Gå til innhold

Test: Apple MacBook Air 2013


Anbefalte innlegg

Designet på disse maskinene begynner etterhvert å bli kvalmende kjedelig, syntes jeg. Lurer på hva designavdelingen hos Apple egentlig holder på med, når de tross alt bare er i bruk med et par års mellomrom. Er det kanskje bare én fyr som vekselvis jobber med de ulike produktene? Nå jobber han med iPhone, så da får alt annet vente f.eks?

 

Det til side, så ser jeg på missunnelse hvordan Apple-eiere får baske seg i glupe løsninger som magsafe, høy kvalitet på chassis, tastatur og pekeplate, samt thunderbolt som enda er totalt fraværende hos konkurentenes maskiner. Hadde jeg bare satt pris på OSX. *sukk*

 

Du får alt dette på Asus Zenbook, så fortvil ikke lengre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe så hysterisk latterlig. PC står for Personal Computer, er ikke Mac en datamaskin????? Det eneste som er forskjellig fra en Mac fra andre datamaskiner er OS. Hvis det ikke er en PC så er det en server eller liknende. Jeg er så dritt lei av alle som skriver at Mac er bedre enn PC, APPLE LAGER PC'er EN MAC ER EN DATAMASKIN DEN OGSÅ (sorry for alle store bokstaver, jeg ble lettere irritert).

 

Heisann, gratulerer med fullført EDB kurs og at du nå vet hva PC står for. Ser også at du har jobbet hardt med å forstå "server" begrepet uten å ha lykkes noe særlig. Desverre får du strykkarakter for å ikke skjønne hva folk mener hvis de sier Mac og PC. Du har nok vært uheldig fra naturens side om du ikke forstår forskjellen, og det er det lite å gjøre med. Lykke til videre.

 

Forøvrig så forstår jeg ikke helt PC-brukernes behov for å invadere Apple-tråder med klaging over pris. Er dere virkelig så fattige at dere ikke har råd til et par hundrelapper mer for kvalitet? Lurer også på om dere bruker like mye tid på å kritisere andre merkevarer for pris?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ha ha, liker disse "JA MEN JEG FANT MASKIN X MED MYE BEDRE SPECS OG MYE BILLIGERE"

Folkens forstå dette - Apple er (desverre, må jeg legge til!) verdens ledende per dags dato da det kommer til lette, estetisk pene, mekanisk sett problemfrie og bruksopplevelse-messig helt suverene maskiner. Man betaler dereter.

Ikke hver tablet som veier like mye kan skryte på seg like lang batteritid... og kan omtent passe i en A4 konvolutt.

 

Så vennligst slutt å rage, klage på specs, sammenligne med en eller annen knirkete platklump. Jeg håper virkelig at noen (Samsung kanskje) våkner opp og satser mer i samme kategoeriene, og lager noe som er bedre. Men per dags dato er det ikke slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt forbanna irriterende at det er ingen som klarer å lage en god pekeplate bortsett fra Apple. De klarer å putte inn jævlig bra spec inn i syltynne maskiner, men de klarer faen ikke å lage en ordentlig pekeplate. Jeg vet ikke om de faktisk skjønner hvor viktig den er, eller om de er bare forjævelig inkompetente til å finne opp teknologien for å få det bra.

 

Nesten en grunn alene til at jeg vurderer å kjøpe en MAC.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Med 11,6-tommeren og dens 128 GB SSD var det dog ikke like moro, med i overkant av 300 GB/s for skriving, mens lesehastigheten knapt nådde 700 GB/s.700 GB/s er jo synnsykt kjapt? Kjønner ikke helt hva de klager på jeg :p

 

Det er vel den noe mer middelmådige hastigheten på skriving som er det de klager på.

 

Den kan nok forklares like enkelt som med andre SSD'er. 256 GB-versjonene er som regel raskere å skrive på enn "lillebrødrene" på 128 GB (samme serie) pga kontrollerne som får mer plass å boltre seg på, eller større båndbredde i signalveien.

 

Den samme forskjellen i hastighet ser du ikke mellom 512 GB og 256 GB, så da er det tydelig at det ligger en teknisk begrensning her.

 

Ser nok ut som Apple har handlet de nye kjappe PCIe-SSD'ene til Samsung ja. Underlig hvordan den (PR-)krigen mellom de tydeligvis foregår i media og rettsaker, men hvor inderlig gode venner de er på salgskontorene for delelageret.

 

;-)

Lenke til kommentar

Pekeplatene til Apple er såvidt jeg vet helt normale Synaptics-plater. Det Apple gjør bedre enn alle andre er driverne som tolker berøringene.

 

Er det noen andre laptoper som bruker glass i trackpaden? Uansett, materiale eller drivere, de får det ihvertfall ikke til.

Lenke til kommentar

"barely functional" (Ars Technica om Zenbook sin trackpad)

 

PC folk driter i alt så lenge det er bra specs, det er antall MHz og pixler pr krone som teller ikke kvalitet. Mac er faktisk jævlig billig med tanke på hvor bra sammensatt de er og hvilken verdi de gir.

Endret av arokh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...