Gå til innhold

Hvorfor var alt så mye bedre før?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en ganske ny PC gamer så unnskyld min dumhet. Hva er det med BF3 som er konsollport? Interface, grafikk?? Jeg hoppet fra BF3 på Playstation å over til PC gaming, å kan si at jeg kommer ikke tilbake til konsoll med det første. Mye bedre grafikk, 120Fps over 30Fps, 1080P over 720P, 64 vs 64, 12 vs 12, osv.

 

Vil nå si at PC dominerer på de fleste områder..

 

Kartstørrelse blant annet. Battlefield 1942, Battlefield Vietnam og Battlefield 2 hadde virkelig store kart hvor man faktisk måtte bruke kjøretøy for å komme seg fra flagg til flagg, mens i Battlefield 3 så kan du bare sprinte rimelig fort fra flagg til flagg. Skulle prøvd å gjort det på El Alamein i Battlefield 1942 :)

 

Så fort Bad Company 2 og Battlefield 3 kom så ble det et rimelig stort skifte i serien. Klart det er kjøretøy fortsatt men du merker at det faktisk ikke er plass til kjøretøy på kartene. Så fort du letter med et jagerfly så er du utav kartgrensene i Battlefield 3, og 64 spillere er det heller ikke plass til. Det er bare et stort cluster fuck med spawning og dreping uten taktikk. Slik var det ikke i Battlefield 2 og de gamlere spillene. Der løp vi i squad og snek oss innpå fienden, nå er det bare å spawn og skyt førstemann du ser siden kartene er så små så du spawner uansett i nærheten av en fiende.

 

Hvis du har prøvd spill som Arma 2 og Arma 3 så vet man hvor store omgivelser PC'er idag faktisk kan takle. Så store omgivelser som tar deg 30-45 minutt å krysse og det med et detaljnivå som er langt høyere enn i BF3. Dette ville nok et Battlefield spill idag hatt også hvis det var 100% fokus på PC fra utviklernes sin side, og ikke tjene mest mulig penger på å ha et spill som fungerer på alle plattformer.

Endret av Avean
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kartstørrelse blant annet. Battlefield 1942, Battlefield Vietnam og Battlefield 2 hadde virkelig store kart hvor man faktisk måtte bruke kjøretøy for å komme seg fra flagg til flagg, mens i Battlefield 3 så kan du bare sprinte rimelig fort fra flagg til flagg. Skulle prøvd å gjort det på El Alamein i Battlefield 1942 :)

 

Så fort Bad Company 2 og Battlefield 3 kom så ble det et rimelig stort skifte i serien. Klart det er kjøretøy fortsatt men du merker at det faktisk ikke er plass til kjøretøy på kartene. Så fort du letter med et jagerfly så er du utav kartgrensene i Battlefield 3, og 64 spillere er det heller ikke plass til. Det er bare et stort cluster fuck med spawning og dreping uten taktikk. Slik var det ikke i Battlefield 2 og de gamlere spillene. Der løp vi i squad og snek oss innpå fienden, nå er det bare å spawn og skyt førstemann du ser siden kartene er så små så du spawner uansett i nærheten av en fiende.

 

Hvis du har prøvd spill som Arma 2 og Arma 3 så vet man hvor store omgivelser PC'er idag faktisk kan takle. Så store omgivelser som tar deg 30-45 minutt å krysse og det med et detaljnivå som er langt høyere enn i BF3. Dette ville nok et Battlefield spill idag hatt også hvis det var 100% fokus på PC fra utviklernes sin side, og ikke tjene mest mulig penger på å ha et spill som fungerer på alle plattformer.

Du har jo Armored Kill. Jeg personlig synes at de mappene blir alt for store og kjedelige.

 

Edit: Du kan jo ganske enkelt justere ned til 48 ell 32 manns servere.

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Hvorfor er de gamle spillene bedre enn dagens spill?

Man hører jo stadig at CoD MW2 er mye bedre enn alle de andre Cod spillene, samme med BF2 som visstnok er mye bedre enn BF3.

 

Jeg spillte BF2 etter at jeg hadde spillt BF3, å jeg synes BF3 er et mye bedre spill enn nr 2 er.

 

Er det vi som er blitt mere kravstore, eller blir spillene dårligere og dårligere?

 

Har du noensinne tenkt på at du bare husker det gode fra før av og ikke det vonde / irriterende ?. Ikke at jeg nødvendigvis sikter til akkurat disse spillene du nevner.

Lenke til kommentar

Det føles riktigere, når man beveger våpenet på PC føles det som om noe stritter imot, på Konsoll er dette en naturlig følelse, da du bruker joysticker fram en mus som følger real time movements til enhver tid.

Da tror jeg musa di har pådratt seg en kjønnsykdom, fordi jeg merker ikke at musa mi stritter i mot.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ting var ikke bedre før, men man har en tendens til å bare huske de positive tingene. Det er slik vi mennesker er skrudd sammen. Og i tillegg var alltid ditt uskyldige barnesinn mye mindre kritisk enn det du er nå. Du la trolig ikke til så mange av de negative sidene.

 

Rose tinted glasses, og alt det der.

Endret av Dr. Mobius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ting var ikke bedre før, men man har en tendens til å bare huske de positive tingene. Det er slik vi mennesker er skrudd sammen. Og i tillegg var alltid ditt uskyldige barnesinn mye mindre kritisk enn det du er nå. Du la trolig ikke til så mange av de negative sidene.

