Gå til innhold

Et anstendig land uten griser og facisme.


Anbefalte innlegg

Regjeringsbygget var flere år før aksjonen utpekt som det mest sannsynlige målet, og aksjonen ble utført akkurat slik rapporten omtalte som den mest sannsynlige måten. Den biten gikk etter boka, bokstavelig talt. Utøya var et opplagt mål om man var innom div antislamske sider før aksjonen. En øy full av AuFere uten rømningsvei var en våt drøm for mange antiislamiseter, og et åpenbart mål. Det man IKKE visste var hvem og når.

Er dette noe du har funnet på, fordi du i etterkant har lurt deg selv til å tro at du på forhånd visste om alt som skulle skje? Eller har du kilder som beviser din sak?

 

Dersom du har kilder som underbygger din sak, finnes det ikke da rapporter og mistanker om flere titalls andre potensielle terrormål også? Isåfall visste man ikke at regjeringskvartalet ville bli angrepet, man var kun klar over at det var et mulig mål blant mange.

 

Var Utøya et mål før 22 juli? Eller er det noe du sier i etterkant, for å late som du har noen form forinnsikt eller profetisk autoritet i det du snakker om?

 

Det man IKKE visste var når, hvem og hvor. Visste noen at Utøya skulle bli et mål? Nei, det var det ingen som visste. Eller så har du kilder, ikke tomme påstander som sier noe annet.

 

For det kan like gjerne være at du kynisk bruker denne saken til å late som du visste om dette på forhånd, at du visste om alt som skulle skje. Men for all del, kom med kilder som kan dateres til før 22 juli så har du en sterk sak. Hvis ikke er det bare tomme påstander.

Direkte feil. Majoriteten av antiislamsk hat blir og vil alltid bli rettet mot Islam.

Og hvor har du befunnet deg de siste 10-15 årene? Ikke på samme forum som meg tydeligvis...

Jeg har vandret i mange miljøer og hørt om mange ekstreme holdninger. Saken er at din påstan var at "all antiislamsk hat" var rettet en annen vei enn islam. Det er direkte feil, og jeg har nok av kilder som beviser det om du ønsker det. Jeg sier ikke at du har vært innom en person eller to som virkelig hater AuF, jeg sier bare at dette ikke er grunnlag for å si at all antiislamsk hat er rettot mot AuF.

Det spiller liten rolle hva du mener, når antiislamistene gir Ap skylden. Selv om handlingen ble utført alene, var det på vegne av mange.

Selv om ingen andre visste det var det fortsatt på vegne? Eventuelt så ble handlingen utført på vegne av seg selv og ingen andre. Men kom gjerne med kilder på at andre ønsket det samme som kan dateres til før 22 juli. Eller er dette bare noe du finner på?

Det er jo rart da, dersom AP har skyld i ABB. For du kan jo like gjerne si at AP har skyld i VV og alle angrepene mot kristendommen. Med tanke på menneskerettighetsbrudd og andre urettferdigheter som ble begått for at staten skulle indoktrinere barn og unge inn i ABB sin asiatiske religion. Det høres litt rart ut at AP ett tiår skal ha skyld i at det vokser frem et ekstremt hat mot kirken, og plutselig neste tiår må AP ta skylden for at det vokser frem en ekstrem kristen terrorist.

Skal AP ha skyld for hvert eneste syke individ som får ekstreme tanker i hodet her i landet? Fordi de detaljstyrer livene til alle i Norge? En helt vannvittig påstand.

 

Nå ble jo kildene mine stengt etter utøyahendelsen. Det var en voldsom nedstenging av islamkritiske nettsider i etterkant. De som drev dem følte nok det var taktisk å legge dem ned for ikke å bli dradd inn i saken, og de visste jo at de uansett ville bli overvåket av PST nå som de var satt på kartet.

En påstand fra deg som passer deg veldig beleilig. For deg gir rom til at du kan si akkurat hva du vil. Mine antiislamske kilder er ikke blitt lagt ned. De står sterke og stødige fortsatt.

 

For eksempel at du visste alt på forhånd. Kanskje du ikke visste noen ting på forhånd, men har lurt deg selv til tro deg. Og så har du lurt deg selv til å tro at alle kildene er borte. Så kan du fremstå som en forutant ekspert som visste om alle de syke planene til et enkelt individ.

 

Jeg har hørt om andre kvinner som har påstått at visste om terrorangrepet på forhånd. En person sa at hun hadde drømt om hele hendelsesforløpet natt til 22 juli. En fin måte å få oppmerksomhet på.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det lages risikorapporter rundt samfunnssikkerhet som lister opp både rangerte sannsynlige mål og metoder. Før utøya var bombebil mot regjeringsbygget mest sannsynlige scenario, og man fikk rett.

 

Hatet mot ap skyldes en forandring i tankegangen i de fleste ekstreme miljøer de 10-15 årene før utøya. Isteden for å angripe muslimer, jøder, innvandrere, mørkhudede eller andre man hatet så snudde de fokuset fra de som benyttet seg av mulighetene til de som tilrettela for mulighetene.

