Gå til innhold

R1 privatist på kortest mulig tid


katlar

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å ta R1 som privatist til høsten, og lurer på om noen har noen tanker om hvor mange dager/uker jeg vil bruke dersom jeg jobber med faget 7 timer om dagen, 5 dager i uken. Målet er å få ihvertfall 4, men helst 5 eller 6. Har 5 i 1T og 2T fra før av, men kunne lett fått toppkarakter dersom motivasjonen hadde vært dær. Matematikk har alltid vært enkelt (og gøy) for meg, og fikk bare 6 gjennom hele ungdomsskolen (inkl. prøver, tentamener og eksamen). På den annen side har jeg aldri hatt R-matte, så derfor lurer jeg litt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg planlegger å ta R1 som privatist til høsten, og lurer på om noen har noen tanker om hvor mange dager/uker jeg vil bruke dersom jeg jobber med faget 7 timer om dagen, 5 dager i uken. Målet er å få ihvertfall 4, men helst 5 eller 6. Har 5 i 1T og 2T fra før av, men kunne lett fått toppkarakter dersom motivasjonen hadde vært dær. Matematikk har alltid vært enkelt (og gøy) for meg, og fikk bare 6 gjennom hele ungdomsskolen (inkl. prøver, tentamener og eksamen). På den annen side har jeg aldri hatt R-matte, så derfor lurer jeg litt. :)

R1 er et 140- timers fag, så om du bruker 7 timer pr. dag så vil du etter 20 dager ha brukt 140 timer. I tillegg kommer oppgaveløsning som ellers ville vært hjemmelekser om du gikk på videregående. Om du virkelig jobber knallhadt og har et godt grunnlag (som du har 1T+2T), så vil det kanskje være realistisk å få det til på to måneder og likevel få minst 4.

 

Uansett, 7 timer hver dag med samme fag høres hardt ut, men jeg skal ikke prøve å ta motet i fra deg. Stå på og lykke til!

Endret av krangel.no
Lenke til kommentar

Vil ikke si at du burde følge timetallet som er beregnet til skolene.

Du vet ikke hvor lang tid du trenger, før du sitter der med fagene.

Eksamenene inne det er uansett ikke før til våren.

Noen kapittler kan det hende du bare kan skummlese gjennom å kan det, mens andre må du bruke fler uker på.

Så jeg ville ha fått tak i boken, gått gjennom den, å planlagt deretter :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Dersom du er god i matte så vil du nok bruke vesentig færre timar enn dei 140 timane som ein har forutsatt for gjennomsnittseleven.

 

Men når du skal ha høg karakter så må du rekne med å bruke meir tid. Dersom du har hatt dei andre mattefaga før så vil du sjå at mykje er likt. Du bør derfor legge fokuset på dei kapittela som er nye for deg.

 

Du bør også vurdere om det er verdt å hyre inn ein mattelærar til litt privatundervisning.

 

 

 

Dette er ikkje relevant i forhold til matte, men eg har sjølv tatt eit fag på vidaregåande med 14 dagers varsel til god karakter. For å spare tid så tok eg meg eit par privattimar med ein faglærar. I tillegg hadde eg litt oppfølging frå ein slektning som er god i faget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...