Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note 8.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt de sammenligner med apple her, for jeg tror ikke noen andre kommer til å ta så mye penger for såpass gammel teknologi. Ingen hadde hevet et øyebryn om denne hadde blitt lansert for et år siden.

 

Nye nexus 7 ble akkurat bekreftet i dag. Prisen blir sannsynligvis omtrent det halve av hva denne koster, og den kommer med praktisk talt samme spesifikasjoner som Xperia tablet Z. (full hd skjerm, S4 Pro SoC, 2GB RAM).

Endret av EirikLF
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har rett, jeg hadde for mye tiltro til prisen nevnt i testen, man får de rimeligste WiFi-.midellene av Samsung Galaxy Note 8.0 for under 3k.

 

Jeg holder fremdeles på at man ikke bør kjøpe noe slikt før veier den opp imot kommende iPad mini, eventuelt komer folk til å velge etter hvilken leir de har kjøpt applikasjoner og innhold i. Vil tro det er sistnevnte som har mest vekt ved et kjøp. Tror det er få som kjøper innhold i flere år hos en aktør for plutselig å hive alt på sjøen og bytte til noe annet.

Lenke til kommentar

Du har rett, jeg hadde for mye tiltro til prisen nevnt i testen, man får de rimeligste WiFi-.midellene av Samsung Galaxy Note 8.0 for under 3k.

 

Jeg holder fremdeles på at man ikke bør kjøpe noe slikt før veier den opp imot kommende iPad mini, eventuelt komer folk til å velge etter hvilken leir de har kjøpt applikasjoner og innhold i. Vil tro det er sistnevnte som har mest vekt ved et kjøp. Tror det er få som kjøper innhold i flere år hos en aktør for plutselig å hive alt på sjøen og bytte til noe annet.

Da er det jo greit at mye av d du betaler for som i-bruker, er gratis i android sitt økosystem, så argumentet ditt er vel mere gyldig for de som vil gå fra android til ios....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Skjermen har ikke retinaoppløsning"

Bare jeg som lurer på hva er retinaopploesning er for noe?

 

Men jeg er helt enig med dere om at full HD ville vaert oppskattet. Legg till en bedre SoC og mindre ramme så ville jeg kjoept 4g versionen.

Retina er vel noe apple har funnet på, så det betyr vel stort sett det de finner for godt å legge i det. Men poenget er vel at pikseltettheten er såpass liten av selv ved den typiske avstanden du vil holde den unna øynene, og med normalt syn, vil du kunne se pikslene i bildet.

 

Som jeg nevnte tidligere er det en ny nexus 7 på vei, og den ser ut til å bli langt mer up to date.

Lenke til kommentar

Det er nok et forsøk på å utrykke at en skjerm har høy oppløsning som folk flest forstår.

Det er antagelig lettere å forstå enn VGA, WVGA, WXGA, QVGA. eller masse tall X masse tall for mannen i gata.

Retina er høyt nok siden man sliter med å skjelne enkeltpiksler med det blotte øye i tiltenkt avstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er generelt imot fornorsking av engelske uttrykk. Strømming og lignende blir bare idiotisk.

Man kan heller se retina som et beskrivende navn på en skjerm som har høy nok ppi.

Alt på skjermen blir heller ikke ørsmått slik det blir på andre høyoppløste skjermer, bare klarere.

Lenke til kommentar

Jeg er generelt imot fornorsking av engelske uttrykk. Strømming og lignende blir bare idiotisk.

Man kan heller se retina som et beskrivende navn på en skjerm som har høy nok ppi.

Alt på skjermen blir heller ikke ørsmått slik det blir på andre høyoppløste skjermer, bare klarere.

 

EN retina-skjerm er en skjerm med høy oppløsning, det er ett lite beskrivende, og i mine øyne, latterlig navn. Det har ingenting med skaleringen av grafiske elementer å gjøre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...