Gå til innhold

Sniktitt: Battlefield 4 (PS3, PS4, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Herregud som folk syter! Uff og uff, BF4 blir så dyrt...Si meg, hva får du for 500 kroner idag?Jeg har rett under 900 timer i BF3, regnestykket blir at spillet koster meg noe sånt som 1,5-2Kr pr. time jeg har spillt.Jeg gleder meg til BF4. Dice har lyttet til brukerene og gjeninnført commander rollen, noe som var sårt savnet i BF3.Bedre grafikk, commander, nye spennende maps, forhåpentligvis bedre anti cheat beskyttelse - whats not to like?

 

Det er nok ikke bare prisen folk klager på, men hvis du vil dra det som et argument: EA publiserer aldri et spill som ikke trenger ekspansjon. Helt fra første traileren som kom ut var det snakk om Pre-order DLC. Og som vanlig vil de følge opp med sesong pass (ekstra våpen, ekstra maps osv). Det blir fort dyrere enn de 500 du ga i forkant, måneder før spillet kom ut for å få EN av ekspansjonene gratis.

 

Selvsagt MÅ man ikke kjøpe ekspansjonene, men både BF:BC 1 og 2, og BF3 føltes ukomplette, at de ikke nådde sitt fulle potensiale. Spesielt BF3 trengte mye tweaking for å være utholdende, men studioet fokuserte heller på å utvikle nytt innhold å selge.

 

Jeg har ikke noe personlig mot DLC, men det må finnes en balanse. Hos DICE er denne balansen fraværende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlefield 3 kunne jeg kost meg med å spille i sikkert 5 år til om ikke det hadde kommet noe nytt. At battlefield 4 ikke ser ut som noe helt nytt spill er kanskje bra. Battlefield 3 hadde og har mange problemer og mangler funksjoner.

 

Legger du deg ned i bf4 stikker ikke beina utenfor veggen. Du dør ikke 1 sek etter kulene har truffet deg. Vi får spectator mode. Dette er noe som kanskje ikke virker revolusjonært men det har stor betydning.

 

Er ganske mye som har forandret seg siden bf3 men jeg gidder ikke liste opp alt her, ikke husker jeg alt heller.

 

Men en diskusjon om bf4 ser du her:

Lenke til kommentar

Legger du deg ned i bf4 stikker ikke beina utenfor veggen. Du dør ikke 1 sek etter kulene har truffet deg. Vi får spectator mode. Dette er noe som kanskje ikke virker revolusjonært men det har stor betydning.

 

Jeg tror det ikke før jeg ser det. Dette er features som er en selvfølge i et FPS i dag. Hvorfor hadde ikke BF3 dette? Jo fordi main platform er console, det er der $$$ ligger, noe som ikke endrer seg fra BC3 til BC3.1(BC4).

 

Kunne kanskje levd med det for 15 år siden i Quake 1 tiden med P2P networking som var lagd for folk med >200ms.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ingen som vet om kommandant rollen også kommer på konsollversjonene?
Den kommer på konsoller også, man vil sannsynligvis ha mulighet til å spille på nettbrett via en konsoll men det er jeg ikke 100% sikker på.

Mulig både mobil, nettbrett og PS Vita kan brukast i tillegg til PS4 for kommandant-rollen. Meiner å huske eg las eit eller anna om dette, dog usikker på om det bare var generell støtte til konsollen.

 

Lenke til kommentar

Spiller han med God-mode eller er virkelig motstanderne så dårlige? Burde blitt drept av den første tanken, for ikke å glemme helikopteren som så ut til å bomme med vilje.

 

We're recording some footage for an upcoming multiplayer trailer, Alpha squad will have camera guy, so do not kill them (miss on purpose) so they can stay alive for as long as possible!

Lenke til kommentar
Dette blir det første Battlefield-spillet jeg ikke kjøper før det får en kraftig prisreduksjon. Skuffet over hvor likt Battlefield 3 det ser ut.Kunne ikke brydd meg mindre om at en skyskraper faller ned, det er alt annet som er relevant resten av tiden man spiller.
BF3 var under 200,- før 2 uker var godt. Så du slipper nok å vente så lenge.For min del tviler jeg det blir kjøp. Hele Origin/BattleLog- opplegget er kjempe- turn off for min del.I tillegg til netcode/hitreg- opplegget der man er nærmest udødelig ved ~250ms og en veldig offensiv spillestil. Samt alt for mye tilfeldigheter.

 

Enig, og jeg tror ikke ting blir noe bedre i nummer 4.

 

Jeg likte heller ikke suppression og mange av de andre effektene som bare ble prakket på meg i BF3. Det ble for mange tilfeldigheter som avgjorde kampene, i tillegg til små brett å spre de utover på. Litt "tregere" gameplay ala BF2, mindre effekter og fjerning av battlelog for å starte spillet ec. ville gjort dette mye mer interessant i mine øyne.

 

Men det kommer vel alltids neo annet man kan bryne seg på.

Lenke til kommentar

Jeg tror det ikke før jeg ser det. Dette er features som er en selvfølge i et FPS i dag. Hvorfor hadde ikke BF3 dette? Jo fordi main platform er console, det er der $$$ ligger, noe som ikke endrer seg fra BC3 til BC3.1(BC4).

