Gå til innhold

Hvor mye koster det å ha førerkort?


morten-89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at man kun må betale for selve førerkortet (fysisk) med mindre man kjører lastebil og andre tunge ting:

 

Fra 19. januar 2013 får selve førerkortet vanligvis en gyldighet på inntil 15 år hvis du ikke har fylt 60 år ved utstedelsen. Har førerkortet kortere gyldighet pga. din helse, må ny helseattest tas med ved fornyelse. Ved fornyelse av lette førerkortklasser kreves det ikke praktisk førerprøve selv om førerkortklassen er utløpt for mer enn 1 år siden

 

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Diverse+krav+til+forerkort/Fornyelse

Lenke til kommentar

Det er hvert 15. år som gjelder.

Dette er innført med virkning fra 19. januar 2013.

Førerkortet du har i dag gjelder vel til det ryker, så kommer ditt neste til å få en gyldighet på maksimalt 15 år.

 

Siden jeg har utvidet førerkortet mitt etter 19. januar 2013 er jeg ganske så trygg på dette..

Det står varighet til år 2028 på førerkortet mitt.

Lenke til kommentar

På mitt står det 2093-03-03, altså 100-årsdagen min. Det er jo langt mer enn 15 år.

 

Jada, og hvis du gadd å LESE innlegget mitt ville du sett at denne endringen ble innført fra 19. januar 2013.

 

Har du ikke fornyet eller utvidet 19. januar 2013 eller senere varer det til datoen som står på førerkortet..

Med en gang det kommer en skade på kortet må det byttes inn, og da får du 15 års varighet fra datoen du får nytt.

Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Medfører det Notelitten sier, riktighet? Må jeg ikke fornye førerkortet mitt før jeg i 2094 fyller 100 år?

Trenger ikke fornye ditt nei, siden du fikk det før den regelen ble tatt i bruk. Men alle som har fått førekort etter den datoen når regelen ble satt, må gjøre det hvert X (15?) år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...