 

Ap har vært størst i mange år og ble derfor gjort ansvarlig for islamiseringen. Dermed ble hatet rettet mot ap.

 

De fleste kjente til auf sin sommerleir. De var bredt annonsert, og omtalt. Mange så det da som et åpenbart mål. En øy full av fiender uten rømningsmulighet. Drømmescenario.

 

Mange så på den som litt for utilgjengelig. Mange tok det for gitt at det var masse bevæpnede vakter der. Ingen av dem som hatet auf hadde vært der.

 

For mange, inkl. meg, var det noe man ventet skulle skje men man visste ikke når eller hvem.

 

At nettsider legges ned er lett å tolke som beleilig. Prøvde å gå inn på dem kort tid etterpå for å se hva de skrev nå som drømmen var blitt virkelighet. Men sidene var rensket bort. Om det ble gjort av de som drev dem, pst, hackere, hoster eller andre vet jeg ikke. Den ene dagen var de bare borte. Beleilig eller ei, jeg får ikke linket til sider som er fjernet.

 

Jeg ser det er en enorm avstand i virkelighetsforståelser i hvorfor ting skjedde. Noen velger å tro på galskap, noen tror på høyreekstremist ideen, noen tror på diagnosene og noen tror det skyldes world of warcraft.

 

Jeg vet hva jeg leste og så på nettet før utøya og har konkludert på bakgrunn av det. Andre får tro hva de vil.

Lenke til kommentar

Det lages risikorapporter rundt samfunnssikkerhet som lister opp både rangerte sannsynlige mål og metoder. Før utøya var bombebil mot regjeringsbygget mest sannsynlige scenario, og man fikk rett.

Kilde? Eller påstand?

 

Dersom du har rett så vil det være svært mange ulike ideologier som kunne ønske seg dette. Kommunister, anarkister, nasjonalsosialister, islamister, kristenfundamentalister osv.

Lenke til kommentar

At nettsider legges ned er lett å tolke som beleilig. Prøvde å gå inn på dem kort tid etterpå for å se hva de skrev nå som drømmen var blitt virkelighet. Men sidene var rensket bort. Om det ble gjort av de som drev dem, pst, hackere, hoster eller andre vet jeg ikke. Den ene dagen var de bare borte. Beleilig eller ei, jeg får ikke linket til sider som er fjernet.

Dersom det ikke fantes andre enn ett enkelt individ som ønsket å skyte barn på Utøya, dersom ingen andre fiender av AP visste om Utøya, ville du da hatt problemer med å forklare siutasjonen? Ville du da hatt problemer med å legge skylden på AP? Er din påstand om at mange delte ABB sitt syn, visste om Utøya og ønsket å drepe AuF'ere med på å forklare terrorangrepet?

 

Isåfall, uten denne forklaringen, hva sitter du igjen med da? En uforklarlig hendelse begått av ett enkelt individ.

 

For da får jeg følelsen av at du kanskje bruker det som en unnskyldning. Som å fremstå som en ekspert på noe du ikke vet noe om. At du dikter opp din egen verden.

 

Mine radikale og ekstreme kilder lever like godt idag som før 22 juli. De har akkurat de samme meningene og ytrer dem også likt.

 

Litt rart er det jo at du skylder på AP for å ha skapt en terrorist, mens man like gjerne kan skylde på AP for å ha skapt tidligere terrorister som VV to tiår tidligere, bare at den gangen var det kampen mot kristendommen, mens idag er det landssvikeren ABB som bærer korset i sin kamp mot Europa.

 

Beleilig at det som kunne støttet din ekstreme påstand fra å ha en annen kilde enn din egen fantasi er slettet. Fra internett.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kilde? Eller påstand?

 

Dersom du har rett så vil det være svært mange ulike ideologier som kunne ønske seg dette. Kommunister, anarkister, nasjonalsosialister, islamister, kristenfundamentalister osv.

 

http://www.regjeringen.no/nb/dep/smk/dok/nou-er/2012/nou-2012-14/20.html?id=697392

 

I en oversiktsmatrise ble bilbombe mot bygninger i Norge, både fra politisk ekstremisme og internasjonal terror, omtalt som «mer» tenkelige scenarioer. Symbolrike bygg som regjeringskvartalet ble videre identifisert som eksempler på aktuelle terrormål. Sprengstoff eller bilbombe i regjeringskvartalet som et resultat både av politisk ekstremisme og internasjonal terrorisme var således som følge av trusselvurderingen som forelå, scenarioer som ble lagt til grunn for sikkerhetsanalysen.

