Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Næh. Flippskjerm og video som er viktigste forskjellen. Oppgrader heller optikken. :)

 

Well, naa er allerede optikken oppdatert med en EF-S 15-85 (meget fornoeyd) og en EF 28/1.8 prime. Det jeg savner er egentlig bedre dynamikk og bedre ISO egenskaper.. saa: Det ser ut som at skal noe byttes saa det virkelig viser igjen saa maa jeg opp til fullformat.. right?

Blir svinedyrt det der da jeg har investert i ekstra batterier, originalt grep & diverse dill og EF-S 15-85 linsa maa byttes om ikke den var dyr nok i fra foer.. jaja..

Lenke til kommentar

Vits i?

Tja, det vil si i utgangspunktet nei, men det spørs litt hvordan du bruker kameraet. Det er noen generasjoner mellom 550D og 700D (eller 650D som er nesten likt) og både søker og ergonomi er noe bedre. Det er også masse småting. En litt større forbedring er autofokusmodulen, men skal det bety noe for deg må du være misfornøyd med den du har. Skuddtakten er også litt bedre.

 

Bildekvaliteten er så og si identisk hvis du bruker RAW-format, men 700D har nyere bildeprosessor med forbedret støyreduksjon som vil bety litt på høy ISO hvis du bruker JPG.

 

Totalt sett vil jeg si 700D er et merkbart bedre kamera, særlig hvis du bruker JPG, men jeg hadde heller ventet til neste generasjon som sannsynligvis vil få ny teknologi fra 70D som nylig er lansert. Litt tidlig å si noe om bildekvalitetenpå 70D, men ny teknologi vil gjøre at fungerer bedre som videokamera (hvis du skal ha autofokus). Canon oppgraderer gjerne xxxD hvert år så 750D (??) lanseres nok i løpet av februar/mars 2014 hvis Canon holder normalt tempo.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Det er litt bedre ISO-ytelse på 700D, kontra 550D. Jeg hadde 7D (samme sensor som i 550D) og har EOS-M (samme sensor som 650D). EOS-M er hakket bedre. Et halvt trinn bedre på høy ISO. Canon har levd i flere år med så og si samme sensor (bittelitt tweaking for hvert nye kamera). Nå har de endelig utviklet en helt ny sensor i sitt 70D (700D har arvet sensoren til 650D).

 

700D har arvet stort sett alt fra 650D, bortsett fra navnet. En oppgradering fra 550D til 700dD vil jeg kalle minimal. Den største forbedringen er at de yter bedre ved autofokus ved video og liveview, samtidig som det kan være kjekt med utvippbar skjerm.

 

Er ikke de forbedringene dødsens nødvendige ville jeg heller lagt penga på sparekontoen i påvente av nok midler til et 70D. For da snakker vi omsider noe nytt. Alle fordelene i 700D, samt helt ny og bedre sensor, samt bedre grep for alt annet en små dame-/barnehender.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...