Gå til innhold

SSB: 22 prosent innvandrere i Norge i 2076


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

En aldrende mentalt forkrøplet tilbakestående sosialdemokrat med antydninger til Alzheimer?

 

Og du er en geriatrisk fjert.

 

Kjært barn har mange navn, men du er fortsatt en papegøye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Skulle dette liksom være en negativ ting? Har store vansker for å se negative effekter av å la folket ytre sine meninger direkte istedenfor å stemme på en ideologi eller representant som de garantert ikke er helt enig med uansett.

 

Så du vil ha mer direkte demokrati som i Sveits? Jeg synes den norske parlamentarismen er god som den er.

Lenke til kommentar

Skulle dette liksom være en negativ ting? Har store vansker for å se negative effekter av å la folket ytre sine meninger direkte istedenfor å stemme på en ideologi eller representant som de garantert ikke er helt enig med uansett.

Det negative er at illusjonene til sosialdemokratene blir ødelagt.

 

Så du vil ha mer direkte demokrati som i Sveits? Jeg synes den norske parlamentarismen er god som den er.

 

Ja, joda. Flott å få stemme på forhåndsutvalgte kandidater gjennom statsfinansiert media. Kan umulig feile.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei.

 

Og siden du er ærlig kunne jeg gjerne stille deg et spørsmål til:

 

Stjerneratet du denne tråden og (hva var eventuelt din begrunnelse? Fint om du begrunner ratingen).

 

Det holder også her med Ja / Nei, ettersom jeg vet hvor mange stjerner du gav dem om du * ratet den.

Lenke til kommentar

Så du vil ha mer direkte demokrati som i Sveits? Jeg synes den norske parlamentarismen er god som den er.

Ja, jeg vil har et system slik som i Sveits. Jeg tror sjansen for at noen er enig med absolutt alt et parti står for ligger godt under 1%, og direkte demokrati ville latt folket velge selv.

Som et eksempel vil 75% av nordmenn i følge meningsmålingene IKKE inn i EU, mens både Høyre og Arbeiderpartiet vil, som samlet har 65% av stemmene i meningsmålingene. Er ikke dette feil? Hvorfor representeres ikke folket?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så du vil ha mer direkte demokrati som i Sveits? Jeg synes den norske parlamentarismen er god som den er.

 

Parlamentarismen er det aller verste som har skjedd den vestlige verden. Den i seg sjølv trur eg i stor grad kan ha skylda for at Europa har blitt i svært dårligare stand no enn kva den var når vi starta på det tjuende århundret.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, joda. Flott å få stemme på forhåndsutvalgte kandidater gjennom statsfinansiert media. Kan umulig feile.

 

Så da stemmer du vel på FrP og Høyre som vil privatisere NrK og la pengene snakke?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Rart at folk evner å tru på desse talla, det må jo være klart at innvandringa ikkje vil synke i åra som kjem. Trulig vil den auke i takt med verdas befolkningsvekst. La oss være snille og sei at vi har eit antall på rundt 50 000 slik som i dag. Altså vil 50 000 * 87 = 4 350 000 personar komme til Noreg innan 2100. Vidare vil dei også få barn. Trulig vil prosentantallet utlendingar være på meir enn 50%. Ergo vil dei være i ganske høgt fleirtall innen den tid. I tillegg vil den norske befolkninga synke på grunn av lave fødselstall. Å gjette slik som SSB gjer her er tragisk, det er ingen ting som kan tyde på at den enorme innvandringsbølgen som har slått mot landet vårt vil avta, heller tvert om. Den ser ut til å auke.

 

Ironien her er til å ta og føle på. Du driver jo selv bare med synsing. En av SSBs forskere uttalte til Dagbladet at det var nedgang i innvandringen i 2012, og at nedgangen har fortsatt i 2013.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ironien her er til å ta og føle på. Du driver jo selv bare med synsing. En av SSBs forskere uttalte til Dagbladet at det var nedgang i innvandringen i 2012, og at nedgangen har fortsatt i 2013.

 

Vi får vente til dei endelige tala kjem ut, er heller tvilsomt med tanke på at det er ganske dårlige tider økonomisk mange plassar i verda.

Lenke til kommentar

Og blant dem regner du vel Arbeiderpartiet og deres ungdomsparti AUF? Var det ikke det masse og barnemorderen ABB prøvde på på egen hånd på vegne av den flokken han kom fra hvor han dog opererte som en ensom ulv? Har vi virkelig ikke lært av den ideologien / retorikken som skapte ABB?

 

Unnskyld at jeg spør. Kom denne

 

http://www.diskusjon...post&p=18058188

 

fra hjertet?

 

La meg spørre deg direkte, siden du ikke oppfattet poenget i mitt innlegg...

 

Om du visste alle fakta og konsekvensen av politikken som ble vedtatt ifm innvandring og da med viten og vilje innførte den likefullt, hvilken dom ville du avsatt...

