert min friend request Lykketrolling? Har sykt lyst å se hvordan huset ditt ser ut :)

 

Spillet er ganske avhengighetsskapende merker jeg. Men det er ikke et spill som er lagd for å spille timesvis ad gangen virker det som. Jeg løper hvertfall inn i vegger relativt raskt hvis jeg prøver å gjøre for mye på en dag, ting går i et tregt tempo.

 

Noen andre som suger på å fiske? Bommer titt og ofte på timingen. Noen tips?

Lenke til kommentar
Har du akseptert min friend request Lykketrolling? Har sykt lyst å se hvordan huset ditt ser ut :)
Sorry, har ikke hatt på 3DSen noe særlig. Helgene går stort sett med til Neverwinter. ;) Men skal gjøre det snart.

 

Spillet er ganske avhengighetsskapende merker jeg. Men det er ikke et spill som er lagd for å spille timesvis ad gangen virker det som. Jeg løper hvertfall inn i vegger relativt raskt hvis jeg prøver å gjøre for mye på en dag, ting går i et tregt tempo.
I starten er det lite å gjøre, men det blir bedre etterhvert. Et større hus gir mer rom til å dekorere, og du vil etterhvert finne en fyr i Nook's Housing som gir det poeng basert på hvor bra dekorert huset ditt er. Jeg har ca 12.000 poeng så langt, men huset mitt burde ha rundt 50.000 poeng. Litt å gjøre der, med andre ord. :p Museumet samler på insekter, fisker, fossiler og kunst, så det kan være morsomt å samle ting og gi til dem. Jeg liker spesielt fossilene, fordi de settes opp til fullstendige dinosaurer når de er ferdige. Men som sagt, det er mye å gjøre etterhvert. Men noe actionspill blir det jo aldri. Det tar heller laid-back til det ekstreme. :p

 

Noen andre som suger på å fiske? Bommer titt og ofte på timingen. Noen tips?
Slet også med det der i starten. Det jeg synes er lettest er å se på fisken når den biter, og høre etter den "plopp" lyden når den biter. Da blir det straks enklere. :)
Lenke til kommentar

Phoebe stakk fra byen for en liten stund siden, og senest i går Marshall med å flytte. Det er kanskje ikke så rart, med tanke på hvor perverse noen av disse folkene er. :p

 

2d1o2v4.jpg

 

Massasje? Med... happy ending? Vet ikke helt hva jeg skal tro om de hjertene der...

 

 

2akiqrs.jpg

 

Din hva-for-noe? :eek: Too much information!

 

70ht3q.jpg

 

Yeah, biatch! Your cubbyhole is mine!

 

15x066w.jpg

 

Isabelle ser så hyggelig ut når man først møter henne, og er svært hjelpsom. Når man blir bedre kjent med henne, derimot... :p

 

 

For ordens skyld:

 

* Hjertene i det første bildet er lagt til etterpå.

* Din hva-for-noe er nedre del av ryggen. Men på den annen side... naughty naughty... :p

* Isabell kødda.

 

 

Btw for å poste deres egne bilder, om noen vil;

 

1. Når man spiller kan man holde inne de to skulderknappene for å ta et bilde.

 

2. Bildet kan lastet opp på nettet på flere måter. Dropbox skal fungere, men har aldri klart det selv. Jeg bruker tinypic.com og sender bildet til en epost-adresse.

 

3. Henter opp bildet via epost-adressen og kopierer bildenettadressen.

 

4. Sett inn bilde her, og lim inn adressen du kopierte i steg 3. Litt tungvindt, men det går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir nok å spille litt i kveld, så åpnet døren. Det er bare å komme innom. :) Men vær obs på at jeg solgte det meste av frukten i dag, så trærne er ganske tomme. Men noen pærer burde det være mulig få tak i, og har tenkt meg til tropeøyen etterhvert og hente bananer. :)

 

Btw har også byng Dream Suite, så burde være mulig å besøke byen min i drømmene, om dere har den Dream Suiten. Men aner ikke hvordan den fungerer. Tenkte å bruke den nå, men ironisk nok ligger fyren og sover. :hrm:

 

Hm... ny taktikk. Man må være i byen for å holde døren åpen, men det burde gå helt fint om man har på wifi og legger 3DSen i hvilemodus. Dermed kan jeg ha den på stort sett døgnet rundt, selv når jeg ikke spiller. Da er det jo mye lettere å besøke hverandre. :) Men da må jeg nok be om at dere oppfører dere. Har nettopp plantet en liten bananplantasje, og vil helst ikke våkne i morra og finne byen ramponert. :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Lite tips: Om man snakker med Sable i ti dager vil hun få en ny symaskin hun ikke klarer å bruke. Man kan bruke den i stedet for å lese QR-koder for å få nye custom designs, og lage egne QR-koder man kan dele med andre. Tror det holder å snakke med henne over ti dager, og ikke ti dager i strekk. (tror det er Sable, i alle fall. Det er hun som alltid er opptatt.)

Lenke til kommentar

10px0e1.jpg

 

Love is in the air... :love:

 

 

In other news testet jeg den Dream Suiten (kan bygges via Public Project, koster så vidt jeg husker ca 300.000 - 350.000 bells.) Den lar oss besøke byen til andre folk via nettet i drømmene. Det gjør at man kan ramponere blomster, hogge ned trær (ikke at jeg har prøvd... hihi...) uten at det påvirker den 'ekte' byen. Men det betyr dessverre også at vi ikke kan ta noen med derfra. Rappet en hel drøss appelsiner fra en by, men fikk de ikke med meg. Jaja, moro å se hva andre får til uansett. :)

 

For å komme dit kan man av en eller annen idiotgrunn ikke lete via Friendslist, men man må taste inn koden til byen, navnet på spilleren eller navnet på byen. Man kan også besøke en helt tilfeldig by, eller velge en by fra en liste over land, område osv. (byer i Sverige, byer i Trøndelag osv.) Faktisk kan man besøke byer over hele verden på den måten.

 

For å gjøre det enkelt å besøke hverandre kan vi jo skrive inn navnet på byen vår? Byen min heter Charonie. Bare besøk så mye dere vil. Dere kan til og med gå inn i huset mitt og se dere rundt, om det skulle være ønskelig. :)

Lenke til kommentar

Det enkleste er som sagt å bygge en Dream Suite (spør Isabelle om Public Projects.) Det koster en del, og du får ikke ta med deg noe til eller fra de andre byene. Men i det minste trenger ikke begge to å spille samtidig. ;)

 

In other news har jeg funnet en liten glitch/exploit for de som er interessert. Når man spiller en liten stund vil Isabelle etterhvert få en gave hjemmefra med en type frukt man ikke har i byen vår. Starter man en ny karakter må man være i samme by, men Isabelle kan få en ny type frukt for hver karakter vi starter. Dette kan utnyttes grovt om man vil, ved å få frukten, plante den og slette karakteren. På det viset kan vi få all frukten i hele spillet (i teorien, i alle fall) uten å logge på nettet en eneste gang. Men på den annen side, hvem gidder jukse seg til litt frukt? Så vidt jeg vet koster all frukten fra andre byer det samme uansett.

 

Savner for øvrig screenshots fra dere andre... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...