Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note 8.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere synes Ipad mini er pennere det er greit, men hvordan lager du en PEN firkant med en stor skjerm på i midten? Synes ingen av bretta er fine egentlig!

 

Smak og behag så synes det er teit å skrive det i artikkelen når alle er forskjellige pluss de sier jo nesten helt like ut.

 

Er sikker Samsung som lager Ipad mini også. xD

Lenke til kommentar

Det er mer til hjelp for vanlige forbrukerne som slipper at ting blir ørsmått på en høyoppløst retinaskjerm.

De kan derfor trygt velge produkter med retinaskjerm.

 

Ja, det er til hjelpe at UI-elementer ikke er dårlig designet, men jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre. Det er til hjelp for folk med touchg-screen på tablets men det betyr ikke at det har noe med retina-skjerm-begrepet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er nok et forsøk på å utrykke at en skjerm har høy oppløsning som folk flest forstår.Det er antagelig lettere å forstå enn VGA, WVGA, WXGA, QVGA. eller masse tall X masse tall for mannen i gata.Retina er høyt nok siden man sliter med å skjelne enkeltpiksler med det blotte øye i tiltenkt avstand.

 

Tullball. Det er reklamespråk, ment for at konsumenter skal ha en merkelapp på noe de ikke aner hva er. Det bevarer mystikken, og er uten annet objektivt innhold enn hva varemerkeholderen legger i det.

 

Det er omtrent som med ønsket ditt om å bruke engelske uttrykk: du bruker ordene som merkelapper istedenfor metaforer med et begrepsmessig innhold. Om du hadde vært noe god i engelsk hadde du sett de opprinnelige metaforene som nøyaktig like tåpelige som de norske oversettelsene. Vel, med unntak av strømming. Fløting hadde vært bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Retina-betegnelsen brukes da vitterlig om en rekke høyoppløste skjermer fra andre produsenter av telefoner, nettfjøler og PCer helt uten at grafisk skalering har noe med saken å gjøre.

Apple has applied to register the term "Retina" as a trademark in regard to computers and mobile devices with the United States Patent and Trademark Office, Canadian Intellectual Property Office, and in Jamaica.[2][3] On November 27, 2012 the US Patent and Trademark office approved Apple's application and Retina® is now a registered trademark.

Retina® er bare Apples reklameprat for høy PPI og det å snakke om Retina® i Android- eller PC-sammenheng eller bare å svelge Apples agn og krok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Nå er det over 3 år siden denne tråden ble opprettet, og de aller fleste har vel glemt dette nettbrettet og bryr seg vel ikke om hva som skjer.. Men jeg har lyst til å komme med en liten betraktning etter så mange år, som sier litt om levetiden, eller kvaliteten til nettbrett.

 

Har vært så heldig å hatt to nettbrett i huset siden 2013 - et Samsung G Note 8.0 m/ 3g og en iPad mini med 3g. Og det er en GANSKE stor forskjell på hvordan de to nettbrettene oppfører seg idag..

 

Begge nettbrettene har vært omtrent like mye brukt. iPaden kanskje har vært litt mer på reise, fordi denne har jeg også brukt som kartplotter i båten (som den fungerer helt utmerket til), mens samsungen har vært litt brukt i studiesammenheng. Men alt i alt mye av det samme tidsbruken.

 

Det som står klart og tydelig frem etter 3 år er at Samsungen har et helt elendig batteri. Den tåler omtrent ikke en time på film lenger før batteriet kneler helt. Mens iPaden er (tilnærmet) like god som når den var ny.. Nå kan det sies at det er en relativt grei sak å bytte batteriet i samsungen, men likevel er det et lite irritasjonsmoment..

 

Det neste: iPaden har fått jevnlige OS oppdateringer etterhvert som apple har sluppet dem, og har idag siste versjon ombord. Men Samsungen kjemper fortsatt med Android 4.4, og vil (sannsyligvis) aldri få glede av de litt mer moderne versjonene.. Kanskje ikke noen stor sak det heller, men det å få oppdateringer i ny og ne gir hvertfall meg som kunde en aldri så liten følelse av at de ønsker å ha meg som kunde, mens Samsung tydeligvis gir blaffen så snart du har kjøpt noe av dem...

 

Det eneste jeg kan se som taler til fordel for samsungen, er at den virker hakket raskere feks ved lasting av nettsider enn det ipaden gjør? iPaden har helt klart blitt litt tregere der med årene, men det virker som Samsungen klarer å laste litt lettere (bruker Chrome som nettleser)...

 

Personlig synes jeg Galaxyen har et genialt konsept, med S-pen og det at jeg kan bruke hele nettbrettet som en telefon med tvillingkort til mobilen. Kunne gjerne vært utviklet litt mer, men iPad ser vel ut til å komme godt etter der også..

 

Min konklusjon er hvertfall at iPad holder seg bedre over tid enn Note 8.0

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...