Gå til innhold

Ipod touch 5g eller Ipad mini?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

iPad 4 er faktisk mer enn dobbelt så kraftig som iPad Mini, så til spilling ville jeg nok kjøpt en iPad 4. :) Når det gjelder film og musikk spiller det nok ikke så stor rolle hvilken du velger, men skader jo ikke med en god Retina-skjerm når man skal se på en film.

Lenke til kommentar

iPad 4 er faktisk mer enn dobbelt så kraftig som iPad Mini, så til spilling ville jeg nok kjøpt en iPad 4. :) Når det gjelder film og musikk spiller det nok ikke så stor rolle hvilken du velger, men skader jo ikke med en god Retina-skjerm når man skal se på en film.

 

Ja, det var det jeg og mente... iPad Mini skal vel ha samme prosessor som 2. eller 3. gen iPad.

Lenke til kommentar

Jeg lurte på om ipad mini er bra til det i overskriften, internett, lesing og ha med seg på tur. Jeg har kanskje tenkt å kjøpe en.

Om du primært skal bruke den til film og spill ville jeg valgt siste versjon av iPad. Jeg har testet alle iPads, og etter min erfaring er det stor forskjell på Mini og "iPad 4" også hva gjelder vanlig bruk utover spill og film.

Endret av Terminal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du primært skal bruke den til film og spill vill jeg valgt siste versjon av iPad. Jeg har testet alle iPads, og etter min erfaring er det stor forskjell på Mini og "iPad 4" også hva gjelder vanlig bruk utover spill og film.

 

Støtter den...

 

+1

 

Men selv om jeg har iPad selv ville jeg nok heller anbefalt den nye Sony Xperia Z, den er også vanntett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en iPad mini, og jeg elsker den. Mine to beste grunner for at jeg elsker den er prisen, og vekten. Den er veldig lett, og det gjør at det blir mer behagelig å spille eller se film dersom du holder iPaden. Et minus med iPad mini er selvsagt at det ikke er Retina-skjerm på den, men når jeg spiller/ser film så merker jeg egentlig ikke så mye til det. Da virker alt skarpere, det er først når man skal lese det plager meg litt.

 

Begge to eg gode til musikk (hvertfall med headset på), men den innebygde høyttaleren fungere veldig godt den også. I iPad mini er det dessuten stereo høyttalere, men jeg vet ikke om du merker dette visst du sammenligner med en vanlig iPad.

 

iPad mini er mindre og bedre egnet til å ta med på tur. Til internett fungerer den helt fantastisk, med unntak den manglende Retina-skjermen, men det er for all del ikke vanskelig å lese. Det er bare at jeg er vandt med Retina fra min iPhone :wee:

 

Jeg anbefaler at du går innom Eplehuset eller en Elkjøp butikk og prøver iPad mini. Det er heller ikke dumt og prøve iPad 4 med det samme :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...