Gå til innhold

Farlig å spise oppvarmet pizza?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E250 enjoy..Regnet som gift også i Norge..

 

Natriumnitritt, NaNO2, (E250) er et salt som er vanlig tilsetningstoff i kjøtt i noen land. I Norge er bruken av natriumnitritt omdiskutert, men ikke forbudt. Grunnen til skepsisen er at natriumnitritt kan gjennomgå en kjemisk reaksjon i magen vår og bli giftig. Men likevel brukes stoffet flittig i utlandet, fordi stoffet er særdeles effektiv mot giften Botulinumtoksin.[trenger referanse]

Natriumnitritt tilsettes i små doser i saltlaken til et produkt, og ikke rett i produktet. Forholdet natriumnitritt tilsettes i er avhengig av hva det skal brukes til. De fleste kjøttprodukter skal ha et forhold på 6g natriumnitritt per kg koksalt, men til produksjon av posteier og leverpølser er det satt ned til 3g/kg.

Lenke til kommentar

Husker en gang da jeg var rundt 16 og hadde begynte å spise på de par stykkene av en 2-3 dager gammel grandis som hadde stått utenfor stua.

 

Tar en 3-4 gode tygger, titter tilfeldigvis ned på stykket jeg har i hånden og ser noe som beveger på seg, og joda, ved en nøyere sjekk ser jeg jo at det er 2-3 1.5x0,5mm store biller/larver som kryper rundt på stykket.

 

Tror ikke jeg rørte grandis på ett par uker! til ts er det ingenting å bekymre seg for.

Lenke til kommentar

Husker en gang da jeg var rundt 16 og hadde begynte å spise på de par stykkene av en 2-3 dager gammel grandis som hadde stått utenfor stua.

 

Tar en 3-4 gode tygger, titter tilfeldigvis ned på stykket jeg har i hånden og ser noe som beveger på seg, og joda, ved en nøyere sjekk ser jeg jo at det er 2-3 1.5x0,5mm store biller/larver som kryper rundt på stykket.

 

Tror ikke jeg rørte grandis på ett par uker! til ts er det ingenting å bekymre seg for.

Åh fy faen ! nasty. hater når slike ting skjer,

Lenke til kommentar

Husker en gang da jeg var rundt 16 og hadde begynte å spise på de par stykkene av en 2-3 dager gammel grandis som hadde stått utenfor stua.

 

Tar en 3-4 gode tygger, titter tilfeldigvis ned på stykket jeg har i hånden og ser noe som beveger på seg, og joda, ved en nøyere sjekk ser jeg jo at det er 2-3 1.5x0,5mm store biller/larver som kryper rundt på stykket.

 

Tror ikke jeg rørte grandis på ett par uker! til ts er det ingenting å bekymre seg for.

 

Gjorde det samme med en appelsin, ekstra proteiner sa de, liker ikke appelsin lengre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker en gang da jeg var rundt 16 og hadde begynte å spise på de par stykkene av en 2-3 dager gammel grandis som hadde stått utenfor stua.

 

Tar en 3-4 gode tygger, titter tilfeldigvis ned på stykket jeg har i hånden og ser noe som beveger på seg, og joda, ved en nøyere sjekk ser jeg jo at det er 2-3 1.5x0,5mm store biller/larver som kryper rundt på stykket.

 

Tror ikke jeg rørte grandis på ett par uker! til ts er det ingenting å bekymre seg for.

Det var levende biller og larver på pizzastyket jeg hadde tatt fire gode jafs av, så jeg la fra meg Grandiosaspisingen i hele to uker. Gærning. :)

Endret av Der Kaiser
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...