 

Det var også jaget en liste over mest sannsynlige angrep på det mest sannsynlige stedet, og bilbombe mot regjeringsbygget tronet aller øverst. Slike lister kan også brukes til å planlegge mål, så de er også ting som ble fjernet etter aksjonen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Dersom det ikke fantes andre enn ett enkelt individ som ønsket å skyte barn på Utøya, dersom ingen andre fiender av AP visste om Utøya, ville du da hatt problemer med å forklare siutasjonen? Ville du da hatt problemer med å legge skylden på AP? Er din påstand om at mange delte ABB sitt syn, visste om Utøya og ønsket å drepe AuF'ere med på å forklare terrorangrepet?

 

Isåfall, uten denne forklaringen, hva sitter du igjen med da? En uforklarlig hendelse begått av ett enkelt individ.

 

For da får jeg følelsen av at du kanskje bruker det som en unnskyldning. Som å fremstå som en ekspert på noe du ikke vet noe om. At du dikter opp din egen verden.

 

Mine radikale og ekstreme kilder lever like godt idag som før 22 juli. De har akkurat de samme meningene og ytrer dem også likt.

 

Litt rart er det jo at du skylder på AP for å ha skapt en terrorist, mens man like gjerne kan skylde på AP for å ha skapt tidligere terrorister som VV to tiår tidligere, bare at den gangen var det kampen mot kristendommen, mens idag er det landssvikeren ABB som bærer korset i sin kamp mot Europa.

 

Beleilig at det som kunne støttet din ekstreme påstand fra å ha en annen kilde enn din egen fantasi er slettet. Fra internett.

 

Dersom det ikke fantes andre enn ett enkelt individ som ønsket å skyte barn på Utøya, dersom ingen andre fiender av AP visste om Utøya, ville du da hatt problemer med å forklare siutasjonen?

Det blir jo å sette ting litt merkelig opp, men ja. Hele årsaken for det som skjedde ligger i antiislamistenes og andre ekstremisters hat mot AP som har formet samfunnet slik at det islamiseres. Når man så samler masse fiender på en øy uten rømningsveier, og ulike aktører pusher hverandre til å dra dit og gjøre det ABB til slutt gjorde så ble det som det ble. Om man fjerner forutsetningene blir det selvsagt umulig å forklare årsaken.

 

Er din påstand om at mange delte ABB sitt syn, visste om Utøya og ønsket å drepe AuF'ere med på å forklare terrorangrepet?

Ja, jeg mener det er en absolutt forutsetning for forståelsen av hvorfor det skjedde og at det er hele forklaringen av hvorfor det skjedde.

 

Som gaiafasist (ekstrem dyreverner) så ser jeg samme tendenser i mange dyrevernerforum. Når en dyremishandler blir tatt, så samarbeider man for å identifisere personen og deretter henger man personen ut med navn, adresse og bilde på sider man vet har personer som er villige til å drepe dyremishandlere. Så lener man seg tilbake og håper at noen gjør alvor av det.

 

Jeg vet også at hadde man samlet like mange dyremishandlere på utøya, så hadde en ekstrem dyreverner gjort akkurat det samme som ABB gjorde i sin kamp mot islamiseringen.

 

Reaksjonen på handlingen i ulike miljøer er også interressant, og viser tydelig avstanden mellom antiislamistene og innvandringsmotstandere, nazister og andre. Ser man på virgrid, kkk osv så er ABB en landsviker som drepte norske hvite barn. Islamiseringsfokuset er totalt borte, kun nasjonaliteten på de som ble drept betyr noe. I antiislamiseringsmiljøene er han en helt som gjorde en handling og markering mot islamiseringen av norge og europa. Der er fokuset kun islamiseringen, og null fokus på nasjonaliteten til de drepte.

 

Derfor blir det også meningsløst å sette høyreekstreme og nazi merkelapper på ABB når man ser hvordan antiislamiseringsmiljøene og høyreekstreme / nazimiljøer står steilt mot hverandre.

Lenke til kommentar

Alle visste at Twin Towers var et åpenbart mål får islamistene før 9/11. Hvis man kan lese arabisk ville man sett det på mange forum. Desverre ble alt slettet etter angrepet.

 

Ekstrem påstand. Total mangel på dokumentasjon. Virkelighetsfjern oppfattning?

 

PS: ABB er blant den nye generasjonen ekstremister som har tatt opprør med ekstremistene bare 10-20 år tidligere. Det er ikke kun handlingene som kvalifiserer til landssviker, men den judeo-kristne anti-norske ideologi.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Nå handler ikke dette om en religionskrig, men en kulturkrig mellom islam og vestlig kultur. ABB har vel aldri regnet seg som utpreget kristen. På spørsmål har vel Shintoismen og Buddhismen ligget hans hjerte nære, og kulturelt sett Japan og Sør-Korea. Begge er steder med homogen befolkning, høyt fokus på ære, og fokus på utvikling. Begge er langt fremne teknologisk. Går man inn på iq statistikk så har asiater statistisk sett høyere iq enn vestlige hvite.

