Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svensk VPN/VPS


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøre all trafikken på til internett fra nettet her hjemme gjennom en VPN, jeg har da et par krav, jeg skal ha en dedikert og statisk IP, severen skal være lokalisert i sverige, den skal til en hver tid kunne gi meg 90/90 uten å gå drastisk ut over pingen min, og det skal være relativt billig (max 100 kr i måneden, helst under 75). Jeg har ikke funnet noen VPN leverandører som kan imøtekomme alle kravene mine, noen som vet om noen?

 

Jeg har også vurdert å heller betale for en VPS og sette opp openvpn selv, noen som eventuelt vet om noen VPS leverandører som kan imøtekomme kravene over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å kjøre all trafikken på til internett fra nettet her hjemme gjennom en VPN, jeg har da et par krav, jeg skal ha en dedikert og statisk IP, severen skal være lokalisert i sverige, den skal til en hver tid kunne gi meg 90/90 uten å gå drastisk ut over pingen min, og det skal være relativt billig (max 100 kr i måneden, helst under 75). Jeg har ikke funnet noen VPN leverandører som kan imøtekomme alle kravene mine, noen som vet om noen?

 

Jeg har også vurdert å heller betale for en VPS og sette opp openvpn selv, noen som eventuelt vet om noen VPS leverandører som kan imøtekomme kravene over?

 

Svenske Anonine får skryt https://www.anonine.com/en ,men jeg har ikke testet dem selv.

Lenke til kommentar

Tror nok VPN blir beste løsning med budsjettet ditt, en VPS server med en slik konstant hastighet koster nok fort mer enn 100 kroner per måned i Sverige.

Jeg bruker Astrill og de gir meg i alle fall full hastighet på min 70/10 linje når jeg bruker Sverige serveren. De tilbyr også fast IP, også på Sverige serveren.

Betaler du for ett år om gangen blir prisen ca 65 kroner per mnd inkludert en fast IP. Betaler du måned for måned blir prisen ca 90 kroner. Så innenfor budsjettet ditt.

 

Jeg regner vel en VPN løsning som sikrerere enn en VPS løsning også, grunnet at trafikken fra VPS serveren og ut til hva du enn surfer på / laster ned er jo ikke kryptert (OpenVPN krypterer jo bare trafikken FRA VPS serveren og til deg.), og IP adressen helt synlig. Så det er jo super lett å spore opp VPS serveren din, og VPS tilbydere er jo ofte strenge på hva du bruker serveren til, og risikoen for å få serveren stengt, eller at tilbyderen utleverer informasjonen om deg er større enn ved en ren VPN tilbyder.

Lenke til kommentar

Anonine har ikke statisk IP, men jeg vet ikke om de tilbyr det på forespørsel. Det går imot poenget med tjenesten å koble en bruker mot en IP.

 

Da har du ikke akkurat sjekket mange VPN tilbydere, de fleste store tilbyr dette, men mot betaling. Husk at det ikke er alle som bruker en VPN til noe ulovlig ;) og at en fast IP er nødvendig for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...