Gå til innhold

Gir 600 000 kroner til den som finner en feil i Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hm. hva med "feil" som gir en tulling full tilgang med admin-rettigheter på din pc gjennom programvare du selv har takket ja til uten at du var klar over den bakdøren?
Tvilsomt. Microsoft sier det må være noe nytt og ukjent. En trojansk hest er verken noe nytt eller noe som direkte angriper sikkerhetsmekanismene i Windows.

 

nei, det var nettopp mitt poeng.. :) det jeg spurte om var hva vitsen er å forbedre sikkerheten samtidig som man lar trojanere herje fritt som andre løse hester:)

 

blir litt som å tette småhullene i veggen for å forhindre rottene å komme inn, samtidig som man lar dører og vinduer stå på vidt gap..

Lenke til kommentar

Jeg har en mulig sikkerhetsrisk: NSA har direkte tilgang via backdoors.

Har de?

Så jeg kan få 600k for å trykke på Windows-tasten og filme det?

Som forumveileder burde man holde seg for god til å trolle, eller?

Et sikkerhetshull er grunnen til at du må oppdatere Java. At Java er et dårlig språk er ikke et sikkerhetshull. Ser du hva jeg vil frem til?

Sikkerhetshullene i java browser plugin har lite med Java som språk å gjøre. Du vet det er en forskjell, ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hallo Microsoft, hele Windows 8 er en stor feil. Kontonr:84353535353535

 

Ideen med windows er genial .

Ideen med metro er sikkert bra

Det er måten det er gjengført som er så idiotisk

 

Man kan ikke naviger sik man gjør på smarttelefoner og nettbrett på en pc

Nå som enkelte nettbrett også blir definert som pcer hvorfor kan man da ikke begrense tanken på alt skal styres som om det var en smarttelefon ?

 

Det er ikke iden men måten det er gjennomført på som så forbannet irriterende.

( ja jeg har prøvd startmenyen i windows8 i 5 minutter )

Lenke til kommentar

Off topic:

 

Ideen med windows er genial .

Ideen med metro er sikkert bra

Det er måten det er gjengført som er så idiotisk

 

Man kan ikke naviger sik man gjør på smarttelefoner og nettbrett på en pc

Nå som enkelte nettbrett også blir definert som pcer hvorfor kan man da ikke begrense tanken på alt skal styres som om det var en smarttelefon ?

 

Det er ikke iden men måten det er gjennomført på som så forbannet irriterende.

( ja jeg har prøvd startmenyen i windows8 i 5 minutter )

Så du har prøvd den i hele 5 minutter? Nok tid til å skape en objektiv mening.. Jeg likte heller ikke den nye startmenyen med det første, men jeg ble vandt med den. Prøv å gruppér snarveier på samme måte med den klassiske startmenyen. Det er også en slags "klassisk" startmeny i Windows 8 også. Bare åpne "Charms" og trykke på "Søk"/"Search":

 

ruoKFzOl.png

uCuWm45l.png

 

Hva er mest ryddig syns du?

 

 

 

Det er bra at Microsoft gjør dette, men har de ikke hatt noen konkurranser på diverse store LAN, med belønninger, for å utnytte sikkerhetshull i Windows?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det da veldig begrenset på hva man får lov til med de pcene som er utstilt hos Elkjøp

 

hva har gruppering med dette å gjør når det er ingen valg for finne de vanlig programmene som feks nettleseren eller kalkulatoren

og hvor er valget for få frem notisblokken

 

jeg regner med at de ikke hadde installert noen office programmer der siden det helle ikke var mulig å finne

Lenke til kommentar

Off topic:

 

 

Nå er det da veldig begrenset på hva man får lov til med de pcene som er utstilt hos Elkjøp

 

hva har gruppering med dette å gjør når det er ingen valg for finne de vanlig programmene som feks nettleseren eller kalkulatoren

og hvor er valget for få frem notisblokken

 

jeg regner med at de ikke hadde installert noen office programmer der siden det helle ikke var mulig å finne

Notisblokken finner du i "Apper" menyen, ved å navigere til høyre. Du kan deretter velge å feste den til Start. Som du ser der, så har du alle de tradisjonelle mappene man er vandt med i den klassiske startmenyen.

 

IQmI3iTl.png

 

 

Lenke til kommentar

Det har da ikke vært slik siden Windows XP.

 

Hæ? Muligens jeg uttalte meg feil. Tok nylig i bruk min nye win8 laptop (første gang med 8 :eek:), laget en bruker som vanlig gjennom første oppstart - denne hadde full admin rettigheter. Ingen andre brukerkontoer laget.

Slik jeg ser det vil da størsteparten av alle windows brukere i verden alltid være pålogget som administrator. Men men, jeg er ingen ekspert på sikkerhet, for alt jeg vet er dette uvesentlig i windows.

Men det virker jo ikke som det er det hvis man hører på linux ekspertene (og all deres trashing av windows og dens sikkerhet).

Lenke til kommentar

Hæ? Muligens jeg uttalte meg feil. Tok nylig i bruk min nye win8 laptop (første gang med 8 :eek:), laget en bruker som vanlig gjennom første oppstart - denne hadde full admin rettigheter. Ingen andre brukerkontoer laget.

Nei, du må godkjenne endringer på systemet igjennom UAC. (Det vinduet som legger seg over alt på skjermen).

Ikke så usannsynlig (...)

Bare spekulasjoner, altså. Artikkelen kom heller ikke med noe interessant eller noe avslørende, bare "keys" som kan være hva som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...