Gå til innhold

Med denne mini-maskina skal Asus konkurrere med Mac Mini


Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg med slike små maskiner, blu-ray-spillere, tv-bokser o.l. er at de er særs lite stablevennlige. Før ble det meste laget i standard bredde, så det gikk an å bygge i høyden. Med alle de stilige formfaktorene som finnes nå, skal det godt gjøres å ha mer enn to bokser i hver stabel uten at det ser helt dust ut og blir ustabilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner du er single, hørt om WAF ?
Jeg skjønner du er tøffel.

 

Du kom meg i forkjøpet. Han her har nok underkastet seg den nye standarden for "Utad Tøffe Menn i Forhold Anno 2013"; Hjerteformede steiner det står "Home" og "Love" på, hvilende på speilplater, plassert på alle overflater som egentlig kunne ha blitt brukt til noe fornuftig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du kom meg i forkjøpet. Han her har nok underkastet seg den nye standarden for "Utad Tøffe Menn i Forhold Anno 2013"; Hjerteformede steiner det står "Home" og "Love" på, hvilende på speilplater, plassert på alle overflater som egentlig kunne ha blitt brukt til noe fornuftig.

 

Haha, det er lite som gjør meg mer oppgitt enn slikt intetsigende masseprodusert IKEA-søppel folk evner å hamstre inn. Sånn sett så er jeg heldig som har en kjæreste som også hater slikt dilldall.

Lenke til kommentar

Manglende Silverlight støtte bl.a. Håper de får sving på Android for Pi snart, det vil nok åpne en del dører...

 

Personlig ser jeg støtte for silverlie som en mangel. Jo flere enheter som slår an uten dritten, jo raskere blir vi kvitt det. Særlig med mediasenter-enheter som jo kjører best på en gratis linux distro med xbmc/plex og uten overprisede lisenser og mas og microsoft.

Endret av Guybrush Threepwood
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste mediacenter-softwaren er til windows.

 

Nei, XBMC er multiplattform.

 

Jeg bruker Pi og er storfornøyd, men det skal sies at jeg da har filer lagret på NAS og kun bruker oppsettet som videoavspiller. Men til den bruken er RaspBMC fantastisk, bare å velge episode på telefonen og trykke play, så virker alt. Ingen oppdateringer å tenke på, ingen andre programmer som plutselig tar over osv.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Nei, XBMC er multiplattform.

 

Jeg bruker Pi og er storfornøyd, men det skal sies at jeg da har filer lagret på NAS og kun bruker oppsettet som videoavspiller. Men til den bruken er RaspBMC fantastisk, bare å velge episode på telefonen og trykke play, så virker alt. Ingen oppdateringer å tenke på, ingen andre programmer som plutselig tar over osv.

 

Og? Det er ikke best. XBMC er enkelt, men det mangler endel funksjoner.

 

Om kravet ditt er å kunne spille filer, så funker sikkert Pi funt, personlig ser jeg etter mere avanserte funksjoenr, bedre ytelse, og bedre kvalitet på bildet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg støtte for silverlie som en mangel. Jo flere enheter som slår an uten dritten, jo raskere blir vi kvitt det. Særlig med mediasenter-enheter som jo kjører best på en gratis linux distro med xbmc/plex og uten overprisede lisenser og mas og microsoft.

Er helt enig med deg om at Silverlight er noe vi helst skulle klart oss uten, men for mange tjenester bruker det til at mange av oss ikke klarer seg uten. Jeg tenker først og fremst på TV2 Sumo, men hvordan er det med NRK, Netflix, HBO og Viaplay? Klarer de seg uten Silverlight? Har Spotify dedikert Linux klient? Kjører Win8 på HTPC nå, og liker faktisk veldig godt hvordan Win8 apps tar seg ut til stuebruk, hvor strømlinjeformet de er. Venter/håper fortsatt på NRK og Spotify app, ellers har jeg det meste dekket av underholdning. Kan absolutt anbefale Plex Win8 appen :D

 

Har også en Pi, og har knapt testet den litt med RaspBMC, men følger litt med på RasPlex (Hvorfor ikke kalle det Plexberry Pi eller Rasberry Plex??), selv om jeg mest håper på Android. Da omgår vi kjapt Silverlight/Flash og denslags dritt med dedikerte apper. På en annen side, så er kanskje ikke Android like smooth med hverken fjernkontroll eller mus/tastatur?

Lenke til kommentar

Og? Det er ikke best. XBMC er enkelt, men det mangler endel funksjoner.

 

Om kravet ditt er å kunne spille filer, så funker sikkert Pi funt, personlig ser jeg etter mere avanserte funksjoenr, bedre ytelse, og bedre kvalitet på bildet.

 

AtW

Og hva mener du er best?

 

Vi snakker uansett om fordyrende mellomledd som de fleste ikke trenger. Da kan du heller gå og kjøpe den råtne microsoft-lisensen din separat, istedet for at 99.9% av forbrukerne skal sitte igjen med et unødvendig fordyrende mellomledd. De fleste klarer seg utmerket med XBMC og Plex, som begge finnes på Linux

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg om at Silverlight er noe vi helst skulle klart oss uten, men for mange tjenester bruker det til at mange av oss ikke klarer seg uten. Jeg tenker først og fremst på TV2 Sumo, men hvordan er det med NRK, Netflix, HBO og Viaplay? Klarer de seg uten Silverlight? Har Spotify dedikert Linux klient? Kjører Win8 på HTPC nå, og liker faktisk veldig godt hvordan Win8 apps tar seg ut til stuebruk, hvor strømlinjeformet de er. Venter/håper fortsatt på NRK og Spotify app, ellers har jeg det meste dekket av underholdning. Kan absolutt anbefale Plex Win8 appen :D

 

Jeg vet bare at NRK bruker HTML, og Spotify har en native beta klient som virker med premium konto, samt at gratisversjonen kjører plettfritt gjennom WINE. Plex har også betaklient for linux. Resten kan når de vil, og de vil når de må. De må når vi tvinger dem til det.

 

Det går an å få netflix til å funke med litt triksing: http://how-to.wikia....Watch_Instantly)_in_Linux

Endret av Guybrush Threepwood
Lenke til kommentar

Og hva mener du er best?

 

Vi snakker uansett om fordyrende mellomledd som de fleste ikke trenger. Da kan du heller gå og kjøpe den råtne microsoft-lisensen din separat, istedet for at 99.9% av forbrukerne skal sitte igjen med et unødvendig fordyrende mellomledd. De fleste klarer seg utmerket med XBMC og Plex, som begge finnes på Linux

 

J River Media Center.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...