Gå til innhold

Stortest: GeForce GTX 780


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere burde overklokke alle grafikk kortene som testes, siden disse er super clocked, blir det ikke sammenlignbart å sette de ved siden av Titan på stock frekvens.

En som har kjøpt Titan å angrer? :p

Hvorfor blir ikke det sammenlignbart? Er jo dessuten litt forskjell på å kjøpe et ferdig overklokket kort enn å overklokke selv. Ferdig overklokkete kort har som regel mye bedre kjøleløsning enn stock varianten har.

Lenke til kommentar

sur lyd på gigabyte kortet? Hva menes med det?

 

"Vårt eksemplar av Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce 3X var imidlertid plagsomt på en annen måte, når det kommer til støy. På samtlige ytelsestester var nemlig spolehvin, såkalt «coil whine», meget godt hørbart."

 

å gud, nei takk.

 

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde støvsuger og kretskort var fy-fy.

Ikke nødvendigvis. Og nå er det nok ikke meningen å støvsuge kretskortet og kretsene, men kjøleren, så det blir jo forholdsvis snilt. Men det krever jo at man ikke har 10 tommeltotter, og kommer bort i alt annet. :p

Kommer jo også litt ann på skaftet på støvsugeren, og hvor lett den lader opp statisk elektrisitet osv...

Lenke til kommentar

Dere burde overklokke alle grafikk kortene som testes, siden disse er super clocked, blir det ikke sammenlignbart å sette de ved siden av Titan på stock frekvens.

 

Ikke helt enig. Dette er ikke referansekort fra nVidia, men EVGA og Gigabyte sine egne kort levert fra fabrikk med disse frekvensene og kjølerne. Disse kortene kan nok fremdeles overklokkes en del videre og igjen yte enda mer. Jeg mener det er riktig og sammenligne produktene rett ut av esken.

 

Men jeg er enig i at de kanskje burde testet et overklokket Titan mot overklokket Windforce og Superclocked. For å vise om prise på Titan kan forsvares eller ikke.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig. Dette er ikke referansekort fra nVidia, men EVGA og Gigabyte sine egne kort levert fra fabrikk med disse frekvensene og kjølerne. Disse kortene kan nok fremdeles overklokkes en del videre og igjen yte enda mer. Jeg mener det er riktig og sammenligne produktene rett ut av esken.

 

Men jeg er enig i at de kanskje burde testet et overklokket Titan mot overklokket Windforce og Superclocked. For å vise om prise på Titan kan forsvares eller ikke.

 

Referanse Titan overklokker generelt til 1200mhz, samme som 780. 780 overklokker kanskje litt mere i enkelte tilfeller grunnet mindre minne og færre shader cores (2304 vs. 2688)

 

Har både Titan og 780. Zotac 780 får jeg opp i ca 1230 stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...