Gå til innhold

Anmeldelse: Neverwinter (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Moon Elf er forsåvidt standard elf rasen i Forgotten Realms og D&D generellt. Rart rasen ikke var med fra begynelsen av.
Det er ikke noen "standard" rase i Forgotten Realms. Dessuten er ikke engang Moon elves "true" elves. Kun Wild og Wood elves er "true" elves. Wood elves er den mest tallrike rasen av "true" elves.http://forgottenreal...ia.com/wiki/Elfhttp://forgottenreal...m/wiki/Wood_elfMoon elves er en del av Eladrin, og er den mest tallrike av Eladrin rasene. og også mer tallrik enn Wood elves.http://forgottenreal...om/wiki/Eladrinhttp://forgottenreal...m/wiki/Moon_elfJeg skjønner forøvrig hva du mener, men synes det likevel blir feil å beskrive noen raser i loren som standard. Blir som å si at asiatere er standardrasen på jorda fordi de er mer tallrike. Det blir liksom feil.

 

Eladrin er vel noe crap de introduserte i 4ed. En LOTR elf rase so ikke ligner på Tolkien`s Eldarin i det hele tatt. Selv om de byttet om 2 bokstaver i navnet.

 

 

Poenget mitt er at Moon Elf er den elf rasen du har i player`s handbook. +2 dex -2 con. Alle de andre elf rasene dukker opp i "ekstra bøker".

Lenke til kommentar

Små moduler? :p i nwn kan du lage moduler som er langt langt større enn mmo-delen av den verden neverwinter er i. Samt at du kan i nwn2 lage kampanjer bestående av flere moduler for en enda større opplevelse.

NWN kan også brukes til å lage "persisten worlds", dvs at verden går sin gang på serveren uavhengig av spillere.

Eneste fordelen neverwinter har som jeg kan se er at de kan ha over 64 spillere, men det er da bare for mmo delen, i fondry kan du ikke lage kart for 6 personer en gang.

Som sagt spilte jeg Neverwinter Night 1 i over fire år, og har selvsagt prøvd NWN2. Du trenger nok ikke lære meg hva spillet kan og ikke kan. Så ja, det er små moduler. Man kan lage lange kampanjer, men etter min erfaring er det ingen som faktisk gidder. 90% av modulene jeg prøvde (og det var mange) varte ikke mer enn en time, og de fleste var kortere.
Det stemmer ikke med min opplevelse av spillet (eller anmelder slik jeg oppfatter teksten), selv om den ble kort da jeg mistet interessen rundt lvl 12.Som med alle f2p spill, hvis man ikke liker spillet så er alt man har tapt litt tid.

Etter lvl 12 sloss du vel fortsatt mot de der Nashers i Blacklake District, og du er ennå langt unna første dungeon. Sorry, det er for kort til å kunne gi en fullstendig vurdering av spillet, imho. Det blir som å droppe en bok etter prologen.

 

Utrolig Kjedelig Når jeg ble lv 60 ikke mye og gjøre siden spillet bare stopper der. mye potensiale men ikke mye gjort med det :( synd virket bra

Alltid en morsom kommentar. :) Du klager over at spillet ble kjedelig, men det var da bra nok til at du gadd bli maks level? ;)

 

Poenget mitt er at Moon Elf er den elf rasen du har i player`s handbook. +2 dex -2 con. Alle de andre elf rasene dukker opp i "ekstra bøker".

Moon Elf, Sun Elf, Wood Elf, Dark Elf, hvem bryr seg? En alv er en alv.
Lenke til kommentar

Etter lvl 12 sloss du vel fortsatt mot de der Nashers i Blacklake District, og du er ennå langt unna første dungeon. Sorry, det er for kort til å kunne gi en fullstendig vurdering av spillet, imho.

Det var ikke en fullstendig vurdering av spillet, kun min erfaring med spillet, bl.a. derfor jeg nevte hvor langt jeg kom. Hovedpoenget er at hvis ett spill ikke klarer å fange interessen din i starten så har det ett problem. Kanskje det blir bedre senere, men jeg gidder ikke bruke potensielt opptil flere timer for at noe skal bli bra. Det trenger ikke være 100% fengende med en gang, men det må vise potensialet slik at jeg er underholdt nok til jeg kommer til "god bitene". Det klarte ikke dette spillet for min del.

 

 

Alltid en morsom kommentar. Du klager over at spillet ble kjedelig, men det var da bra nok til at du gadd bli maks level?

Ett spill kan være bra på veien til maks level/end game, da har man gjerne utforskning av verden og jakten på maks level som motivasjon for videre spilling. Når det er "fullført" så må spillet nødvendigvis tilby noe mer, hvis ikke så har jeg ingen problemer med å forstå at noen spillere syntes spillet blir kjedelig på det tidspunktet. Dette er jo ett problem mange MMOer har hatt.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Det var ikke en fullstendig vurdering av spillet, kun min erfaring med spillet, bl.a. derfor jeg nevte hvor langt jeg kom. Hovedpoenget er at hvis ett spill ikke klarer å fange interessen din i starten så har det ett problem. Kanskje det blir bedre senere, men jeg gidder ikke bruke potensielt opptil flere timer for at noe skal bli bra. Det trenger ikke være 100% fengende med en gang, men det må vise potensialet slik at jeg er underholdt nok til jeg kommer til "god bitene". Det klarte ikke dette spillet for min del.

