Gå til innhold

En skam å ha utenlandske ledera?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Eg synes det er direkte skammelig å ha ikkje europeiske ledera i eit europeisk land. Slik som som kulturministeren her i Noreg og denne dama nedi Italia.

 

http://www.dagbladet...sisme/28217053/

 

Folk eiger jo ikkje skam lenger, no skal det liksom være greitt at folk innvaderar landet til andre og tar over styringa. Det er jo helt bak mål, så skal liksom dei som tar til motmele bli undertrykt og trakasert? Nei, få dei ut av ledande stillingar dei har ingen ting i styre av landa å gjøre. Kast dei heller tilbake der dei kjem fra, så kanskje dei kan få litt skikk på sine land.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk eiger jo ikkje skam lenger, no skal det liksom være greitt at folk innvaderar landet til andre og tar over styringa. Det er jo helt bak mål, så skal liksom dei som tar til motmele bli undertrykt og trakasert?

Minnet meg om hvordan Harald Hårfagre invaderte nabo-"landene" og skapte Norge ved å undertrykke og trakkasere de innfødte på Vestlandet. :)

Lenke til kommentar

Det interessante er vel hvilke evner lederne har og ikke noe annet? Ville du hypotetisk sett foretrukket en dårlig statsminister av norsk opprinnelse fremfor en god statsminister med innvandrerbakgrunn, kun pga. etnisitet? Det virker som å ofre alle rasjonelle hensyn av ideologiske årsaker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det eneste som er skammelig her er holdningene dine, Oleoh.

 

Ble såpass irritert, men så at du hadde sagt alt som trenges å si, så da lånte jeg den - takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Greit nok at du vil kjøre en knallhard linje, men vil du virkelig tvinge Hadia Tajik til å flytte tilbake til Bjørheimsbygd? Det blir for umennesklig for min smak, dessverre.

Slikt gjøres vel bare i regimer vi ikke liker å sammenligne oss med. For eksempel Møre og Romsdal.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke hudfargen som gjør at Hadia ikke burde være kulturminister :wee: .

 

Selv bryr det meg lite om hvilken hudfarge folk måtte ha i en isolert setting. Det som derimot kan være en potensiell utfordring er at det er store kulturforskjeller. Det har litt med antallet også. Om det ble kraftig overvekt av "en type utlendinger" på stortinget, så ville jeg ikke følt at det representerte meg.

Om det er vanskelig å skille mellom en bønnestund i en moske, eller høring i stortinget - da er det rom for bekymring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eg synes det er direkte skammelig å ha ikkje europeiske ledera i eit europeisk land. Slik som som kulturministeren her i Noreg og denne dama nedi Italia.

 

http://www.dagbladet...sisme/28217053/

 

Folk eiger jo ikkje skam lenger, no skal det liksom være greitt at folk innvaderar landet til andre og tar over styringa. Det er jo helt bak mål, så skal liksom dei som tar til motmele bli undertrykt og trakasert? Nei, få dei ut av ledande stillingar dei har ingen ting i styre av landa å gjøre. Kast dei heller tilbake der dei kjem fra, så kanskje dei kan få litt skikk på sine land.

 

Jeg trodde virkelig vi hadde kommet litt lengre enn dette her. Jeg trodde folk hadde innsett at det ikke spilte så veldig stor rolle hvor folk kommer fra, og at vi bedømmer individer for det de gjør, ikke hvilken etnisitet de har.

 

Altså, skam? Det er bra at skam ikke er et tema, skam er noe man igjennom tiden har brukt for å kue mennesker. Å tro at skam er en bra ting er som å pisse i motvind. Med mindre man er en kristen fascist da.

Endret av Fantasy check
Lenke til kommentar

Eg synes det er direkte skammelig å ha ikkje europeiske ledera i eit europeisk land. Slik som som kulturministeren her i Noreg og denne dama nedi Italia.

 

http://www.dagbladet...sisme/28217053/

 

Folk eiger jo ikkje skam lenger, no skal det liksom være greitt at folk innvaderar landet til andre og tar over styringa. Det er jo helt bak mål, så skal liksom dei som tar til motmele bli undertrykt og trakasert? Nei, få dei ut av ledande stillingar dei har ingen ting i styre av landa å gjøre. Kast dei heller tilbake der dei kjem fra, så kanskje dei kan få litt skikk på sine land.

 

Jada send Obama tilbake til Kenya. Tenk på det et innvandrerbarn som president!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det interessante er vel hvilke evner lederne har og ikke noe annet? Ville du hypotetisk sett foretrukket en dårlig statsminister av norsk opprinnelse fremfor en god statsminister med innvandrerbakgrunn, kun pga. etnisitet? Det virker som å ofre alle rasjonelle hensyn av ideologiske årsaker.

 

Ein person vil kun være ein god leder dersom han eller ho er sterkt engasjert i folket personen skal styre sitt beste. Dersom ein person er utlending vil han eller ho uansett ha ein mindre tilknyttning til landet og dermed ha mindre vilje til å gjøre det beste for landet. Så dette går nok hand i hand.

 

Minnet meg om hvordan Harald Hårfagre invaderte nabo-"landene" og skapte Norge ved å undertrykke og trakkasere de innfødte på Vestlandet. :)

 

Dei var av det norske folk, samtidig som alle europearar har vert europeiske.

 

Jada send Obama tilbake til Kenya. Tenk på det et innvandrerbarn som president!

