Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi på Multicom elsker bærbar gaming og vi liker de fleste av konkurrentenes maskiner. At det foregår diskusjoner om hva som er best skulle bare mangle. Det er både fornuftig og intelligent å lete etter det som gir best opplevelse for pengene.

 

Det jeg reagerer/føler er at Dell sin representant her går inn i Multicom Kunshan P150S/P170S tråden og begynner å jobbe/selge inn argumenter. Er det passende?

 

Er det fritt frem for oss som Multicom å blande oss inn i Alienware tråder eller tråder om MSI og ASUS? :)

 

Vil gjerne høre hva dere mener slik at vi vet hvor aktive vi skal være i fremtiden!

 

God helg alle sammen!

 

Jørn

Multicom

 

Hej Jørn

 

Hos Dell er vi helt enige, og syntes det er vigtigt at folk kan udveksle tanker om de forskellige mærker.

 

Lad mig slå helt fast, at vi på intet tidspunkt har prøvet at sælge, eller få folk til at vælge Alienware, frem for andre mærker. Hos Dell tror vi på åbenhed, og at der skal være plads til alles meninger.

 

Den eneste vi har kommenteret på i denne tråd har været spørgsmål/post rettet mod Alienware, og vi har givet de svar, der blev efterspurgt. Vi har på intet tidspunkt haft en intention om, at sælge/lokke folk til Alienware, men er blot tilgængelige med information, hvis der er spørgsmål omkring vores produkter.

 

Vi kan kun opfordre til, at I tager samme approach til de sociale medier, og diskutionstråde, og ønsker jer hjerteligt velkomne I en evt. Alienware tråd, såfremt brugerne stiller spørgsmål til relevante Multicom emner.

 

Hvis vi på nogen måde har stødt nogens følelser, beklager vi dybt dette, da det aldrig har været vores mening.

 

Hav en god helg

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Endret av DellCare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at representanter for diverse forhandlere skal være svært forsiktige hvis de velger å delta i forum for forbrukere. Da må det begrenses til å svare på spesifikke spørsmål, og uten å blande inn eller kommentere konkurrenter. Det er en tynn og skjør linje her som ikke bør brytes.

 

Vi har sett at forum-deltagelse fra forhandlere/produsenter kan være til det gode; de har for eksempel fikset det stort sett greit i Notebookreview's Sager/Clevo-forum - men der er det tross alt forhandlere av samme produkt, nemlig Clevo's laptoper, som er inne og svarer på spørsmål. Noen ganger blir det vel mye egenreklame der også.

 

Så kjære forhandlerrepresentanter - begrens dere til å oppklare misforståelse, eller svare på konkrete pg spesifikke spørsmål angående produktet deres - og gjør det fortrinnsvis i tråder som spesifikt omhandler deres produkt, ikke andres .... er mitt råd.

 

Det betyr:

Karina bør holde seg til tråder med "Dell" eller "Alienware" i trådtittelen, Jørn bør holde seg til tråder med "Multicom" i trådtittel. At Karina poster i tråder som omhandler en konkurrents produkter, eller Jørn poster i tråder som omhandler Dell's produkter, frarådes på det sterkeste. Mer generelle tråder bør begge holde seg borte fra, og det samme gjelder eventuelle andre representanter for forhandlere eller produsenter. Hvis ikke dette skjer på en dannet måte, ser jeg for meg at forumets oppsynsmenn fort setter ned forbud mot enhver innblanding fra dere i det hele tatt. Selvsensur er tingen.

 

Hilsen en eier av en Multicom Kunshan laptop og en Dell pc-skjerm :)

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vekker liv i denne med henvisning til min andre tråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1520242

 

Jeg har sett mer og mer på Multicom Kunshan, men vil gjerne vite mer om disse. Ut i fra denne tråden er det relativt gode, og kan tydeligvis anbefales, men skulle gjerne hatt litt feedback fra de som har brukt den, og hvilke erfaringer de har :)

 

Jeg har vurdert denne her, til å bruke i spill og på jobb. Portabilitet er viktig nok, men enda mer ytelse! Er dette en PC jeg kan stole på at drar de fleste spill? Nå spiller ikke jeg de nyeste og "hippeste", men vil spille RIFT, DotA 2 osv. og helst med god grafikk :)

Lenke til kommentar

Hva med W650S ? GT 750M er kraftig nok til å dra de fleste spill helt ok, men selvfølgelig må det modereres litt på detaljer og oppløsning på de mest krevende. Men på medium detaljer og f.eks. 1680x1050 skal du klare å dra det meste fint. Notebookcheck.net mener at det ligger et sted mellom GTX 660M og GTX 670M i ytelse, med DDR5-versjonen (som er det som sitter i W650M).

 

Notebookcheck.net - GT 750M

Notebookcheck.net - GTX 660M

Notebookcheck.net - GTX 670M

 

Jeg vurderer denne selv, faktisk. IPS-skjerm, god kombinasjon av SSD + snurredisk og fin hardware ellers frister. Jeg har heller ikke lengre det helt store behovet for å kunne spille ethvert spill som finnes på maks detajer. Som arbeidsstasjon/alt-mulig-maskin ser denne ut til å tilfredstille de fleste krav. På papiret, i hvert fall. Vil vente litt til de mer ansette nettsidene har testet den.

