Gå til innhold

Bildespesial: Mac Pro


Anbefalte innlegg

Det blir litt feil i det profesjonelle segmentet da supportavtaler normalt utgjør en ganske stor del av kostnaden. Du må da i tilfelle sammenligne mot noe som har samme (eller bedre) support enn Apple i tillegg til at hardware prestanda er omtrent det samme.

... og support avtalene er ikke alltid det letteste og finne ut av.

 

Det er et veldig godt poeng. Hvordan skal man finne ut og sammenligne disse da? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det kryr av folk som har fått penger til konfirmasjonen og lest i mange måneder på forumet hvordan de skal få mest mulig gaming-ytelse for disse pengene. På dette grunnlaget tror de er blitt eksperter på hardware og dens pris/ytelse uavhengig av marked og bruksområde. Dessuten er det jo umåtelig kult å disse Apple-produkter fordi man får så bra respons fra det de hevder er fanboys (fordi det er jo bare fanboys som betaler mer for kvalitetsprodukter).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig kult og smart design faktisk, liker at Apple tør å gjøre noe så unikt.

 

 

Pirke, pirke:

DVD-ROM
Det heter optisk drev. DVD-ROM er en type DVD-plate som du mater det optiske drevet med.

 

UHD materiale
Rettelse: "UHD-materiale".

 

De tradisjonelle snurrediskene finnes ikke lengre
Strengt tatt så lever de i beste velgående.

 

(Ola Nordmann kan komme til å tolke det bokstavelig.)

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som en fin maskin, men fortsatt er ganske mye uklart, pris f.eks. Ser for meg at basismodellen vil ligge på rundt 2000-2500$.

 

Det som jeg personlig er mest opptatt av med denne maskinen( hvis prisen ligger rundt det samme som forrige modell), er om SSDen er loddet fast eller om den kan byttes. Er den loddet fast, vil det være en dealbreaker for min del. Kjører alltid sikkerhetskopi med CCC, og har ingen planer om å endre det. Nylig gikk min OCZ systemdisk ad undas. Det var bare å starte maskinen på nytt med kopien som ny boot disk, og absolutt alt var klart til bruk. Tok ut den gamle disken, satt inn en ny, og la opp ny CCC sikkerhetskopi med daglig oppdatering.

 

Jeg kan leve med å ha en sikkerhetskopi via TB2, men hvis noe skjer med SSDen i maskinen, må jeg kunne på egenhånd bytte den.

 

Alt annet ser veldig bra ut, og frister veldig. Skal til USA i løpet av høsten, så hvis de 2 sakene er tilfredstillende avklart, plukker jeg med meg en sik en på vei hjem....

Endret av buitre
Lenke til kommentar

Det som jeg personlig er mest opptatt av med denne maskinen( hvis prisen ligger rundt det samme som forrige modell), er om SSDen er loddet fast eller om den kan byttes. Er den loddet fast, vil det være en dealbreaker for min del.

Nei, den er ikke loddet fast.

Men det er høst sansynlig en properitær kontakt. SSD disken Apple bruker i de nye maskinene (Mac Pro og MacBook Air) bruker PCI Express, ikke SATA som konkurentene foreløpig gjør.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...