Gå til innhold

Verdi: I7-950, 12GB ram, Crossfire 6870

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Etter mange års bruk av forumet (primært lesing) har jeg kommet frem til at dette er det riktige forumet å få en fornuftig prisantydning på hva den gamle pc'en min er verdt - jeg er ikke ute etter "top-dollar" og er klar over at pc er det dårligste investeringsobjektet etter nye biler :) Selvfølgelig er en ny pc på trappene.... Hva tror dere det er realistisk å få for denne her? Lister opp delene fra fakturaen:

Komplett Gamer Premium i40 - Watercooled - kjøpt 20.11.10.

Kabinett: CM Storm Sniper Black Edition

Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200 Topp, 1x 120mm Bak

Strømforsyning: Chieftec Super Series 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin

Hovedkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R ATX, Socket-1366, DDR3, 4xPCI-Ex(2.0)x16, SATA 6Gb

CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-950

Vannkjøling; Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1700 RPM, 120m

Minne: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9 Kit w/6x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

Skjermkort; XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort,

Her ble det kjøpt ett til 30.11.11 Sapphire HD6870 som står i crossfire.

HD: WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s,64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

SSD: Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB SATA 6 Gb/s,

DVD-brenner: Samsung DVD±RW burner, SH-S223C

22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk

Operativsystem: MS MANUAL Win Home Premium 7 NO

1.00 308653 Garanti 3 år - Sende inn

Mvh Ronny (nei ikke alle Ronny'er er bura inne pga kriminalitet, jeg har heller ingen i nærmeste omgangskrets som heter Roy eller Johnny ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25-30% av nypris?

------------------------ OT ----------------------

Pondus: "Er du klar over at noen har mer kriminelle navn enn andre? Johnny for eksempel!"

Jokke: " Det er sant! Johnny er vinningsforbryter! Johnny gjør brekk!"

Pondus:" Sammen med Frank!"

Jokke: "På oppdrag fra Jimmy! Jimmy er den lille sleipe som åler seg i skyggen og skummer fløten! Jimmy har ting å selge!"

Pondus:" På bunnen finner du Raymond! Raymond har stor bolekropp og nesten ingen hjerne!" Jokke: " Jimmy leverer boledrops til Raymond mot at Raymond knuser kneskåler for Frank og Johnny!"

Pundus:" Tenk deg en Johnny-Raymond! Med bindestrek!"

Jokke: " Da snakker vi 21 år! ... Eller bruktbilselger!

• Liker 2
Skrevet

Du er vel heller borti 50% av nypris.

Denne maskinen har komponenter som er over 3 år gammel, noe som betyr at flere av tingene ligger utenfor garantitid, og har overraskende høy feilrate etter garantien er gått ut.

Antar du betalte rundt en 20k for denne? Jeg ville ikke kjøpt den for mer enn 10k

Skrevet

Prisen lå vel på ca 18.500 etter at jeg kjøpte det andre 6870-skjermkortet, så summen var ikke så galt gjettet! Og 50% av kjøpesummen er nok relativt urealistisk vil jeg tro - må le rett som det er når jeg ser hva folk prøver å få igjen for pc'ene sine på bruktmarkedet og på finn.no :)

Skrevet

Du er vel heller borti 50% av nypris.

Denne maskinen har komponenter som er over 3 år gammel, noe som betyr at flere av tingene ligger utenfor garantitid, og har overraskende høy feilrate etter garantien er gått ut.

Antar du betalte rundt en 20k for denne? Jeg ville ikke kjøpt den for mer enn 10k

Du er ganske langt ute om du ville betalt 10k for den pcen.

Realistisk sett er verdien rundt 2-3000kr.

Men det er sikkert mulig og presse mer ut av den hvis den blir lagt ut på finn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...