 

Man må også huske på at det vokser opp generasjoner uten nasjonalfølelse. Jeg har ingen følelser for norge som nasjon, og det er kun familie og venner som gir meg en tilknytning.

 

Har ingen nasjonalfølelse, ingen stolthet, ingen vilje til å beskytte landet, og ingen tilhørighet.

 

Jeg har min familie, mine venner, og mine dyr. Det er min verden og de jeg beskytter. Hvor de er bosatt spiller ingen rolle.

 

ABB gjode ikke det han gjorde for norge eller kristendommen. Han sloss mot islamiseringen. Når han tilfeldigvis bodde i norge var det islamiseringen av norge som han sloss mot. Hadde han bodd i spania, hadde det vært islamiseringen av spania han hadde sloss mot.

 

Nasjonen i seg selv betyr ingenting, og det handler lite om islam mot kristendommen, dvs religionsbiten av det.

 

Kampen handler om å sloss mot kulturen rundt. Det er en kamp mot sharialover, kvinner i slør, undertrykkelser, og forbud pga religion. Det er en kamp mot tvangsekteskap, æresdrap, kjønnslemlestelse, osv osv.

 

Ironien er jo at de fleste er imot akkurat det samme. Så man sloss mot hverandre om noe begge er enige om.

 

Saken er da at mange mener AP sin politikk legger grunnlaget for en samfunnsutvikling der disse sidene ved islam får spire og gro, vannet av auf.

 

Kampen mot islam ble derfor en kamp mot ap, en kamp som endte på utøya.

 

Sikkert umulig å forstå for mange, men antiislamistene skjønner det veldig godt.

Lenke til kommentar

1) Vil du godta min påstand om at Twin Towers var et velkjent terrormål for islamister før 9/11?

 

2) Da Varg Vikernes, en mann som kan karakterisers som gjensidig ideologisk fiende med ABB, ble dømt i retten klagde han på blant annet på dommere, advokater og jurymedlemmer som var kristne, frimurere og jøder. Dette hadde vel vært den perfekte situasjonen ABB ville ønsket seg i sin rettssak?

 

3) AP står fortsatt sterkt som politisk parti i Norge. Dersom vi ser nedgang i kvinners bruk av slør, undertrykkelse, tvangsekteskap, æresdrap og kjønnslemlestelse, kan vi si at ABB sin aksjon var overflødig? Kan vi se en nedgang i disse fenomenene mens AP og AuF står sterkt?

 

4) Dersom man ønsker å hindre kjønnslemlestelse, kvinneundertrykkelse og tvangsekteskap, vil det ikke være like naturlig å massakrere kristne og jøder?

 

PS: Hva du, ABB og andre antinasjonalister mener om Norge og nasjonalisme er vel ganske likegyldig?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

1) Vil du godta min påstand om at Twin Towers var et velkjent terrormål for islamister før 9/11?

 

2) Da Varg Vikernes, en mann som kan karakterisers som gjensidig ideologisk fiende med ABB, ble dømt i retten klagde han på blant annet på dommere, advokater og jurymedlemmer som var kristne, frimurere og jøder. Dette hadde vel vært den perfekte situasjonen ABB ville ønsket seg i sin rettssak?

 

3) AP står fortsatt sterkt som politisk parti i Norge. Dersom vi ser nedgang i kvinners bruk av slør, undertrykkelse, tvangsekteskap, æresdrap og kjønnslemlestelse, kan vi si at ABB sin aksjon var overflødig? Kan vi se en nedgang i disse fenomenene mens AP og AuF står sterkt?

 

4) Dersom man ønsker å hindre kjønnslemlestelse, kvinneundertrykkelse og tvangsekteskap, vil det ikke være like naturlig å massakrere kristne og jøder?

 

PS: Hva du, ABB og andre antinasjonalister mener om Norge og nasjonalisme er vel ganske likegyldig?

 

1 -Ja.

 

2 -Jøder ville forstått ABB sin krig, men samtidig ville det vært risikabelt å uttrykke sin støtte fordi andre ville tolket det som en jødisk konspirasjon. Kristne har ikke noe forhold til det. Det var ingen religionskrig, men en kulturkrig. Om så var så kunne kristne spillt på at det var guds straff for å lefle med islam. Frimurere, neppe. ABB var frimurer, men kun på de lavere prøvenivåene som jeg knapt regner som frimureri. Man skal heller ikke diskutere politikk og religion på møtene, så tviler på ABB ville klart å stige høyt i gradene.

 

Varg er, vel, en pussig skrue som liker splitt og hersk. Han splittet black metal miljøet og skapte forutsetningen som ledet til drapet på euronymeos. Det var en kattemishandler som også sto på min hatliste, så jeg ble også glad når han ble drept. En mindre fiende i verden. Jeg er skeptisk til alt varg sier og påstår. Han bløffer, og er mer intr. i å splitte og herske enn å stå for noen ideologi. Når han blogget til franskmennene så var det sannsynligvis kun for å skape en splid mellom franskmenn og innvandrere, i håp om å skape en rasekrig der, og ikke fordi han selv var for eller imot innvandring eller muslimer.

