Gå til innhold

"Xbox holdbarhet"


Arsenal_RULES

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe Xbox. Men lurer på hvor lenge den vil holde før den vil bli utkonkurert av andre konsoler. Som Xbox 2 eller N5 eller Playstation 3. "Vil den holde helt ut til 2005???"

Kommer vel en ny XBOX om ikke så alt for lenge, MS holder på med utviklingen per dags dato om jeg ikke tar feil. Men det kan vel ta et år eller to før den treffer markedet. Slike ting bruker sjeldent å gå helt som produsentene planlegger.

 

Tilgjenelighet på spill og utstyr varer vel omtrentlig like lenge som andre konsoller. Kan vel ventes 3-4 år? Correct me if I'm wrong! Tviler på at Microsoft kutter XBOX selv om det kommer med XBOX 2. Tror nok at MS lanserer nye spill for både XBOX 1 og 2 den dagen de har begge konsollene på markedet...

 

Konklusjon, kjøp XBOX :yes: Den er ihvertfall verdi de stakkars 1600 kronene de tar på eLkjØpp!

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Xbox. Men lurer på hvor lenge den vil holde før den vil bli utkonkurert av andre konsoler. Som Xbox 2 eller N5 eller Playstation 3. "Vil den holde helt ut til 2005???"

Kommer vel en ny XBOX om ikke så alt for lenge, MS holder på med utviklingen per dags dato om jeg ikke tar feil. Men det kan vel ta et år eller to før den treffer markedet. Slike ting bruker sjeldent å gå helt som produsentene planlegger.

 

Tilgjenelighet på spill og utstyr varer vel omtrentlig like lenge som andre konsoller. Kan vel ventes 3-4 år? Correct me if I'm wrong! Tviler på at Microsoft kutter XBOX selv om det kommer med XBOX 2. Tror nok at MS lanserer nye spill for både XBOX 1 og 2 den dagen de har begge konsollene på markedet...

 

Konklusjon, kjøp XBOX :yes: Den er ihvertfall verdi de stakkars 1600 kronene de tar på eLkjØpp!

 

Nå er det jo ikke planlagt å gi den ut før om 2 år. Og hvis det ikke skulle følge planleggingen blir det jo 2-3. Ihvertfall ikke 1...

N5 er planlagt å komme ut om 1-2 år.

 

Og X-Box blir jo garantert slått av alle de tre.

Men det er jo enda en stund til...

 

 

Om det er verdt det er jo ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Xbox. Men lurer på hvor lenge den vil holde før den vil bli utkonkurert av andre konsoler. Som Xbox 2 eller N5 eller Playstation 3. "Vil den holde helt ut til 2005???"
Er den ikke allerede utkonkurrert? :wink:

 

Nei, playstation og gameqube er jo langt i fra å holde kvaliteten til xbox..

 

Ahahah!

 

XBOX = PC, sier nå jeg.

 

Camecube er konsoll, og grunnen til at PS2 ikke henger helt med lenger er at den er svært gammel.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Xbox. Men lurer på hvor lenge den vil holde før den vil bli utkonkurert av andre konsoler. Som Xbox 2 eller N5 eller Playstation 3. "Vil den holde helt ut til 2005???"
Er den ikke allerede utkonkurrert? :wink:

Nei, playstation og gameqube er jo langt i fra å holde kvaliteten til xbox..

Åh? :roll:

 

Hvor mange X-box spill er det som har 15 millioner polygoner på skjermen på en gang og 8 forskjellige teksturer på objektene. Hvor mange sa du?

 

Ingen, ja riktig.

 

Og på Gamecube?

 

Star Wars: Rogue Leader.

 

Og snart kommer oppfølgeren som visstnok har doblet antallet polygoner og oppgradert tekstur arbeidet og spesial effektene noe sinnsykt.

 

Jeg prøver ikke egentlig å si at X-boxen har dårligere grafikk, for på de fleste spillene har X-boxen bedre grafikk enn PS2 og Gamecube, men de peneste spillene på Ps2 og Gamecube kommer til å være mer eller mindre like pene som de peneste på X-boxen en god stund til. Ennå har ikke X-boxen gjort noe som helst grafikk-messig som man ikke kan gjøre på Ps2 eller GC(Og skal man tro Factor 5, som lager Rogue Squadron serien, kommer ikke dette til å forandre seg, siden de påstår at GC'en faktisk kan gjøre alle effektene X-boxen kan, i tillegg til å kjøre dobbelt så mange teksturer).

 

Og for å være helt ærlig har jeg ikke sett noe så pent som Resident Evil 0 på X-boxen ennå.

Lenke til kommentar
Splinter cell på xbox ...Det er ganske bra grafikk på det spillet...