 

Kunne kanskje levd med det for 15 år siden i Quake 1 tiden med P2P networking som var lagd for folk med >200ms.

Det er bare et kanskje også, det er latterlig at de fjerner noe som er så langt ned i roten til FPS, og så legger de det til og får det til å høres ut som om de innoverer.

FPS sjangeren håper jeg dør ut snart, som Museklikkespill gjorde på 90-tallet. Den trenger en pause nå, eller en gigantisk juggernaught som bare sprenger alle grenser.

 

Dette er 90-tallet til 2007s FPSer

som du ser er kua ganske så frodig og tykk, antageligvis full av deilig melk som ikke er sløst enda.

lrh8kJh.jpg

 

2007 til Idag er kua veldig mager, og har kanskje en liten skvett med melk igjen.

GxUpVV2.jpg

 

Hadde de bare tatt passende doser, og ikke kastet bort, hadde vi kanskje ha fått servert verdige titler framfor vederstyggeligheter som krenker sjangeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*snip*

 

Ja det er tilbakestående at blant annet consoles skal bremse ned hele utviklingen fordi at dens hardware/controller ikke takler mer enn 30fps, 55FOV, og features som lean(for mange knapper much) i CoD for å nevne et eksempel.

Så kommer Activision på E3/Xbone reveal i år "We could have played it safe and simply made Modern Warfare 4, which is what a lot of people were expecting,". Skryter av ting som "nextgen engine" som egentlig er Doom 3 motoren som er snart 9 år gammel og ble opensourcet for 2 år siden, "fish AI".. really? Og skryter av at CoD:Ghosts har lean feature igjen, noe CoD 1 hadde..

 

EA/DICE lager hvertfall sin egen nye motor, selv om den suger til blant annet eSport og er for "avansert" for moddere; oversatt: "vi vil tjene mest mulig $$$ på launch day DLCs og premium elite".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spiller han med God-mode eller er virkelig motstanderne så dårlige? Burde blitt drept av den første tanken, for ikke å glemme helikopteren som så ut til å bomme med vilje.We're recording some footage for an upcoming multiplayer trailer, Alpha squad will have camera guy, so do not kill them (miss on purpose) so they can stay alive for as long as possible!

 

Den videoen du refererer til er åpenbart staget for å vise frem forskjellige finesser og nye features fra spillet, Følger du med på tickets nede i venstre hjørne vil du se at runden er klippet sammen sannsynligvis fra flere runder eller forsøk.

Er det forståelig at de gjør dette? Absolutt, Det ville vært møkk kjedelig å se på en gruppe bli slaktet av ett helikopter i ti minutter i stedet for å vise hva spillet har å by på.

 

Lenke til kommentar
Legger du deg ned i bf4 stikker ikke beina utenfor veggen. Du dør ikke 1 sek etter kulene har truffet deg. Vi får spectator mode. Dette er noe som kanskje ikke virker revolusjonært men det har stor betydning.
Jeg tror det ikke før jeg ser det. Dette er features som er en selvfølge i et FPS i dag. Hvorfor hadde ikke BF3 dette? Jo fordi main platform er console, det er der $$$ ligger, noe som ikke endrer seg fra BC3 til BC3.1(BC4).Kunne kanskje levd med det for 15 år siden i Quake 1 tiden med P2P networking som var lagd for folk med >200ms.

 

Jeg er også enig i at slike features er en selvfølge i dag, og det vil ha stor betydning om det kommer i bf4.

En som jeg kjenner som spiller alpha utgaven sier han ikke har opplevd å dø av forhistoriske kuler.

Lenke til kommentar

Men, er det slik at alle skyskrapere kan knuses. Eller er det bare den ene?

 

"Og joda, Battlefield 4 er Battlefield slik Battlefield alltid har vært." .. Hva vil dette si? Det gikk jo fra å være bra til kjipt med 3'ern..

 

Blir nok ikke kjøp, hvis dette er en liten oppgradering bare. Kjøper ikke et middelmådig spill to ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Men er det nok"?Unnskyld meg, Call of Duty har gjort det samme i nesten et dusin år! Og dere ga det nyeste spillet..? 7/10. Jada.

 

Og hva ga jeg Battlefield 4? :) Jeg synes oppriktig at Black Ops II er det mest spenstige CoD-spillet på flere år.

Lenke til kommentar

Som alltid mye syting og klaging så lenge EA er nevnt i sammenheng, men det er greit det. Har whina så mye rundt COD spillene de siste årene jeg altså.

 

Skal kjøpe dette her også, i likhet me de foregående BF spillene. Syns BF3 var hysterisk givende og morro, og tror ikkje dette blir noe unntak. Nå som konsollversjonene ikke lenger fremstår som søppel og ribbevegg i forhold til PC blir det muligens kjøp for enten PS3 eller One i tillegg. Kjøpte nr 3 på PC og 360 i sin tid..sitsnevnte var bortkastede penger altså, og det ble bare så tydelig hvor begrenset hardwaren er for slike spill på PS3 og 360. Tynt,tamt og ræv er stikkordet.

 

Bad Company 2 var uendelig mye mere morro på konsoll enn BF3 ihvertfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...