 

3 -Det blir å streke opp scenarier og håpe på at x utfall skyldes y. Utgangspunktet var en situasjon hvor norge ble oppfattet som under islamisering, en islamisering som man oppfattet som en konsekvens av Ap sin politikk. Mer av samme politikk ville føre til økt islamisering, ikke mindre.

 

http://dt.no/nyheter/imam-pa-fjell-norge-er-den-mest-islamske-staten-i-verden-1.6503183

 

mange koblet denne nyheten med at stoltenberg ikke fikk audiens hos george w. bush, som kjempet mot islam. Inntrykket ble forsterket av nyheter som dette:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/--Ikke-ventet-at-Norge-skulle-bli-blant-de-forste-til-a-anerkjenne-Kosovo-6510973.html#.Ue0icG0Z7AE

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10010449

 

Antiislamister leser dette som at islamske norge anerkjenner sine islamske brødre, og som forventet møter stengte dører hos usa som kjemper mot islam.

 

Den pro-islamske holdingen, også til palestina, er også bevis for at man har vendt israel ryggen, et land som de fleste antiislamisiter (inkludert ABB) vil gi sitt liv for å beskytte. Ap førte med andre ord en politikk som provoserte antiislamistene igjen og igjen, og ja, det endte på utøya.

 

Svarer derfor nei på begge spørsmålene under 3.

 

4 -Nei. Kristne hadde makt og undertrykket folk før. Nå er landet sekulært, og man blir ikke steinet for utroskap eller skutt for å ikke holde hviledagen hellig. Man har tatt et oppgjør mot den biten. Det er heller ikke noe tvangselement i det, hverken for kvinner eller menn.

 

Jøder, du tenker vel bl.a på omskjæringen? Ikke glad for praksisen, synes det burde vært et valg man fikk ta når man ble eldre. Nå er det vel sånn at omskjærte teknisk sett er mer hygieniske (ikke noe grums under hetta) og holder ut lengre pga mindre friksjon. Jenter ser også ut til å foretrekke omskjærte:

 

http://debatt.sol.no/content/foretrekker-omskjaerte-gutter

 

Vet om flere som sliter med for trang forhud, så det er også medisinske og helsemessige grunner til omskjæringen. Mange religiøse påbud og forbud har helsemessige årsaker. Når muslimer ikke spiser gris fordi det er urent, skyldes det at kun grisekjøtt har urin i seg.

http://mammahill91.blogg.no/1264110392_viste_dere_dette_om_g.html

 

Urenheten er ikke religiøst ment, men helsemessig.

 

PS: Hva du, ABB og andre antinasjonalister mener om Norge og nasjonalisme er vel ganske likegyldig?

Ja, og jeg ser det ikke som min oppgave å omvende andre til mitt syn. MEN, forståelsen av hvordan antiislamister tenker og leser nyheter, gir en forståelse av hvorfor ting skjer. Hvis man ønsker å hindre at en annen antiislamist angriper AuF hvor enn de velger å ha sin leir, så må man forstå hvordan Ap sin politikk provoserer disse miljøene.

 

Man må forstå at når Erna Solberg sier at hun ønsker sharialover i norge:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=60921

så stiger hun mange plasser opp på hatlisten til antiislamistene, og medlemsmassen øker når folk får bekreftet at islamiseringen skjer med slike nyheter.

 

Andre deler mine synspunkter:

http://www.nrk.no/mr/--ap-har-sluppet-los-islam-i-norge-1.7729337

resten får tro hva de vil..

Lenke til kommentar

Kristne har ikke noe forhold til det.

Selvfølgelig har kristne et forhold til det. Det finnes kanskje over en milliard kristne. Å si at kristne ikke har forhold til noe som helst er helt idiotisk bak mål.

 

Jeg kan finne tonnevis av kilder på at kristne har forhold til det, og her sier du rett ut at de ikke har det?

Varg er, vel, en pussig skrue som liker splitt og hersk. Han splittet black metal miljøet og skapte forutsetningen som ledet til drapet på euronymeos. Det var en kattemishandler som også sto på min hatliste, så jeg ble også glad når han ble drept. En mindre fiende i verden. Jeg er skeptisk til alt varg sier og påstår. Han bløffer, og er mer intr. i å splitte og herske enn å stå for noen ideologi. Når han blogget til franskmennene så var det sannsynligvis kun for å skape en splid mellom franskmenn og innvandrere, i håp om å skape en rasekrig der, og ikke fordi han selv var for eller imot innvandring eller muslimer.

Du lever i en forenklet verden.

Vet om flere som sliter med for trang forhud, så det er også medisinske og helsemessige grunner til omskjæringen. Mange religiøse påbud og forbud har helsemessige årsaker. Når muslimer ikke spiser gris fordi det er urent, skyldes det at kun grisekjøtt har urin i seg.