Men på play station 2 var den virkelig elendig!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MGS2 på Playstation 2 har bra regn-effekter, men på X-boxen får de frame-raten til å synke til bunns. Betyr det at X-boxen er dårligere en PS2?

 

Nei.

 

At spill blir portet dårlig har ikke noe med hvor god maskinen er, men hvor godt arbeid de har lagt inn i å bearbeide spillet for maskinen. Splinter Cell ble laget for X-box, og passer derfor rimelig dårlig med Ps2 og GC arkitekturen. Hadde spillet vært laget for en annen platform hadde det sett penest ut på den platformen.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Xbox. Men lurer på hvor lenge den vil holde før den vil bli utkonkurert av andre konsoler. Som Xbox 2 eller N5 eller Playstation 3. "Vil den holde helt ut til 2005???"
Er den ikke allerede utkonkurrert? :wink:

Nei, playstation og gameqube er jo langt i fra å holde kvaliteten til xbox..

Åh? :roll:

 

Hvor mange X-box spill er det som har 15 millioner polygoner på skjermen på en gang og 8 forskjellige teksturer på objektene. Hvor mange sa du?

 

Ingen, ja riktig.

 

Og på Gamecube?

 

Star Wars: Rogue Leader.

 

Akkurat som om jeg skal spørre om hvor mange savegames du kan ha på en gamecube det der..

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Xbox. Men lurer på hvor lenge den vil holde før den vil bli utkonkurert av andre konsoler. Som Xbox 2 eller N5 eller Playstation 3. "Vil den holde helt ut til 2005???"
Er den ikke allerede utkonkurrert? :wink:

Nei, playstation og gameqube er jo langt i fra å holde kvaliteten til xbox..

Åh? :roll:

 

Hvor mange X-box spill er det som har 15 millioner polygoner på skjermen på en gang og 8 forskjellige teksturer på objektene. Hvor mange sa du?

 

Ingen, ja riktig.

 

Og på Gamecube?

 

Star Wars: Rogue Leader.

 

Og snart kommer oppfølgeren som visstnok har doblet antallet polygoner og oppgradert tekstur arbeidet og spesial effektene noe sinnsykt.

 

Og for å være helt ærlig har jeg ikke sett noe så pent som Resident Evil 0 på X-boxen ennå.

Antallet polygoner spiller en mindre rolle i det totale inntrykket av grafikken. Nu problemo med 300 mill. polygoner i en wireframe-modell (hvor ytelsen halveres ved å legge på tekstur, halveres igjen for z-buffering....).

 

Et spill som mer eller mindre består av statisk grafikk skal ikke få "credit" for å "jukse" seg til god grafikk... Btw. så har Myst 3 den beste grafikken jeg noen gang har sett i et dataspill... Bare at den ikke er fullt så... eh dynamisk?

 

Men: GC og XBOX er jevnverdige konsoller :yes:

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Xbox. Men lurer på hvor lenge den vil holde før den vil bli utkonkurert av andre konsoler. Som Xbox 2 eller N5 eller Playstation 3. "Vil den holde helt ut til 2005???"
Er den ikke allerede utkonkurrert? :wink:

Nei, playstation og gameqube er jo langt i fra å holde kvaliteten til xbox..

Åh? :roll:

 

Hvor mange X-box spill er det som har 15 millioner polygoner på skjermen på en gang og 8 forskjellige teksturer på objektene. Hvor mange sa du?

 

Ingen, ja riktig.

 

Og på Gamecube?

 

Star Wars: Rogue Leader.

 

Og snart kommer oppfølgeren som visstnok har doblet antallet polygoner og oppgradert tekstur arbeidet og spesial effektene noe sinnsykt.

 

Jeg prøver ikke egentlig å si at X-boxen har dårligere grafikk, for på de fleste spillene har X-boxen bedre grafikk enn PS2 og Gamecube, men de peneste spillene på Ps2 og Gamecube kommer til å være mer eller mindre like pene som de peneste på X-boxen en god stund til. Ennå har ikke X-boxen gjort noe som helst grafikk-messig som man ikke kan gjøre på Ps2 eller GC(Og skal man tro Factor 5, som lager Rogue Squadron serien, kommer ikke dette til å forandre seg, siden de påstår at GC'en faktisk kan gjøre alle effektene X-boxen kan, i tillegg til å kjøre dobbelt så mange teksturer).

 

Og for å være helt ærlig har jeg ikke sett noe så pent som Resident Evil 0 på X-boxen ennå.

 

Jeg har både xbox og gamecube, og jeg spiller aldri gamecube lengre, har zelda og metroid prime, men jeg synes egentlig ikke noen av de var så utrolig kul.

Metroid prime synes jeg faktisk var ganske kjedelig, mens zelda likte jeg veldig godt i starten helt til jeg ble lei...

