Gå til innhold

Mrkrisbcs sin reise fra Fat to Fit!


Anbefalte innlegg

Ey!

 

Da var det på tide å starte å trene igjen ja!

 

Om meg:

22 år

187 cm

103.1 kg

 

Bakgrunn:

 

Har prøvd å starte å trene regelmessig flere ganger tidligere, men har aldri helt klart å komme over den berømte "kneika". Har gått rett på sak med trening 5 dager i uken, og mistenker at det kanskje er det som har fått meg til å falle av lasset etter relativt kort tid. Jobber som transportør der jeg løfter hvitevarer og kjøkkendeler med en gjennomsnittsvekt på 80 kg. Blir fort en 15-16 slike løft for dagen som skal opp trange etasjer i småbygg i Bergen sentrum. Sånn sett så får jeg jo litt trening i jobbsammenheng, men kiloene forsvinner ikke :)

 

Ble far 7.mars til en nydelig jente så fritid er blitt et heller lukrativt tema :p Men skal gjøre så godt jeg kan for å sette av tid til trening.

 

Mål:

 

Målene mine er å gå ned i vekt samtidig som jeg opprettholder/bygger på med muskelmasse. Det jeg prioriterer mest er å gå ned i vekt, miste man boobsa og generelt sett få en oppstrammer :)

 

Nå skal det sies at jeg er helt grønn når det kommer til et sunt kosthold og hva jeg bør trene og hvor ofte. Er per dags dato ikke medlem av et treningssenter, men tenker på å melde meg inn i iTrain på danmarksplass i Bergen. Noen andre som trener der tilfeldigvis? :)

 

Ser veldig frem til å få komme igang med dette og håper på at mange av dere har gode råd og tips å komme med til meg :)

Gode og negative tilbakemeldinger settes stooooor pris på :)

 

Skal oppdatere daglig her og bilder kommer når jeg får mannet meg opp til å ta noen :)

Endret av Mrkrisbcs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen berømt kneik, kun driv, disiplin og tålmodighet. Alle vet hva et variert og sunt kosthold er, men det tar i mange tilfeller mer tid enn å kjøpe ferdigmat.

 

Legg deg på rundt 2500 kalorier, og juster til du går ned 0,5-1kg per uke. Du kan telle kalorier på diett.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å slenge ut bilder med en gang. Ingen skam i å ha noen ekstra kilo på seg, det har de aller fleste vært gjennom, så det er ingen som dømmer deg.

 

Du nevner du vil vedlikeholde muskelmasse, og da må jeg bare stresse det faktum at proteininntaket og regelmessig og passe tung trening er det som kreves for å kunne vedlikeholde musklene dine i et kaloriunderskudd. Fra det jeg forstår, har du ikke trent hardt over lengre tid, så du får litt benefits av "noob gains", som gjør det mulig for deg å faktisk øke i muskelmasse mens du går ned i fettprosent.

 

Det lureste du kan gjøre er å søke kunnskap rundt temaet. Google alle spørsmål du kommer på, evt. still dem her!

 

Dette klarer du.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hørt en del gode ting om RYP så tror jeg skal kjøre grunnprogrammet der kombinert med en kostholdsplan for vektnedgang :) Så ser vi hvordan det utarter seg :) Kjenner det skal bli digg å komme igang! Neste punkt på agendaen blir å finne ut hvilket treningssenter i Bergen som skal få gleden av å få meg som kunde.... hehe..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Update!

 

Fikk idag pakken min fra Gymgrossisten som inneholdt:

1 par med treningshansker

1 Knestøtte

2 bokser med Ripped Hardcore

1 Bag

 

Måltidene mine idag har sett slik ut:

 

Frokost:

1 banan, 2 skiver med makrell i tomat.

 

Mellommåltid:

Banan og 1 RH pille.

 

Middag:

Laks og villris

 

Mellommåltid:

Banan

 

Kvelds:

1 Banan og en skive med leverpostei.

 

Trenger veldig gjerne innspill på om dette er helt på jordet eller om det høres greit ut!

 

Treningen idag bestod av 1 time jogging og litt øvelser med manualer hjemme...

Har ikke fått adgangskortet mitt til treningssenteret enda så det ble for det meste cardio idag...

Endret av Mrkrisbcs
Lenke til kommentar

Innså nettop at jeg har gjort en feil her på loggen! På vekten i startinnlegget mitt skrev jeg at min vekt var 95 kg. Vekten her i huset hadde sluttet å fungere en stund før det og jeg antok at det var det jeg lå på fremdeles. Men nå etter to uker i Hellas og med nye batterier i vekten slo den inn på skrekkelige 103.1 kg!! Sjokket... Første gang jeg har vært på et tre-sifret tall! Men det varer forhåpentligvis ikke lenge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...