Gå til innhold

HBO prøvde å fjerne VLC fra Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde det i NYC, synes det var en bra nok streamintjeneste jeg.

 

Det er jo greit nok, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du kommer til konklusjonen at folk som mener noe annet ikke har prøvd? Det er ikke spesielt godt utvalg, kvaliteten er ikke spesielt høy, brukervennligheten er ikke noe å rope hurra for.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk laster ned gratis programmer via torrents er en god ting. Sies at det er lettere laste ned via P2P (populære programmer) siden de sendes i biter til forskjellige brukere istedet for å laste alt ned fra samme server som kan kræsje. Bruker selv å dele bilder som jeg selv har tatt via P2P :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du virkelig ikke prøvd HBO Go. Og hvordan har du prøvd HBO Go?

Igjen tror jeg du bommet på poenget. At HBO Go er bedre enn HBO Nordic, betyr fremdels ikke at HBO Go er bra.

 

Av de jeg kjenner som bruker tjenesten så er gjennosnittet mer fornøyd med Netflix enn HBO Go. Jeg personlig har ikke brukt HBO Go, men jeg har brukt VPN for å få amerikansk Netflix. Og selv om tilbudet i USA er vesentlig større enn det er her i Norge, er det på ingen måte i nærheten av å være "Spotify for video", hvilket vi diskuterte.

Lenke til kommentar

 

Hehe, finnes det en mediespiller som IKKE bryter opphavsrettighetene ?

 

 

Du har for såvidt rett i det,men jeg ville nå ha formulert det på en litt annen måte.

 

Det er med medieavspillere,som med fildelings-metoder/netverk.

Dem i seg selv bryter ikke opphavsretten,men folk som bruker dem gjør.

 

Jeg liker følgende ordtak...

"Guns don't kill people. Apes with guns do."

 

Med det sagt...

 

Jeg holder med det som folkene bak BitTorrent sa,fordi det passer like godt i forbindelse med denne saken.

 

"Bare fordi noen velger å bruke "tjenesten" til å bryte opphavsretten,betyr ikke at alle gjør det.

Men dem som gjør det setter "tjenesten" i et dårlig lys."

 

Det samme kan sies om mediespillere.

 

-------

Takk for at du/dere leste dette.

-------

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan skjønne utifra artikkelen er det her snakk om to forskjellige automatiserte systemer som gjorde en bommert. Hvis dette er første gang disse systemene gjør en feil av denne typen vil jeg påstå det er ganske god statistikk. HBO er jo ellers langt fra de verste hva gjelder streamingtilbud.Med andre ord; nothing to see here.

 

Dette er minst 100000 gangen de gjør samme feil faktisk om du ser på flere tjenester samlet.

YouTube flagges en masse ting som copyright infringement enda det ikke er det, og siden det koster for mye å ta det opp i rettsalen så slipper de unna med det.

CaptainSparklez Minecraft Style er ett eksempel på misbruk, her har han orginal bildebruk og tekst, eneste som minner om Gangnam style er melodien og scenene, men disse er laget i Minecraft stil fra scratch.

 

I tillegg i USA så blir Chris Fisher, som driver Jupiterbroadcasting UKENTLIG flagget for copyright brudd, på saker og ting som de ikke har noe med, slik som TechSNAP for eksempel, så bransjen har en LANG vei å gå for å fikse sitt rykte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kanskje det er på tide at bransjen skjønner hva de lever av og heller bruker tid og penger på å lage en tjeneste som tilbyr det vi faktisk ønsker. Mitt forslag vil være å slutte å kjøpe alt av musikk film serier osv i 1 år, men at man går på så mange konserter som man har råd, men dette må være konserter hvor artisten får pengene og ikke noe plateselskap. Det vil presse bransjen til å tenke nytt og da muligens da begynne å lytte til forbrukerne. En god dato for å starte noe sånt er 1.12.13 for da mister de mye av julesalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...