Gå til innhold

SSB: 22 prosent innvandrere i Norge i 2076


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

La meg spørre deg direkte, siden du ikke oppfattet poenget i mitt innlegg...

 

Om du visste alle fakta og konsekvensen av politikken som ble vedtatt ifm innvandring og da med viten og vilje innførte den likefullt, hvilken dom ville du avsatt...

Da får jeg spørre deg.

  1. Mener du at Norge skal være en del av verdenssamfunnet og undertegne flyktninge og menneskerettighetskonvensjonen? Hvis svaret er Nei, er du konsistent, men da må vi kanskje melde oss ut av Fn også?
  2. Hvis svaret er ja så føger det vel forpliktelser med å undertegne slike konvensjoner og avtaler.
  3. Mener du at den forrige borgerlige regjeringen hadde en bedre asyl og innvandrerpolitikk enn den nåværende?
  4. Er du sikker på at en ny borgerlig regjering med FrP som lover 100 milliarder i skattelette vil ha ressureser til en bedre asyl og innvandringspolitikk?
  5. Er det ulovlig å komme til vår grense å be om asyl og ville du som Tybring Gjedde foreslår opprette leire i andre land for å vurdere hvem som skulle få opphold i Norge på ulikt grunnlag?
  6. Hvis svaret er ja, hvilke ressurser og hvilket byråkrati vil det kreve?
  7. Du sammenligner vel ikke vår asyl og innvandringspolitikk med Danmark med sin lille grense og Irland som er en relativt liten øy med relativt kort og oversiktlig kystlinje?
  8. Ville du satt en (menneskelig) mur (av voktere) langs vår grense og hvor mye ville det kostet og hvor mange ville du ansette til å passe på vår lange grense med Sverige og vår enormt lange kystlinje?
  9. Så hvorfor vil du henrette sosialistene på samme måte som Q?

Det siste er det suverent viktigste spørsmålet som jeg venter svar på.

 

.

Men for all del... veien til helvete kan være brolagt med gode intensjoner...

 

If you're going through hell, keep going.

 

If Hitler invaded hell I would make at least a favorable reference to the devil in the House of Commons.

Winston Churchill

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

EU medlemskap er nettopp et eksempel på viktige avgjørelser hvor respekten til folket har vært så stor at man har valg å bruke folkeavsteminger.

 

 

Vel, Politikernes "respekt for folket" er egentlig ganske liten, og faktisk så eksisterer den ikke.

Folkeavstemminger var vel egenlig bare ment som et spill for galleriet, for å lure folk til å tro at politikerne har respekt for folket.

For Gro Harlem Brundtland underskrev faktisk i hemmelighet avtalen om norsk medlemsskap i eu før den siste folkeavstemmingen.

Da det etter folkeavstemmingen viste seg at folket er imot dette, så ble eøs-avtalen lansert som en nødløsing for å forklare Norges tilknytning til eu.

Men de fleste nye lover i Norge kommer likevel fra eu som eu-direktiver, stikk i strid med grunnloven.

Noe som viser at eøs-avtalen egentlig er et kamuflert eu medlemsskap.

 

Du ser ikke at folkeavstemninger i tide og utide kan vanne ut demokratiet?

 

 

 

Hvorfor mener du at det er bedre for "demokratiet" at politikerne avgjør dette seg i mellom enn at folket får avgjøre dette selv i folkeavstemminger ?

 

Det er jo folket som må bære alle negative virkninger av dette og ikke politikerne.

Endret av Baltazar94
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da får jeg spørre deg.