En unnskyldning for kjønnslemlestelse av barn. Og du klager på dyremishandlere? Ikke prøv å blande inn kirurgisk behandling i kjønnslemlestelse.

4 -Nei. Kristne hadde makt og undertrykket folk før. Nå er landet sekulært, og man blir ikke steinet for utroskap eller skutt for å ikke holde hviledagen hellig.

Hvis Norge er sekulært så ville vel ikke så mange kirker blitt brent? Det finnes flere kristne her i landet enn muslimer som ønsker å skape et gjennomført jævlig samfunn med lover importert fra midtøsten.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ja, og jeg ser det ikke som min oppgave å omvende andre til mitt syn. MEN, forståelsen av hvordan antiislamister tenker og leser nyheter, gir en forståelse av hvorfor ting skjer. Hvis man ønsker å hindre at en annen antiislamist angriper AuF hvor enn de velger å ha sin leir, så må man forstå hvordan Ap sin politikk provoserer disse miljøene.

Sålangt har du bare fortalt hvordan du tenker etter 22 juli. Jeg har ikke sett snurten av hvordan antiislamister eller andre enn ett sykt individ tenkte før 22 juli. Det er bare påstander fra deg. Påstander din hjerne enkelt kan ha lurt deg til å tro for å få bitene til å falle på plass. Min hjerne blir ikke lurt av din hjernes selvbedrag. Du klarer ikke å omvende andre med ditt syn når det kun er basert på påstander fra din fantasi.

Andre deler mine synspunkter:

http://www.nrk.no/mr...norge-1.7729337

resten får tro hva de vil..

Fin kilde. Post 22 juli. Kanskje det er enklere for kvinner å tenke slik.

 

Kunne like gjerne sagt følgende, med større støtte:

 

"En må se angrepet på kirken i sammenheng med utviklingen av Kristendommen i Norge. Hvis ikke vil vi se at unge menn i vår kultur står opp mot kristendommen, og at disse mennene føler sorg og sinne fordi vår kultur aldri mer blir den samme."

 

Snakker om sorg!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Selvfølgelig har kristne et forhold til det. Det finnes kanskje over en milliard kristne. Å si at kristne ikke har forhold til noe som helst er helt idiotisk bak mål.

 

Jeg kan finne tonnevis av kilder på at kristne har forhold til det, og her sier du rett ut at de ikke har det?

 

Du lever i en forenklet verden.

 

En unnskyldning for kjønnslemlestelse av barn. Og du klager på dyremishandlere? Ikke prøv å blande inn kirurgisk behandling i kjønnslemlestelse.

 

Hvis Norge er sekulært så ville vel ikke så mange kirker blitt brent? Det finnes flere kristne her i landet enn muslimer som ønsker å skape et gjennomført jævlig samfunn med lover importert fra midtøsten.

 

Det med at kristne ikke har forhold til det, handlet om spørsmål 2 fra deg. Alle kan, uavhengig av religion, ha et generelt forhold til det. Men utøya handlet ikke om religionskrig mellom muslimer og kristne. det var det jeg mente de ikke hadde noe forhold til.

 

Varg og forenklet verden. Tja, vi har felles venner selv om vi står langt fra hverandre på det meste. Vil derfor si at jeg kjenner endel til fyren og hans væremåte. Våre veier har krysset seg mange ganger, men av ulike årsaker. Han hadde sine grunner til å drepe en fiende, men han drepte samtidig en av mine fiender. Han har skrevet og samlet mye om samme tema som jeg også har interresser i, så selv om vi står fjernt fra hverandre kan jeg vurdere hans arbeid og se om det bare er tull eller ei. Selv om jeg tviler på hans handlinger, har han hjulpet meg noen ganger. Det er bra. Har også en venn som satte fyr på en kirke, men det er vel den minst religiøse jeg kjenner. Folk har ulike grunenr til det de gjør.

 

Kjønnslemlestelse, vel, som jeg skrev så ønsket jeg at folk selv skulle kunne velge om de ville fjerne forhuden når de var gamle nok. Ser ikke på fjerningen som negativt i seg selv, men er imot at det gjøres før barna er i stand til å velge selv. Kjønnslemlestelse på kvinner er jeg imot, ser ingen helsemessig eller annen grunn til å utføre det utover å frarøve kvinner seksuell nytelse.

Ønsker å erstatte fengsel med galge for de aller fleste i fengselet, og det er alltid plass til flere kjønnslemlestere.

 

Når kirker blir brent, så skyldes det mange ting. Media har en forenklet svart/hvitt versjon om satanister som brenner kristne bygg, men langtfra alle som har tent på har vært satanister eller religiøse.

 

Litt av dette har en gammel historie, fra da norge ble kristnet. Mange av kirkene i norge ble ikke plassert tilfeldig. Man plukket bevisst ut religiøse steder, og sørget for å stjele stedet ved å bygge kirke oppå det. Det er folk som sloss for å ta tilbake det de kristne stjal fra dem. Selv vatikanet ble ikke bygget tilfeldig der det står, selv om de dekker over det med ulike nødløgner om hellige steder.

