Gå til innhold

Guide: Slik slipper du NRK-lisensen


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

For noe tøv. Dette er så typisk fra folk som ser nrk og ikke ønsker at det skal bli en reklamekanal.

 

Forresten så kan det da umulig koste 5 milliarder i året og gi deg nyheter hver dag. Vi betaler jo for alt andre tullet den kanalen driver med også. Jeg ser ALDRI på nrk, hvorfor skal jeg være med å spleise sånn at du får se nytt på nytt reklamefritt?

 

Jeg skulle gjerne plombert TV-en min, men desverre så er det masse gode kanaler jeg med glede betaler for, så det blir jo litt trist å miste tilgang til dette bare for å slippe norgesmafiaen.

Hvis du tror det er alt NRK bidrar med så har du et snevert syn på verden. NRK leverer bla. naturvitenskapelige programmer på nivå ingen av de reklamefinansierte kanalene gjør. NRK leverer kultur i en bredde som ingen av de reklamefinansierte kanalene gjør. NRK leverer journalistikk bredere, dypere og mindre populistisk en hva de reklamefinansierte kanalene gjør. Hans Wilhelm Steinfeldt i TV2? He he he he he, tror ikke det du.

 

Bredde deg selv forbi PH og G.O.T. så kan det hende du forstår hvorfor uavhengige mediehus er viktige institusjoner i alle fungerende demokrati. Italia er f.eks. et land til skrekk og advarsel.

 

Reklame. - Hvis man ikke ønsker å se fox news er har man muligheten til å bytte kanal.

Å si at Nrk er dugnadsdrevet er en interessant påstand, da de har politisk incentiv til å godgjøre gjeldene regjering for å få økt lisens.

 

 

Folket -> politisk makt -> informasjonsrammer.

Det er åpenbart hvor i regnestykket det kan gå galt.

 

Så det du sier er at om Høyre kommer i regjering så blir NRK et revolusjonerende annerledes mediehus over natten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tror det er alt NRK bidrar med så har du et snevert syn på verden. NRK leverer bla. naturvitenskapelige programmer på nivå ingen av de reklamefinansierte kanalene gjør. NRK leverer kultur i en bredde som ingen av de reklamefinansierte kanalene gjør. NRK leverer journalistikk bredere, dypere og mindre populistisk en hva de reklamefinansierte kanalene gjør. Hans Wilhelm Steinfeldt i TV2? He he he he he, tror ikke det du.

 

Newton og der ingen skulle tru at nokon skulle bu er bedre enn Discovery og NG?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når bortimot alle bruker tjenester av NRK så bør jo dette finansieres over skatten / statsbudsjettet.

 

Dette er virkelig ikke ønskelig fra NRK sin side, ettersom det åpner for kutt i nrk-støtta, noe som ikke er tilgjengelig så lenge det er en egen nrk-styrt avgift.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At vi tvinges til og betale for noe vi ikke vil ha(NRK) hører mer hjemme i Nord Korea enn i Norge... Nuff said.

 

At vi må betale veiavgift for og kunne kjøre på veiene og betale bompenger er også i samme gaten.

 

Staten bare dytter alt over på oss, og så naive og late nordmenn er så blir det godtatt. Og så leter de bare etter nye ting etterhvert som vi har klaga fra oss på internett.

 

Og når man snakker om internett, nå kommer vel snart lisens på og ha PC i hus. Slik som svenskene foreslår.

En må jo betale for mulighetene man får ved og kjøpe oss dyre PC'er, betale betale betale!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal de liksom finne ut om TVen din er plombert eller ikke i bruk? Kommer NRK på razzia med politiet eller? ...

 

De kommer mer NRK ansatte som setter foten i døren om de ikke får komme inn og se på tv'en din. Og nekter du så sende de regning alikevel for da går de utifra at du skjuler noe og skylder dem penger.

Lenke til kommentar
Betal den føkkings lisensen og vær stolt over at du bidrar til noe av det viktigste i et moderne og levende demokrati. En fri presse.
NRK er jo ikke uavhengig? NRK er jo en ren propaganda-kanal fra staten.

 

Og hvor har du det fra? Er naturprogrammer fra BBC propaganda fra staten? Er krimserier fra UK og USA propaganda fra staten? Er danske og svenske dramaserier propaganda fra staten? Osv......

Tenk deg om før du skriver!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At vi tvinges til og betale for noe vi ikke vil ha(NRK) hører mer hjemme i Nord Korea enn i Norge... Nuff said.

 

Ja, vi har lisens. I likhet med Sverige, England og flere andre land.