 

Rose tinted glasses, og alt det der.

 

Du har nok litt rett. Men må ærlig innrømme at for meg var siste virkelig bra spill Fallout: New Vegas og det er noen år siden nå.. Og før det var det også et par år. Kvaliteten på de skikkelig kjente spillseriene har gått vesentlig ned de siste årene pågrunn av melking og repetering og konsolisering.

 

Men derimot generelt mtp indiespill og slikt er det jo en slags gullalder. Har funnet maaange knallbra spill til 10-20 euro de siste årene, men ikke så mye av AAA titlene lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har jo Armored Kill. Jeg personlig synes at de mappene blir alt for store og kjedelige.

 

Edit: Du kan jo ganske enkelt justere ned til 48 ell 32 manns servere.

 

Ja men da kan du spille på konsoll. Som pc bruker kunne du jo hatt høyere standard enn dette syns jeg.(Battlefield 1942 og vietnam og ikke minst Battlefield 2 var ekstremt mye bedre enn noen spill i denne sjangeren siden battlefield 2)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Call of Duty så skyldes jo det fotballen som sendes mellom Infinity Ward som er en flink utvikler og Treyarch som ikke er like flink. Derfor kvaliteten har vært forskjellig.

Battlefield 2 var et fullverdig PC-spill mens Bad Company 2 markerte starten hvor dem begynnte å skalere spillene i forhold til konsollene. Dette ble værende i Battlefield 3 også og nå i kommende Battlefield 4.

 

Mange AAA titler idag som er dummet ned en del men det er nok av spill som gir deg utfordringer også. Men en ting er sikkert, det blir bedre på PC fronten med lanseringen av Playstation 4 og Xbox One så fort utviklere begynner å kutte støtten for de gamle konsollene. Nye konsollene er langt kraftigere så man forhåpentligvis slipper at PC spill blir så ufattelig skalert ned pga de.

 

Dette med skalering er jeg 100% enig med. For min del er grafikken bra nok på pc nå men nedskaleringen gjør at absolutt alle spill som ikke er pc ekslusive er så inni helvetes små. Små baner, færre spillere, mindre områder i rpger og veldig forenklede spillmekanismer generelt. Savner 2000-2005.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at spill generelt sett er dårligere i dag enn før, men de mest populære spillene kan jeg være enig i at har falt i kvalitet. Vi hører jo blant annet at over halvparten av Xbox 360-spillene som blir solgt nå er krigsspill som COD, sportsspill og bilspill, og utviklerne som lager spill i disse sjangrene har vel funnet ut at det viktigste er å produsere flest mulige spill, ikke best mulige spill.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Call of Duty så skyldes jo det fotballen som sendes mellom Infinity Ward som er en flink utvikler og Treyarch som ikke er like flink. Derfor kvaliteten har vært forskjellig.

Jeg opplever at det Infinity Ward som er den kjedelige CoD-utvikleren, mens Treyarch prøver i det minste å utvikle gameplayet litt.

 

Hva er det med BF3 som er konsollport? Interface, grafikk??

Våpenfølelsen, bevegelsesfølelsen, tempoet, størrelsen på banene, layout på banene, kontroll av kjøretøy, svakt grensesnitt som ikke bruker hele skjermen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever at det Infinity Ward som er den kjedelige CoD-utvikleren, mens Treyarch prøver i det minste å utvikle gameplayet litt.

 

 

Våpenfølelsen, bevegelsesfølelsen, tempoet, størrelsen på banene, layout på banene, kontroll av kjøretøy, svakt grensesnitt som ikke bruker hele skjermen...

Våpen følelsen synes jeg er blandt de beste av alle fps der ute. Bevegelsesfølelsen? Jeg synes nå det fungerer helt fint, så skjønner ikke helt hva du mener her. Tempoet kommer mye av hvilket brett du spiller, du kan velge slow paced eller fast paced om du vil. Størrelsen på banene varierer jo også ganske mye, CQ for småe brett, Armored Kill og End Game for større brett. Kontroll av kjøretøy? Synes også dette fungerer ganske så bra. Enig med deg når det kommer til Layout av banene, men jeg tror ikke konsollene er skyldig akkurat her. Grensesnitt som ikke bruker hele skjermen er nå bare flisespikkeri, du klarer nå fint velge våpen og loadout uansett. Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Våpen følelsen synes jeg er blandt de beste av alle fps der ute. Bevegelsesfølelsen? Jeg synes nå det fungerer helt fint, så skjønner ikke helt hva du mener her. Tempoet kommer mye av hvilket brett du spiller, du kan velge slow paced eller fast paced om du vil. Størrelsen på banene varierer jo også ganske mye, CQ for småe brett, Armored Kill og End Game for større brett. Kontroll av kjøretøy? Synes også dette fungerer ganske så bra. Enig med deg når det kommer til Layout av banene, men jeg tror ikke konsollene er skyldig akkurat her. Grensesnitt som ikke bruker hele skjermen er nå bare flisespikkeri, du klarer nå fint velge våpen og loadout uansett.

Du spurte hva som luktet konsolldesign av BF3, jeg svarte.

Å spille BF3 føles (for meg) som å spille BF2 når jeg er rimelig brisen.

 

At designet er funksjonelt betyr ikke at det er optimalt, denne diskusjonen har jeg tatt et par ganger før og jeg gidder ikke igjen etter sthusby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...