  1. Mener du at Norge skal være en del av verdenssamfunnet og undertegne flyktninge og menneskerettighetskonvensjonen? Hvis svaret er Nei, er du konsistent, men da må vi kanskje melde oss ut av Fn også?
  2. Hvis svaret er ja så føger det vel forpliktelser med å undertegne slike konvensjoner og avtaler.
  3. Mener du at den forrige borgerlige regjeringen hadde en bedre asyl og innvandrerpolitikk enn den nåværende?
  4. Er du sikker på at en ny borgerlig regjering med FrP som lover 100 milliarder i skattelette vil ha ressureser til en bedre asyl og innvandringspolitikk?
  5. Er det ulovlig å komme til vår grense å be om asyl og ville du som Tybring Gjedde foreslår opprette leire i andre land for å vurdere hvem som skulle få opphold i Norge på ulikt grunnlag?
  6. Hvis svaret er ja, hvilke ressurser og hvilket byråkrati vil det kreve?
  7. Du sammenligner vel ikke vår asyl og innvandringspolitikk med Danmark med sin lille grense og Irland som er en øy?
  8. Ville du satt en (menneskelig) mur (av voktere) langs vår grense og hvor mye ville det kostet og hvor mange ville du ansette til å passe på vår lange grense med Sverige og vår enormt lange kystlinje?
  9. Så hvorfor vil du henrette sosialistene på samme måte som Q?

 

1. NEI, hvis ja så kan man opprette flykningeleir

- Ingen land bør få diktere ett annet og dersom FN overstyrer vår suverenitet så ryk å reis...

- Jeg stoler heller ikke på FN som organisasjon lenger av varierende årsaker.. Så jeg bryr meg ikke...

2. se over

3. problemet har vært oppadgående siden lenge før jeg ble født.. . Jeg vil ikke peke på noen spesiell regjering...

4. nei.. men ser ikke andre alternativer....

5. Jeg har ikke noe godt svar på det der.. Jeg vil si at de bør holde seg hjemme..

6. se over

7. har ingen anelse..... er ikke det som er poenget heller...

8. ikke vet jeg...

9. Tja.. etter krigen så var det slik landforræderi ble belønnet... Om noen hadde påført landet en lidelse som hadde kostet mange menneskeliv og elendighet fordi de ville smiske med de store karene i FN så tenker jeg de hadde lidd samme skjebne..

 

I dag ville man selvsagt løst slikt på en annen og mer human måte... Men det er jo et spørsmål om overlegg her da...

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

For Gro Harlem Brundtland underskrev faktisk i hemmelighet avtalen om norsk medlemsskap i eu før den siste folkeavstemmingen.

 

Kilde?

 

Hvorfor mener du at det er bedre for "demokratiet" at politikerne avgjør dette seg i mellom enn at folket får avgjøre dette selv i folkeavstemminger ?

Det er jo folket som må bære alle negative virkninger av dette og ikke politikerne.

 

Hva dette?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Nettoinnvandringen er jo omtrent lik. Det er vel snakk om en økning på 300, men den flater jo ut, som SSB sier. Det forskeren refererte til var nok at antallet innvandringer gikk ned fra året før.

 

Som du ser har det vert fleir nedgangar, og som du også ser betyr ikkje det at det flatar ut i all evighet. Det var f.eks. ein nedgang på nititallet og igjen litt seinare, men likevel økte det kraftig i 2006 og 2007. Magisk nok betyr ikkje nedgang eit år eller rettare sagt nettooppgang eit år frå eit anna, at det kjem til å flate ut. For ein brist i logikken, at ikkje oppgang i den utenlandske befolkninga betyr at den flatar ut på sikt, så rart. Men slik er det vist.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Tallene fra 2012 er det ingen tvil om.

 

110871.png?_encoded=2f66666666666678302f35382f29303136286874646977656c616373&_ts=13e5ab1aa28

 

Å bruke en slik statistikk for å konkludere at innvandringen til Norge går ned, er ganske umulig.

Du kan ikke stille utvandring mot innvanndring på denne måten, for innvandringen blir ikke mindre selv om flere flytter ut av Norge.

 

Dette er et typisk eksempel på hvordan SSB bruker statistikker for å lure folket.

Endret av Baltazar94
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

9. Tja.. etter krigen så var det slik landforræderi ble belønnet... Om noen hadde påført landet en lidelse som hadde kostet mange menneskeliv og elendighet fordi de ville smiske med de store karene i FN så tenker jeg de hadde lidd samme skjebne..

Hvem er det som er landforrædere?