Og snakk for deg sjæl, jeg vil heller ha NRK enn de aller fleste andre kanaler. Så det er ikke noe "vi" her i gården!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Newton og der ingen skulle tru at nokon skulle bu er bedre enn Discovery og NG?

Du glemmer Urørt og Ekko. For dem som lurer på hva jeg snakker om så er dagens hint radio.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

De kommer mer NRK ansatte som setter foten i døren om de ikke får komme inn og se på tv'en din. Og nekter du så sende de regning alikevel for da går de utifra at du skjuler noe og skylder dem penger.

Løgn og bedrag fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

At vi tvinges til og betale for noe vi ikke vil ha(NRK) hører mer hjemme i Nord Korea enn i Norge... Nuff said.

 

At vi må betale veiavgift for og kunne kjøre på veiene og betale bompenger er også i samme gaten.

 

Staten bare dytter alt over på oss, og så naive og late nordmenn er så blir det godtatt. Og så leter de bare etter nye ting etterhvert som vi har klaga fra oss på internett.

 

Og når man snakker om internett, nå kommer vel snart lisens på og ha PC i hus. Slik som svenskene foreslår.

En må jo betale for mulighetene man får ved og kjøpe oss dyre PC'er, betale betale betale!

Ser frem til din bærekraftige og alternative modell blir presentert.

Lenke til kommentar
For noe tøv. Dette er så typisk fra folk som ser nrk og ikke ønsker at det skal bli en reklamekanal.Forresten så kan det da umulig koste 5 milliarder i året og gi deg nyheter hver dag. Vi betaler jo for alt andre tullet den kanalen driver med også. Jeg ser ALDRI på nrk, hvorfor skal jeg være med å spleise sånn at du får se nytt på nytt reklamefritt?Jeg skulle gjerne plombert TV-en min, men desverre så er det masse gode kanaler jeg med glede betaler for, så det blir jo litt trist å miste tilgang til dette bare for å slippe norgesmafiaen.
Hvis du tror det er alt NRK bidrar med så har du et snevert syn på verden. NRK leverer bla. naturvitenskapelige programmer på nivå ingen av de reklamefinansierte kanalene gjør. NRK leverer kultur i en bredde som ingen av de reklamefinansierte kanalene gjør. NRK leverer journalistikk bredere, dypere og mindre populistisk en hva de reklamefinansierte kanalene gjør. Hans Wilhelm Steinfeldt i TV2? He he he he he, tror ikke det du. Bredde deg selv forbi PH og G.O.T. så kan det hende du forstår hvorfor uavhengige mediehus er viktige institusjoner i alle fungerende demokrati. Italia er f.eks. et land til skrekk og advarsel.
Reklame. - Hvis man ikke ønsker å se fox news er har man muligheten til å bytte kanal.Å si at Nrk er dugnadsdrevet er en interessant påstand, da de har politisk incentiv til å godgjøre gjeldene regjering for å få økt lisens.Folket -> politisk makt -> informasjonsrammer.Det er åpenbart hvor i regnestykket det kan gå galt.
Så det du sier er at om Høyre kommer i regjering så blir NRK et revolusjonerende annerledes mediehus over natten?

 

Det som er det mest interessante er at NRK har sponsorreklamer svært ofte. Ifølge TV2 tjener de over 60 millioner i året på dette.

 

Jeg ser aldri på NRK og jeg kommer derfor ikke til å betale for det. TV2 har like stor rett til å kreve inn penger, de er en TV-stasjon de også.

 

Ang. Høyre kan ingen forutsi hva som faktisk skjer, men det er på tide med en forandring fra dagens AP-diktatur.

Lenke til kommentar

Hva slags moral er det Hardware.no ståt for? Er det anti-stat? For en usosial og illojal artikkel.

Før lisensen dekkes over skatteseddelen er lisensen et bidrag til fellesskapet oppegående mennesker bør klare å se verdien av. Skatt hadde vært bedre siden folk med lav inntekt burde betale mindre. Men har du rå bør du betale lisensen med glede, uavhengig av hvor mye du ser på NRK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi mange mener det er uhørt å bli påtvunget en utgift på 223,-/mnd for noen TV-kanaler man kanskje aldri ser på.

Jeg betaler med glede 99,-/mnd for Spotify Premium og 79,- for Netflix, men jeg nekter å betale mer enn det til sammen for tre kanaler jeg aldri benytter meg av, uansett hvor prisverdig det måtte være. Det er mer enn nok annet å bruke pengene på. Og jeg liker å velge selv hva jeg skal bruke pengene mine på.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...