Gå til innhold

Med denne mini-pluggen skal Google ta Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper den kommer til Norsk nettbutikker snart, men om man ønsker å bestille fra USA kan man jo bruke tjenester som denne her (MyUS). Da får du en addresse i USA som pakken blir sendt til så sender de den videre. Eneste er jo at slike tjenester tar jo litt for å sende videre og lagre, så uten å ha sjekket priser så kan det fort bli nesten like mye som selve den koster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne vil jeg ha! Irriterende å måtte vente, forøvrig. Finnes ingen sjapper som ikke flår deg for å sende hit?

 

Fra artikkel:

Den kan ta i mot bilder og video fra både Android-telefonr, iPhone, Mac eller Windows-PC-er. Det eneste som foreløpig ikke er støttet, er Windows Phone.

 

 

Dere spesifiserer Windows-PC-er, og ikke kun PC-er eller Linux/windows-PC-er, og skriver etter at det eneste som ikke er støttet er WP. Det betyr at Linux er støttet eller ikke? Er det eneste som er interessant for meg å vite før jeg gidder å sette meg noe mer inn i dette produktet.

 

Operativsystemet er mindre relevant; Chrome er støttet, og Chrome får du på Linux.

Lenke til kommentar

For dere som ikke har lest det, så står det (ikke nødvendigvis i artikkelen) at AC-adapter medfølger. Så om dere ikke har USB på TVen, så må man bruke en mobil-lader lignende enhet.

USBen på TVen er i såfall til oppgradering av firmware, eller en ren USB-hub for bruk med minnepinner osv.

 

Om dette slår an, og div. utviklere lager apper som støtter Google Cast, så skal dette bli spennende. Spotify hadde vært en morsom aktør og så på banen her. Og $35 er jo overkommelig spør du meg! Men om når den kommer til Norge, er jo ganske uvisst mtp. hvor lang tid det tok før vi fikk Nexus 7 i fjor!

Lenke til kommentar

Då man bara kan streama till denna dings skall det bli intressant att se eventuell lag. Tidigare har Airplay och liknande tjänster gett en del lag eller hacking. Tvivlar på att vi kan se 24p flytande med denna. Hade man kunnat lasta ned apps till denna enhet hade det sannsynligtvis varit enklare. Däremot kan jag verkligen se nyttan med denna i kontorsmiljö och presentationsmiljö och jag tror det är huvudakligen det denna är myntad mot.

 

På den andra sidan ser det ut som om de vill åt både bedrift och privata miljöer så helt illa bör den inte vara på moviestreams.

 

Men, en sak jag inte tycker om är att denna är en reklamkanal för Netflix då det ser ut som om det är de som finansierar detta projekt. Man får rabatt på denna om man köper abb hos Netflix verkar det som.

 

https://vine.co/v/hK0AjhWEwEh

 

Not good so far......

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp en sånn fra Amazon via min Jetcarrier adresse.

Blir spennende å teste :-)

 

Forøvrig trenger man så vidt jeg har skjønt ikke ekstra strøm via usb hvis man har nyere HDMI kontakter (v1.4).

Noe jeg vil tro det meste av utstyr som har blitt solgt de siste årene har.

Endret av masterj
Lenke til kommentar

Jeg er redd jeg ikke forstår helt hva du mener.

 

han snakker om en slik en:

euro-plugg-lader-for-samsung-galaxy-s3-i9300-og-andre-mobiltelefon_ktyoqb1347844943455.jpg

 

og hvorfor kan ikke google bare implimentere denne rett inn i selve operativsystemet?? det er jo det som gjør airplay så lettvint, dersom jeg ikke leste feil, så må vi her instalere programmer som har implimentert denne løsningen for å få det på tv*en, en ekstra app som har dette for å få over bilder, en for nettsider, en for video, kun de spillene som støtter det... osv.... nei, få det implimentert i selve operativsystemet!

 

Det er jo likt som med iOS, app-utviklerne må også implementere airplay i appen, akkurat slik er det med chromecast i android og såvidt jeg skjønte

Lenke til kommentar

Fancy USB-til-strøm adapter? Alle mobilladere er en sånn "fancy" adapter for tiden. Koster deg ikke mange kronene på dealextreme. Eventuelt kobler du den rett i porten på TV-en.

Vel, min mobil er noen år gammel (SGSII), og den har ikke slike fancy ting. Og Dx handler jeg aldri fra lenger. Det tar jo i snitt 4 måneder hver gang fra jeg bestiller til jeg får det i posten.

Lenke til kommentar

Samsungs AllShare gjør det samme uten ekstra dingser. Kan også vise filmer direkte fra utforskeren i Win7 til alle mine TVer i huset som er koblet på nettverket via Wifi eller RJ45. Men mirroring som airplay tilbyr ser det ikke ut som Google får til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...