Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sår i øregangen


Jofred

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen med et sår i øret, og fikk antibiotika til å fjerne infeksjonen.

 

antibiotika kuren er nå gjort (7 dager) og jeg har ikke lenger vondt i øret.

Likevell, såret består, og det kommer ofte gul væske ut.

 

Hva skal jeg gjøre? (Jeg kan ikke oppsøke lege på de neste 3 ukene)

 

Kan jeg dusje vanlig? Jeg har en fornemming om at det ikke går over da det konstant er mye gul væske i øret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Renset med linsevæske og teipet en bandasjebit over øret (med gaffateip!)

 

Godt å være på hytta :)

Ikke lurt!

Det er svært sannsynlig at dette dreier seg om et sår som gror fortere hvis det får luft. Det er heller ikke dumt å skylle øret 1 gang om dagen med lunket springvann. Poenget er også at sårsekretet må få lov å komme ut, hvis det "renner" så mye at det plager deg, bør du bare sette en tørr bandasje på utsiden av øret som suger opp væsken, skift den samtidig som du skyller øret. Hold deg vekk fra andre kjerringråd. Ikke bruk noen salver eller kremer.

Lenke til kommentar

Ja jeg var vell litt redd for at det må luftes litt. Problemet er dog at det kryr av mygg/knott utenfor, og jeg er redd for ny infeksjon dersom de kommer borti såret.

 

Har ikke mye lyst å reise hjem enda, jeg får heller rense to ganger pr dag og ofre myggnettet på fiskehatten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...