Prøvd et spill kalt Second Sight? Første gang jeg prøvde det mislikte jeg den ræva grafikken, og det var svært vanskelig i starten pga man måtte snike seg forbi noen aper som alltid oppdaget meg. Andre gang slet jeg med apene, så gav opp igjen. Tredje gang (noen måneder senere) kom jeg forbi apene på et vis, og straks etter lærte jeg å bli usynlig. Etter det spilte jeg over halve spillet i strekk. Noen spill går faktisk fra ræva til klassiker etter noen timer. ;)

 

Ett spill kan være bra på veien til maks level/end game, da har man gjerne utforskning av verden og jakten på maks level som motivasjon for videre spilling. Når det er "fullført" så må spillet nødvendigvis tilby noe mer, hvis ikke så har jeg ingen problemer med å forstå at noen spillere syntes spillet blir kjedelig på det tidspunktet. Dette er jo ett problem mange MMOer har hatt.

Nja, det spørs hvilken type spill du mener. Last of us er jo hypet til århundres spill, men det har absolutt null gjennspillingsverdi annet enn å låse opp noen nye klær til hovedpersonene. Det samme gjelder vel de fleste actionspill. Neverwinter har kanskje ikke så mye å by på etter lvl 60 annet enn Foundry og regelmessig nytt innhold i form av moduler (neste kommer i slutten av august, og har som tidligere), men vi har flere raser og klasser, og hver klasse har mange måter å utvikle seg på. Det kan gjøre det morsom å gå gjennom spillet mange ganger for å teste hver av de fem klassene, om man liker sånne spill. Ellers er det jo PvP, som mange liker.
Lenke til kommentar

Neverwinter ser ut som et mislykket spill. Det er synd egentlig. Et skikkelig massivt MMO i forgotten realms kunne blitt virkelig stort. World of Warcraft stort. Men det måtte en seriøs og stor utvikler til. Blizzard til å lage et MMO i forgotten realms. Yes please!

Lenke til kommentar
Små moduler? :p i nwn kan du lage moduler som er langt langt større enn mmo-delen av den verden neverwinter er i. Samt at du kan i nwn2 lage kampanjer bestående av flere moduler for en enda større opplevelse.NWN kan også brukes til å lage "persisten worlds", dvs at verden går sin gang på serveren uavhengig av spillere.Eneste fordelen neverwinter har som jeg kan se er at de kan ha over 64 spillere, men det er da bare for mmo delen, i fondry kan du ikke lage kart for 6 personer en gang.
Som sagt spilte jeg Neverwinter Night 1 i over fire år, og har selvsagt prøvd NWN2. Du trenger nok ikke lære meg hva spillet kan og ikke kan. Så ja, det er små moduler. Man kan lage lange kampanjer, men etter min erfaring er det ingen som faktisk gidder. 90% av modulene jeg prøvde (og det var mange) varte ikke mer enn en time, og de fleste var kortere.
Det stemmer ikke med min opplevelse av spillet (eller anmelder slik jeg oppfatter teksten), selv om den ble kort da jeg mistet interessen rundt lvl 12.Som med alle f2p spill, hvis man ikke liker spillet så er alt man har tapt litt tid.
Etter lvl 12 sloss du vel fortsatt mot de der Nashers i Blacklake District, og du er ennå langt unna første dungeon. Sorry, det er for kort til å kunne gi en fullstendig vurdering av spillet, imho. Det blir som å droppe en bok etter prologen.
Utrolig Kjedelig Når jeg ble lv 60 ikke mye og gjøre siden spillet bare stopper der. mye potensiale men ikke mye gjort med det :( synd virket bra
Alltid en morsom kommentar. :) Du klager over at spillet ble kjedelig, men det var da bra nok til at du gadd bli maks level? ;)
Poenget mitt er at Moon Elf er den elf rasen du har i player`s handbook. +2 dex -2 con. Alle de andre elf rasene dukker opp i "ekstra bøker".
Moon Elf, Sun Elf, Wood Elf, Dark Elf, hvem bryr seg? En alv er en alv.

 

Og en kineser er oppvoskt i en helt lik kultur som en nordmann...

Lenke til kommentar
Og en kineser er oppvoskt i en helt lik kultur som en nordmann...
Ikke om han er født og oppvokst i Norge. :p Men hva har det med saken å gjøre? Jeg går ut ifra at det er alvene du mener, og som sagt har vi både Wood Elf og Sun Elf (slutten av august) som gratis, pluss half-elf. Drow kommer senere, og jeg går ut ifra at de er gratis. Om man er så stor nerd at man absolutt må ha Moon Elf kan de kjøpes, men for de fleste er det så liten forskjell på alvetyper som spillbare raser at man gir blaffen. Det blir jo som å ha et Dragonlance-spill med silvanesti, qualinesti og dimernsti-alvene som spillbare. Hvem bryr seg hvem som er hva? Dimernesti bor riktignok under vann, men er de spillbare blir de likestilt med de andre to. Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Dette spillet er et av de verste MMOene jeg noensinne har spilt (og det sier sitt). Grusomt kampsystem. D&D er bare klattet på for å få spillet til å selge mer. Dette har ingenting med D&D å gjøre. Forferdelige quests. Håpløs "historie", om man kan kalle det det.

 

Foundry er en kjempegod ide, men den tiden jeg spilte, så var det ikke spesielt interessante quests som hadde blitt laget, og det virket som om Foundry ikke kan brukes til noe særlig fornuftig, i motsetning til editorene til NWN1 og NWN2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...