 

Ja gjør det :)

 

Greit nok at du vil kjøre en knallhard linje, men vil du virkelig tvinge Hadia Tajik til å flytte tilbake til Bjørheimsbygd? Det blir for umennesklig for min smak, dessverre.

 

Ho skulle blitt sendt heim til der ho høre heime, ikkje Bjørheimsbygda.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg trodde virkelig vi hadde kommet litt lengre enn dette her. Jeg trodde folk hadde innsett at det ikke spilte så veldig stor rolle hvor folk kommer fra, og at vi bedømmer individer for det de gjør, ikke hvilken etnisitet de har.

 

Eg og trudde vi hadde komen lenger enn denne livsfjerne ideologien om at folket du er ein del av ikkje har noko å sei for dine handlingar. Litt lenger tilbake tok vi dessverre eit tilbakesteg, og trudde at det ikkje var nokon korrelasjon mellom handlingar og genetikk og miljø. Men no veit vi betre.

 

Altså, skam? Det er bra at skam ikke er et tema, skam er noe man igjennom tiden har brukt for å kue mennesker. Å tro at skam er en bra ting er som å pisse i motvind. Med mindre man er en kristen fascist da.

 

Skam er noko du tilegnar deg ved å handle på ein svært dårlig måte. Du blir ført i skam når du tenker på denne fjerne måten og selger landet ditt. Fordi du har gjort ein svært sinssvak handling.

 

Hvorfor skal en norsk statsborger med mørk hudfarge være mindre engasjert i folkets beste enn en med lys hudfarge? Du bommer fullstendig på ball når du bruker Hadia Tajik som eksempel, hun er født og oppvokst her til lands.

 

Fordi ho ikkje føler full tilknytting til folket ho skal styre. Eg kan garantere at ho vil oppleve eit dilemma dersom ho skal bestemme over ein situasjon som kan føre til fordel for enten nordmenn eller dei i landet ho kjem frå.

Lenke til kommentar

Hun kommer fra Norge, kjære deg. Jeg skjønner at det er vanskelig for rasister å begripe at også nordmenn kan ha en annen hudfarge, men hun er altså født og oppvokst her, har gått all sin skolegang her og er norsk statsborger. Hvorfor i all verden skulle det da være et problem at hun har slekt i utlandet? Det er da massevis av nordmenn som har slekt i utlandet de også.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hun kommer fra Norge, kjære deg. Jeg skjønner at det er vanskelig for rasister å begripe at også nordmenn kan ha en annen hudfarge, men hun er altså født og oppvokst her, har gått all sin skolegang her og er norsk statsborger. Hvorfor i all verden skulle det da være et problem at hun har slekt i utlandet? Det er da massevis av nordmenn som har slekt i utlandet de også.

 

Eg driter i om du vil kalle meg ein rasist. Alt eg skriver er at faktum er at genetikk og folket eit personen kjem frå vil farge ein person sin handlemåte. Og dermed vil aldri personar som kjem fra andre folkeslag være fullt nordmenn, spesielt dei som er skikkelig ulike oss. Slik som dei fra midtøsten. Ho er ikkje nordmann og kjem aldri til å bli det. Fargen på huda har ikkje noko å sei for meg, men det er resultatet av alle stimuli som farger mitt syn. Det er ein rar oppfattning i dykkar miljø at hudfarge spiller nokon rolle, for det er ikkje det som er problemet vårt. Det virkelighetsfjerne idelogien dykkars, samt problem denne skaper er problemet.

Lenke til kommentar

Det er du som er virkelighetsfjern her. Du klarer ikke lage en fungerende definisjon av Nordmann uten at enten Hadia Tajik faller inn, eller mange av de du ser på som nordmenn faller utenfor.

 

At du prøver å rettferdiggjøre det navlebeskuende og rasistiske synet ditt ved et slags forsøk på å kalle de ubegrunnede påstandene dine for "faktum" gjør det ikke mindre dumt eller mindre rasistisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Eg driter i om du vil kalle meg ein rasist. Alt eg skriver er at faktum er at genetikk og folket eit personen kjem frå vil farge ein person sin handlemåte. Og dermed vil aldri personar som kjem fra andre folkeslag være fullt nordmenn, spesielt dei som er skikkelig ulike oss.

Er du nordmann? Representerer du norsk kultur, føler du?

 

I så fall er jeg glad for at vi har MASSEVIS av "utlendinger" i lederposisjoner. Peis på med flere av dem. Yes offence.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg og trudde vi hadde komen lenger enn denne livsfjerne ideologien om at folket du er ein del av ikkje har noko å sei for dine handlingar. Litt lenger tilbake tok vi dessverre eit tilbakesteg, og trudde at det ikkje var nokon korrelasjon mellom handlingar og genetikk og miljø. Men no veit vi betre.

 

Hvor er den relevante sammenhengen mellom genetikk innenfor menneskegruppering i forhold til samfunnspolitikk? Sosialdarwinismen er for lengst tilbakevist, hvis du tror at du har funnet på noe nytt.

 

Skam er noko du tilegnar deg ved å handle på ein svært dårlig måte. Du blir ført i skam når du tenker på denne fjerne måten og selger landet ditt. Fordi du har gjort ein svært sinssvak handling.

 

"En svært dårlig måte"? Altså, skam er gitt samfunnets moraler og derfor noe som kan brukes som et verktøy for å manipulere andre. Slik som organisert religion gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...