 

Når det gjelder P150/170S, så er det jo ingen som har noen erfaring med den ennå. Det finnes en test hos Notebookcheck.net. Forgjengeren derimot finner du nok flere tilbakemeldinger på i den "gamle" P150/170-tråden, samt tester hos Notebookcheck.net, Notebookreview.com, og Anandtech.com - da under forskjellige navn, Også noen norske har testet den. Søk.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg har planer om å bestille W650S om ca. to uker faktisk! Skal bruke den hovedsaklig til skole.. Har stasjonær pc jeg har planer om å game på..

Men jeg kan godt kjøre noen tester når jeg får den, om det er interessant? Bare si hvilke, og hvor jeg laster de ned ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er vi interesserte.

 

Det holder med å fortelle om hvordan den fungerer i bruk, hvordan det er med støy f.eks., kvalitetsinntrykk osv. Ytelsestester finner man nok hos de som driver med denslags på heltid, og de har også testoppsett og erfaring til å utføre denslags mest mulig objektivt og sammenlignbart. Fortell hvordan den fungerer til det du skal bruke den til.

 

Men vær gjerne detaljert og spesifikk. Utsagn som "den blir varm" etc. forteller ingen noe som helst, egentlig. Blir varm ... hvor? Når? Har det noen praktisk betydning, dvs hvor plagsomt er det egentlig?

Støyer den? Javel - når da? Er det i så fall støy som du tenker deg vil være plagsomt for alle som bruker den, eller er det en mer subjektiv sak? Og så videre.

 

Ser fram til å få tilbakemelding :)

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når har Multicom planer om å fikse opp inndeling av gaming laptoper? Hindrer ikke meg fra å handle men akkurat nå synes jeg oppsettet er rotete og unødvendig vanskelig å ha med å gjøre.

 

Og er det noe håp om at det kommer en ferdigmodell av 170S med matt NTSC 90% skjerm, i7-4800MQ, GTX 780M, mSATA systemdisk og HGST Travelstar 7K1000 1TB HDD for lagring?

 

Og hvem er det som kjøper gaming maskin med glossy skjerm?

Endret av Svartvann
Lenke til kommentar

Lydkvaliteten? Det er en laptop. En veldig liten en, til og med, så lydkvaliteten kommer til å være svært dårlig. God lydkvalitet fra innebygde høyttalere i bærbare eksisterer ikke. Noen av produsentene forsøker seg riktignok med å gjøre et ekstra forsøk ... putter inn "sound by B&O" osv. ... og det blir kanskje ørlite bedre enn røkla, men aldri særlig bra, uansett. Bortkastede penger. Koble til høyttalere, eller bruk gode øreplugger eller hodetelefoner.

 

Det er jo ennå uvisst om Multicom (eller cdon) vil hente den inn. De som er interesserte bør kanskje henvende seg til Multicom med dette ønsket?

Jeg tipper juli/august, i så fall.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ultrabook med Intel Iris Pro grafikk.

 

Dette er samme maskin som nylig ble lansert av System76 (linuxmaskiner levert med Ubuntu)! Vurderte å kjøpe denne, men blir fort kronglete og dyrt med toll og mva over grensen.

 

Det hadde vært awesome viss Multicom hadde tatt inn denne og markedsført den som en linux-klar maskin!

Lenke til kommentar

Jeg er en fornøyd eier av fjorårets 17", 660gtx, i5, 8gb ram modell.

 

Blir ikke varm, deilig Full-HD oppløsning med matt skjerm, kjører det meste på akseptabelt nivå. Nå er jeg ingen hardcore gamer, men fyrer jo opp noen spill nå og da. (civ 5, borderlands 2, dota 2 ++)

Alle de andre produsentene har enten dårlige specs, eller ikke full-hd skjerm. Eller koster 15k, noe jeg ikke var villig til å gi. Valget ble enkelt: Multicom.

 

Lyden er så som så, men det forventes, er jo en laptop. GFX-vifta bråker litt når den er under load, men heller det enn å svi av kortet... =) headset løser jo det uansett.

 

Nå har jeg ikke lest igjennom alle sidene her, og vet ikke om denne tråden er kun for de nye haswell modellene, men hvis det de sier er riktig om haswell og strømbruk, burde ikke de bli varmere, snart tvert i mot.

 

ps: er det noen som vet om en driver som ikke gir de super irriterende frame-freeze i dota 2 for 660m, send meg en PM. Uspillbart atm.

 

edit: kjøpte selvsagt med SSD til OS, snurredisken har blitt en ren lagringsdisk

Endret av liealot
Lenke til kommentar

Dette er samme maskin som nylig ble lansert av System76 (linuxmaskiner levert med Ubuntu)! Vurderte å kjøpe denne, men blir fort kronglete og dyrt med toll og mva over grensen.

 

Det hadde vært awesome viss Multicom hadde tatt inn denne og markedsført den som en linux-klar maskin!

 

Helt enig. Hadde lett kjøpt denne da. Kikker på System76 sin nå, og den er veldig interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg skulle kjøpt en Clevo PC nå. Hvilken av Casene burde jeg velger? P150 eller P157? Hvilken er mest stille, mest kvalitetfølelse om jeg kan bruke ordet "beste"?

P157S er een mer flashy utgave av P150S med mer lys og bling for de som liker sånt. Personlig synes jeg P150S så bedre ut på bildene enn P157S. Men dette er selvfølgelig en smakssak.

 

Bilder og test:

P150S

P157S

 

Legg merke til at disse testmodellene har forskjellig grafikkort. Hvis du bestiller fra Multicom vil de inneholde samme "innmat" så skal i teorien yte like godt uansett hvilken du velger av disse to.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...