 

Jeg har ingen tall, men det er mange liv, og ganske mange skår i gleden for de som er utsatt for overgrep.. jadajada.. det er selvsagt ikke bra å generalisere heller, men du ser poenger vil jeg tro...

 

Jeg tror helt ærlig at politikken som dannet grunnlaget for de problemene vi ser ble gjort i beste mening, og jeg kan i alle fall ikke påstå at det er gjort med overlegg...

 

Det ABB gjorde var å leke dommer og bøddel og gå etter totalt uskyldige mennesker som tross alt bare vil det beste for alle. Det er jo hele intensjonen med politikken får jeg da håpe...

 

Det er ingenting som kan forsvare det han gjorde, og nåde dem som prøver å forsvare det der.. Jeg sliter med å finne logikken i hele argumentasjonen hans også, annet enn at det var for hans egoistiske grunner...

 

Men anyway.. vi sitter nå alle i samme båt her, og jeg må da få lov til å være uenig i at det kanskje ikke er så bra å ta for mange passasjerer ombord når jeg føler det går utover de verdiene våre forfedre har levd og dødd for å opparbeide..

 

Men for all del... veien til helvete kan være brolagt med gode intensjoner...

Lenke til kommentar

Med tanke på at hver innvandrer koster mer enn han/hun skaper i verdier, så skal det bli morsomt å se hvordan levestandarden i dette landet skal holdes oppe i fremtiden når regnestykke ikke går opp. I 2076 produserer vi knapt nok olje og gass til eget forbruk og oljefondet blir slukt av de som jobber i offentlig sektor og deres gullkantede pensjoner.

 

Det må bli slutt på det multikulturelle prosjektet og vi bør stenge grensene til vi finner ut hvem som garantert kan bidra med å få norsk økonomi og innovasjon fremover, f.eks. kun anerkjente ingeniører og forskere, eller andre mennesker med egenskaper som er mangelvare for norsk økonomi. Både Nordmenn og Svensker vil være minoriteter i eget land om et århundrestid, og det kan høres lenge ut, men er utrolig kort i forhold til norsk historie.

 

Homogene land som Island, Japan og Sør Korea fungerer helt fint uten innvandring. Grunnen til at vi pøser inn med kostbare og uproduktive innvandrere er mer ideologisk enn logisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, jeg vil har et system slik som i Sveits. Jeg tror sjansen for at noen er enig med absolutt alt et parti står for ligger godt under 1%, og direkte demokrati ville latt folket velge selv.

Som et eksempel vil 75% av nordmenn i følge meningsmålingene IKKE inn i EU, mens både Høyre og Arbeiderpartiet vil, som samlet har 65% av stemmene i meningsmålingene. Er ikke dette feil? Hvorfor representeres ikke folket?

 

Men er det ikke politikerne som har stemt på de folkevalgte? Man får de politikerne man stemmer på. Jeg skal si deg, hadde EU medlemsskap satt på den politiske dagsorden for tredje gang så ville du sett et valgskred til Nei partiene slik situasjonen er i dag.

 

Men den borgerlige koalisjonen mer Høyre + FrP er langt mer velveillig stemt til EU enn den rødgrønne. Der er mange Nei til EU tilhengere i Arbeiderpartiet selv om de ikke alltid kommer til syne. Da har de vel vært for dårlige til å markedsføre seg selv?

 

Du ser ikke at folkeavstemninger i tide og utide kan vanne ut demokratiet?

 

EU medlemskap er nettopp et eksempel på viktige avgjørelser hvor respekten til folket har vært så stor at man har valg å bruke folkeavsteminger.

  1. Mener du trådstarters argument for folkeavstemning er god?
  2. Hvilke andre saker vil du har folkeavstemning på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg hopper og driter i norsk partipolitikk.

  • Men du mener at din retorikk og ideologi er nøytral på politiske personer?
  • Hvorfor skriver du da i politikkforumet?
  • Jeg tror ikke på julenissen. Gjør du?

Lenke til kommentar

Ironien her er til å ta og føle på. Du driver jo selv bare med synsing. En av SSBs forskere uttalte til Dagbladet at det var nedgang i innvandringen i 2012, og at nedgangen har fortsatt i 2013.

 

Hvordan kan det være nedgang i innvandringen til Norge når dt kommer flere innvandrere til Norge ?

 

http://www.rights.no/2013/04/ny-innvandringsrekord-igjen-2/

 

Man må nesten være politiker eller "forsker" fra SSB for å påstå at det er nedgang i innvandringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men for all del... veien til helvete kan være brolagt med gode intensjoner...

 

Veien til helvete er brolagt med "gode" intensjoner. Dvs disse intensjonene er kamuflert som "gode" Men hver eneste av dem er motivert av, og innført med onde hensikter.

 

For det er nettopp til helvete politikerne med ap i spissen fører folket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...