 

Men slik de kristne tvangskristnet i sin tid og bygget kirker på andres helligdommer, slik skal nå kirkene rives og erstattes av moskeer. Historien gjentar seg. Derfor jeg forsøker å ikke delta i den.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sålangt har du bare fortalt hvordan du tenker etter 22 juli. Jeg har ikke sett snurten av hvordan antiislamister eller andre enn ett sykt individ tenkte før 22 juli. Det er bare påstander fra deg. Påstander din hjerne enkelt kan ha lurt deg til å tro for å få bitene til å falle på plass. Min hjerne blir ikke lurt av din hjernes selvbedrag. Du klarer ikke å omvende andre med ditt syn når det kun er basert på påstander fra din fantasi.

 

Fin kilde. Post 22 juli. Kanskje det er enklere for kvinner å tenke slik.

 

Kunne like gjerne sagt følgende, med større støtte:

 

"En må se angrepet på kirken i sammenheng med utviklingen av Kristendommen i Norge. Hvis ikke vil vi se at unge menn i vår kultur står opp mot kristendommen, og at disse mennene føler sorg og sinne fordi vår kultur aldri mer blir den samme."

 

Snakker om sorg!

 

Nettet er stort. Så stort at begge vi to kan bruke hele livet på å bla oss gjennom nettsider uten noensinne å krysse hverandres spor. Jeg bryr meg ikke om hva du tror eller mener. Jeg vet hva jeg vet, og trenger ikke forholde meg til andres bortforklaringer.

 

AuF og Ap lærte ingenting om hvorfor dette skjedde. Derfor vil flere angripe AuF og Ap inntil de skjønner hvorfor de blir angrepet. ABB la listen. Det var tydeligvis ikke nok. Det er signalet man sender ut til antiislamistene. Dere skjøt, men dere skjøt ikke mange nok. Neste gang må dere skyte flere så vi lærer hvorfor dere skyter oss. Det er synd at man ikke er villig til å forstå hvorfor det skjedde, og det er synd at man fortsetter i samme spor som forårsaket angrepet. Men noen liker det vel...?

Lenke til kommentar

Flere vil angripe alt og alle. Da bomben smallt var det ingen som visste hvem som stod bak. Da skytingen begynte kunne ingen vite hva motivet var. Vårt samfunn har mange ulike ekstremister som er villig til å bruke vold for sin ideologi. Noen er kommunister, andre islamister, jihadister, nasjonalsosialister, anarkister osv. Mange ekstreme ideologier kunne tenke seg å sprenge regjeringskvartalet eller skyte barn på en øy. Et parti som delvis styrer et helt land vil naturligvis få noen ekstreme fiender i ulike leirer. Tilfeldigvis ble det ABB. Varg Vikernes ble selv arrestert med 150kg sprengstoff og 3000 kuler. Målet hans var kanskje heller Blitzhuset eller Nidarosdomen.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Da bomben smallt var det ingen som visste hvem som stod bak. Da skytingen begynte kunne ingen vite hva motivet var.

Fulgte man med på ulike antiislamske nettsider i tide før, og fulgte man med på provoserende islamiserende nyhetsoppslag i tiden før, så trengte man ikke å være smart for å koble hendelse mot miljø. Man visste ikke HVEM i miljøet, men man burde vite hvilket miljø.

 

http://globalnewsnet.wordpress.com/2012/12/21/glimrende-artikkel-om-ap-regjeringens-avskyelige-stotte-til-radikale-islam-og-islamske-terrororganisasjoner/

 

http://jesusbok.wordpress.com/2013/02/17/brukte-utoya-til-bonner-vent-mot-mekka/

Det beviser denne ungdomsorganisasjonen ved å la ei slik sekt leige Utøya, og slik opne opp for at andre Islamske grupperingar kan sjå på Utøya som eit legitimet mål for vald og uro.

 

http://www.webkontorene.no/RR%20Oversikt1.html

 

Stoltenberg, Jens

Statsminister

Samtidig skal det politiske miljøet – over alle partigrenser – ha ros for å ha skjønt at terroraksjonen er et angrep på et samlet politisk miljø og Norge som nasjon. Ingen har falt i fellen og slått politisk mynt på terrorangrepet. Ingen har gått i fellen og begynt politiske diskusjoner som rammer eksempelvis innvandrergruppene.

Dette viser at Stoltenberg ikke vil ta inn over seg at terroren var et angrep på Arbeiderpartiet – ikke Norge – for den politikken partiet fører med hensyn på innvandringen til landet og islamiseringen av det samme landet. Dette til tross for at over halvparten av befolkningen er i mot at landet fører en slik politikk. Dessuten – ingen har vel utnyttet terrorhandlingen til egen fordel mer enn Stoltenberg og hans regjering.