Grafikken på medroid prime kan ikke måle seg med det beste jeg har sett på xbox.

 

Har nettopp skaffet med star wars knights of the old republic, og dette er rett og slett det beste spillet jeg har spilt noengang, og en grunn til å kjøpe xbox i seg selv.

Det er utrolig mange spill som kommer på xbox, men ikke gamecube og ps2 pga. hardware.

 

En annen ting er at xbox har xbox live, noe som er uslåelig.

Feks. så kommer det snart downloadable content til KOTOR, og da har man mer å gjøre etter man har klart spillet.

Slik får man enda mer igjen for pengene.

Jeg angrer på at jeg kjøpte gamecube, det har samlet seg masse støv på den nå.

 

Kjøp deg xbox!

Lenke til kommentar

Jeg har både xbox og gamecube, og jeg spiller aldri gamecube lengre, har zelda og metroid prime, men jeg synes egentlig ikke noen av de var så utrolig kul.

Metroid prime synes jeg faktisk var ganske kjedelig, mens zelda likte jeg veldig godt i starten helt til jeg ble lei...

Grafikken på medroid prime kan ikke måle seg med det beste jeg har sett på xbox.

 

Har nettopp skaffet med star wars knights of the old republic, og dette er rett og slett det beste spillet jeg har spilt noengang, og en grunn til å kjøpe xbox i seg selv.

Det er utrolig mange spill som kommer på xbox, men ikke gamecube og ps2 pga. hardware.

 

En annen ting er at xbox har xbox live, noe som er uslåelig.

Feks. så kommer det snart downloadable content til KOTOR, og da har man mer å gjøre etter man har klart spillet.

Slik får man enda mer igjen for pengene.

Jeg angrer på at jeg kjøpte gamecube, det har samlet seg masse støv på den nå.

 

Kjøp deg xbox!

 

<arsenal> kass konsoll skal jeg kjøpe? hvilken er best?

<dennis> kjøp xbox, den er best!

<arsenal> oki, liker DU den?

<dennis> JADA! den har mange millioner teskuterer per polygon i ett spill som kommer om ca 5 år.

<arsenal> da kjøper jeg xbox!!11

..

jeg er av den oppfatning at det skal spilles på en konsoll, og da skulle den eneste avgjørende faktoren være om man LIKER spillene.. bra grafikk, lyd, internett o.l. kommer som en bonus hvis du liker spillene på xbox eller gamecube.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Xbox. Men lurer på hvor lenge den vil holde før den vil bli utkonkurert av andre konsoler. Som Xbox 2 eller N5 eller Playstation 3. "Vil den holde helt ut til 2005???"
Er den ikke allerede utkonkurrert? :wink:

Nei, playstation og gameqube er jo langt i fra å holde kvaliteten til xbox..

Åh? :roll:

 

Hvor mange X-box spill er det som har 15 millioner polygoner på skjermen på en gang og 8 forskjellige teksturer på objektene. Hvor mange sa du?

 

Ingen, ja riktig.

 

Og på Gamecube?

 

Star Wars: Rogue Leader.

 

Og snart kommer oppfølgeren som visstnok har doblet antallet polygoner og oppgradert tekstur arbeidet og spesial effektene noe sinnsykt.

 

Og for å være helt ærlig har jeg ikke sett noe så pent som Resident Evil 0 på X-boxen ennå.

Antallet polygoner spiller en mindre rolle i det totale inntrykket av grafikken. Nu problemo med 300 mill. polygoner i en wireframe-modell (hvor ytelsen halveres ved å legge på tekstur, halveres igjen for z-buffering....).

 

Et spill som mer eller mindre består av statisk grafikk skal ikke få "credit" for å "jukse" seg til god grafikk... Btw. så har Myst 3 den beste grafikken jeg noen gang har sett i et dataspill... Bare at den ikke er fullt så... eh dynamisk?

 

Men: GC og XBOX er jevnverdige konsoller :yes:

X-Box har ikke akkurat bevist at de har bedre grafikk enn GC ennå...

Du har vel kanskje ikke spilt SW:RS2 eller 3.

Har faktisk spilt begge... Helt genial grafikk på begge.

 

Det er kanskje bare meg, men har ikke sett ett eneste x-box spill som har bra grafikk uten noe slow-downs..

Halo er jo et eksempel. Grei grafikk, 30 FPS og fullt av slowdowns.

Hvordan skal de lissom klare å få Halo2 til å bli så utrolig mye bedre?

 

 

Det er utrolig mange spill som kommer på xbox, men ikke gamecube og ps2 pga. hardware.

Hvilke spill er det lissom?

Og før du skal si noe om at GC er dårlig burde du kanskje prøve å kjøpe litt flere spill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...