 

Vi skulle lagt fakta på bordet når sosialistene bestemte seg for dette prosjektet sitt så tenker jeg hele bunten hadde blitt satt til veggs og fått samme behandling som Quisling....

 

Så du står ved dette eller beklager du det?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Som du ser har det vert fleir nedgangar, og som du også ser betyr ikkje det at det flatar ut i all evighet. Det var f.eks. ein nedgang på nititallet og igjen litt seinare, men likevel økte det kraftig i 2006 og 2007. Magisk nok betyr ikkje nedgang eit år eller rettare sagt nettooppgang eit år frå eit anna, at det kjem til å flate ut. For ein brist i logikken, at ikkje oppgang i den utenlandske befolkninga betyr at den flatar ut på sikt, så rart. Men slik er det vist.

 

Er vel ingen tvil om at SSB baserer sine prognoser på langt mer enn bare utviklingen de siste årene. Poenget fra min side med grafen var i utgangspunktet bare å vise til utviklingen fra 2011 til 2012. Tiden vil vise hvordan det utvikler seg, men det er vel ikke noe spesielt som tilsier at det skal fortsette å være en stor økning heller.

 

Å bruke en slik statistikk for å konkludere at innvandringen til Norge går ned, er ganske umulig.

Du kan ikke stille utvandring mot innvanndring på denne måten, for innvandringen blir ikke mindre selv om flere flytter ut av Norge.

 

Dette er et typisk eksempel på hvordan SSB bruker statistikker for å lure folket.

 

Nei, du kan godt se bort ifra utvandringen om du vil, og da ser du at antall innvandringer i 2012 var lavere enn i 2011, som var mitt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei, du kan godt se bort ifra utvandringen om du vil, og da ser du at antall innvandringer i 2012 var lavere enn i 2011, som var mitt poeng.

 

Så vidt jeg kan se så er innvandringen høyere uansett. Her har SSB tydeligvis brukt en veldig lik farge på søylene slik at de kan forveksles.

Denne statistikken går jo uansett bare fram til 2010

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært der selv, men vet om noen som blant annet "måtte" flytte derifra pga tilstandene. Skal du liksom prøve å forsvare Malmø?

Nei, jeg skal ikke forsvare Malmø. Jeg har ikke vært der på et par tiår, og aner ikke hvordan det er der nå. Det jeg tror jeg vet, har jeg fra avisene, og det mistenker jeg gjelder de fleste av oss.

 

Kriminalitetraten der er eksremt høyt, det er fakta.

Det er korrekt. Men kriminaliteten kom alt rundt 1990, før innvandrerne, og det var mc-gjengene som etablerte den. (Mye av geografiske årsaker, Malmø er inngangsportal fra både Balkan og Danmark.)

 

Idag har Malmø 40% innvandrere, og det er naturlig at de også utgjør en del av det kriminelle miljøet.

 

Og ja, kriminaliteten er urovekkende høy, men den er "bare" Sveriges nest høyeste etter Stockholm, og det er Sveriges tredje største by.

 

Så har Malmø store innvandrerghetto-problemer i blant annet Rosengård. Men som sagt: Malmø har 40% innvandrere, flesteparten er kommet på et par tiår, vi når kanskje 20% på 100 år. Det er mer enn en gradsforskjell mellom de to alternativene.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan SSB gjør disse kalkulasjonene.

 

1980>2013 (33 år) = 13,2%

2013>2076 (63 år) = 22% (+8,8%)

 

*cough* Bullshit! *cough*

 

Vi har hatt en MASSIV økning i innvandringen de siste årene. Etterhvert som ressursene i verden brukes opp og Norge står igjen som et rikt land med mye rent vann langt inn i fremtiden vil ikke innvandringen avta - den vil eksplodere.