 

Noen få eksempler på hvordan man fortsatt kobler utøyahendelsen mot Ap sin islamisering.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du har sett en gruppe og sier aha, dette er åpenbart. Men du har lukket øynene for alle andre.

 

Hadde du fulgte med på ulike islamistiske nettsider i tiden før 22 juli, i sammenheng med Norges krigføring mot muslimer så hadde du skjønt at både regjeringskvartalet og AP var åpenbare terrormål. Det samme kan sies om både ekstreme høyre og venstre miljøer. Det vi ser er at terrorhandlinger som involverer å sprenge bomber og drepe sivile er vanlig kost for ekstremister. Enten det er et sykt individ eller organiserte grupper.

 

Og det var jo nettopp det som skjedde i timene etter at bomben smallt. Mange nordmenn tenkte "nå har islamistisk terror nådd Norge". For vi har gått og ventet på det. Mens bomber smeller i Spania, England og andre steder i Europa har det vært stille i Norge. Mens Sverige har hatt forsøk på selvmordsbomber og Danmark har nok å stri med drapslystne jihadister, så har vi foreløpig vært skånet for dette.

 

Så at du kommer i ettertid, når alle kortene er lagt på bordet, og sier at det er selvsagt, vel hvor selvsagt er det egentlig? Det du sier er både enkelt og naivt sett i etterpåklokskapens lys. Samtidig har du ingen kilder fra før kortene ble vist som er med på å overbevise om at du har noen som helst profetisk kunnskap om det du snakker om.

 

Når en person bruker drap og terror på nordmenn for å fremme sitt politiske syn, så er dette et angrep på Norge og hele dets befolkning. For om han skal kunne bruke vold for sin sak så rettferdiggjør han også alle andre å drepe barn og forsvarsløse mennesker for alle andre syke ideer. Det er noe urnorsk over det å ikke drepe ubevæpnede fiender. Noe som nidingen ABB ignorerte.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det har vært en storopprydding på nettet hvor mange politisk ukorrekte sider er fjernet. Dette har både de som drev dem gjort etter at det ble for hett for dem, nettaktivister har fjernet mange, og pst har vel også fjernet endel. Det var vel det man kalte mer åpenhet.

 

Dette var en veldig spesifikk handling for å ramme et spesifikt parti på grunn av spesifikke årsaker. Det er ingen frislipp for å drepe hvem son helst på grunn av sitt politiske syn.

 

Det nærmeste man kan sammenligne det med er andre verdenskrig. Selv om norske soldater drepte tyske soldater, var heller ikke det et frislipp slik at norske soldater kunne drepe hvem som helst.

 

Man kan også sammenligne det med usa sin krigføring hvor de bruker droner, invaderer og kriger for å skape en bedre verden med trygghet, demokrati og menneskerettigheter. Selv om de bruker en drone mot en terrorist er det ikke greit å fyre av droner på amerikanere som ikke stemmer på obama.

 

ABB gjorde det samme. Aksjonerte for å stoppe islamiseringen slik at man kunne fått en bedre fremtid. Det ønsker ikke våre politikere å stoppe, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar

Idag flommer nettet over av ekstreme meninger og politisk ukorrekthet.

 

Jeg kan vise deg tonnevis av nettsteder som går langt i å teste grensen for hva som skal tollereres av ytringer. Idag kan jeg si hva jeg måtte ønske om jøder, bolsjeviker, kapitalister, imperialister eller arbeiderpartiet. Det er ikke grenser for hva jeg fritt kan lire av meg av rasisme og ville ideer om konspirasjoner, fornektelse av folkemord osv.

 

ABB drepte forsvarløse barn. Det var det ikke noe norske motstandsmenn var kjent for å gjøre i andre verdenskrig. Det er en nidingsdåd som selv gudene ikke kunne begå. En så skammelig handling at det mangler sidestykke. Samtidig så vil ABB spre budskapet om at alle som har noen sinnsyke ideer står fritt til å drepe hvem de vil for oppmerksomhet. Natural Born Killers kan man si.

 

Og alt ABB har prøvd å få til er helt bortkastet. Hans ideologi er kun det siste nye, det vil bli glemt. Akkurat som hans likemenn Oklahoma-bomberne. De hadde sikkert like sterke meninger og forskrudde ideer som ABB. Og idag er det ingen som ofrer et sekund på hva de mente og stod for. Unge idag vet knapt at det smallt en bombe i Oklahoma. Det var 18 år siden. Hvem bryr seg om ABB sine meninger i 2031? Da har de for lengst gått ut på dato.

 

I motsetning til for eksempel Varg Vikernese, som vil bli husket i all tid fremover. Ikke for meningene sine, men for sitt geniale bidrag innen kultur. Også her svikter ABB fundamentalt, det eneste han har klart å bidra med er falske diplomer og et copy-paste manifest som ingen gidder å bruke fem sekunder på.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...