Gå til innhold

[Løst] Gaming/jobb-bærbar, ca. 10 000


Anbefalte innlegg

Etter at Macbook Pro'en tok kveld, og jeg ikke lengre har fungerende stasjonær, er jeg på jakt etter ny bærbar som skal takle både jobb og gaming.

 

Hva skal maskinen brukes til?

Maskinen skal brukes i jobbsammenheng, samt casual gaming på fritiden. Ettersom jeg er lærer, og bruker projektor aktivt i klasserommet, må den ha VGA-utgang. Maskinen må klare litt tunge spill, og mest av alt video- og bilderedigering.

 

Prisantydning

Jeg så i utgangspunktet på Alienware 14, så 10 000.- pluss/minus. Kan strekke meg litt høyere au.

 

Skal maskinen overklokkes

Nei

 

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Intel er foretrukket.

 

Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Trenger kun selve PC'en, ikke noe ekstrautstyr.

 

Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

Skal brukes både på jobb og hjemme, og derav dras mye frem og tilbake. Derfor bør den ikke være større enn maks 15", og heller ikke så blytung. Har brukt 13" nå, og syns det er akkurat hakket for lite, derfor siktet jeg meg inn på Alienware 14 i utgangspunktet.

 

Acer er fullstendig off-the-table. Det merket skal jeg ikke ha i hus.

 

Jeg er fortsatt i den fasen at jeg vurderer Alienware 14 sterkt, men har lagt den litt på is ettersom Dell sitt finanseringstilbud var mildt sagt lite fristende (må betale maskinen i August).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På jakt etter ny bærbar til spilling og videoredigering her også. Tenker å kjøpe Lenovo Y500. Den har GeForce GT750 SLI,Core i7-3630QM,8GB RAM,1000GB HDD/SSD,Windows 8 og et veldig fint design.

 

Edit: Den ligger på rundt 9.000,- i pris. AlienWare er fryktelig overpriset.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...