 

Jeg har mer tro på en eksponentiell økning i innvandringen. Jo fler innvandrere som kommer, jo mer øker den også. Dersom vi har en lineær økning i innvandringen frem til 2076 vil innvandrerne utgjøre nærmere 50%. Mer sansynelig er en eksponentiell økning hvor innvandrere og etterkommere av innvandrere utgjør nesten hele befolkningen og begrepet "etnisk norsk" f.eks forsvinner. Dette er ikke noe negativt i seg selv. Det blir som med samefolket. Vi blander oss inn i den nye 'genepool'en. Genetisk sett er dette gunstig. Verre er det dersom antall muslimer fortsetter å øke uten at vi får til skikkelig integrering. Da går det til helvete her som det har gjort alle andre steder muslimer har innvandret på planeten jorden.

Lenke til kommentar

Når de hele tiden bare regner første generasjons innvandrere som innvandrere, så forstår jo alle hvor dette bærer hen.

Nå regner de faktisk andre generasjonsinnvandrere med i innvandrerbefolkningen også. Når er man ikke lenger innvandrer? 4. generasjon? 10. generasjon? Aldri...?

 

Det sosialistene driver med er ganske enkelt etnisk folkemord på hvite etniske nordmenn.

Et folkemord betinger en handling som forårsaker at en etnisk gruppe forsvinner. At det kommer innvandrere til Norge er ikke folkemord, fordi det ikke gjør at det blir færre "etnisk hvite" nordmenn. Den sammenhengen finnes ikke. Vi blir kanskje færre, men de er i så fall fordi norske nordmenn fra Norge ikke får mange nok barn.

 

Man kan selvsagt frykte et "folkemord" den dagen vi etniske nordmenn blir i mindretall, men det er det altså lite som tyder på at vi gjør med det første.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nasjon betyr egentlig folkegruppe, men er nå definert som geografisk område.

Har du en kilde eller to på disse definisjonene? Min ordbok sier:

 

nasjon -en, -er gruppe folk som utgjør el. føler seg som en enhet i historisk, politisk, kulturell og ofte språklig henseende, og som oftest er begrenset til ett geografisk område:

 

Innvandrer betydde opprinnelig ikke-vestlig, men inkluderer nå også svensker, dansker, tyskere og andre nært beslektede.

Nei, innvandrerbegrepet ble brukt lenge før den ikke-vestlige innvandringen startet.

 

Hvorfor denne iveren etter å inkludere samtlige som kommer fra utenfor Norge som innvandrere? Pynte på statistikken, ingen annen grunn.

Tvert om, faktisk. Det er nettopp fordi vi inkluderer disse i tallene at innvandringen er så stor som den er. Flesteparten som kommer idag er polakker, svensker og baltere. Hadde vi ikke inkludert disse, hadde jo innvandringstallene vært mye lavere...

 

Det hadde forsåvidt vært helt greit for meg.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå regner de faktisk andre generasjonsinnvandrere med i innvandrerbefolkningen også. Når er man ikke lenger innvandrer? 4. generasjon? 10. generasjon? Aldri...?

[...]

Ser vi på de første (?) asylinnvandrerene, Bjarmene som ble tildelt land i Malangen av Håkon IV i 1240 etter at de var blitt jaget av Djengis Khan, så er de vel regnet som norske nå? Hvertfall andri hørt noen snakke om norsk-bjarmisk. Mens finnskog-finnene, som kom på 1600-tallet, enda omtales som nettop "finner".

Lenke til kommentar

Problemet med denne statistikken er

1. De inkluderer ikke tredjegenerasjonsinnvandre, som langt ifra sikkert er integrert. Frankrike har mange tredjegenerasjonsinnvandre som lever i sine egne områder.

2. De predikerer igjen at innvandringen vil kollapse om noen år. Hvor mange ganger må de ta feil før de forandrer sine metoder?

 

SSBestimater.png

http://www.ssb.no/a/kortnavn/folkfram/arkiv/fig-2005-12-15-09.gif

http://www.ssb.no/a/kortnavn/folkfram/arkiv/fig-2008-05-08-06.gif

http://www.ssb.no/a/kortnavn/folkfram/arkiv/fig-2010-06-15-06.gif

http://www.ssb.no/a/kortnavn/folkfram/fig-2012-06-20-07.gif

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...