Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk testet terriara nå, og der forekommer denne frame-freezen typ hvert 1-2 minutt, ergo er det tilnærmet umulig å spille.

 

Sendt en mail til multicom og de vet ikke akkurat hva slags "problem" dette er snakk på, da det raskt ble foreslått at jeg skulle sende inn laptopen.

Eneste løsning gitt derfra enn så lenge(ikke at jeg forventer at de skal løse verdensproblemer via mail) er å ha "spill man skal spille på SSD, da HDD er lagringsdisk og ikke "spille-disk" ".

 

Jeg vet ikke om du opplever det samme som meg Freedomofnow,? men "frame-freezen" forekommer iallefall hos meg enten spillet ligger på SSD eller HDD.

 

Apropos WDIDLE3 så ser jeg at denne ikke er kompatibel med min HDD, ergo skal vel ikke "intellipark-laggen" være gjeldende, da jeg synes det er rart jeg ikke finner rapporter om tilsvarende problem på min disk.

--------------

 

For dere som ikke bryr dere så mye om mine og freedomnow's problemer med lagg, så kan jeg opplyse fremtidige multicom kjøpere om at til tross for at p157 ble opplyst som "hardplast" ved hånd-hvile-flatene, så er disse vitterlig gummiert på modellen jeg fikk levert. Så da vet dere det. Dette er sikkert bare en glipp fra kundebehandler, men det er vel greit å vite sett at noen av dere kanskje har voldsomme aversjoner mot gummiert overflate. Personlig synes jeg det er helt fantastisk.

 

 

Ja så ofta har jag aldrig haft det faktiskt. Men ett crackat Lego Pirates spel hackade så jag undrade om det kanske var cracken som gjorde det ostabilt.

 

Men har precis installerat Arkham Origins och provat det och där blir skärmen svart och spelet hänger så jag måste starta om det istället. Och det verkar som det gäller spel som både är installerat på SSD och HDD. På detta spelet händer detta oftare än något annat men vet igen inte om det har med detta att göra.

 

Men i SWTOR t ex, så är det kanske 1 gång per timme eller nått sånt att grafik kort drivern kraschar och startar om sig, eller att det plötsligt hackar och laddar om hela UI'n av sig själv. Jag har också precis köpt en 240GB msata disk som jag har spel på nu och det verkar som det har bättrat på saken också..

 

Edit: Det har inte hjälpt ett dugg på Arkham Origins, där hackar grafik drivern till max var 10 minut, ibland mindre, och jag måste starta om spelet.

 

Jag har faktiskt en WD hårddisk men har inte tatt mig tid att gå igenom och fixa den där WDidle grejen, för det var seriöst 1 miljon steg och det verkade inte som folk här haft success med det.

 

Hade varit himla intressant att veta vad detta är.

Endret av Freedomofnow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer kjøp av Multicom Kunshan P170S. Har noen erfaringer med Civilization V på den? Eller Supreme Commander: Forged Alliance?

 

Jeg har en lenovo T 510 idag (Core i7 M620 2,67ghz, 8GB ram, nvidia nvs 3100m) som var en high end bisniss laptop for ca 3 år siden. Den er litt treg i de spillene selv om de er gamle.

 

Skal i tillegg kjøre en del OpenSCAD 3D modellering/rendering som ofte låser grafikken på min T 510.

 

Alle synspunkter og innspill verdsettes.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer kjøp av Multicom Kunshan P170S. Har noen erfaringer med Civilization V på den? Eller Supreme Commander: Forged Alliance?

 

Jeg har en lenovo T 510 idag (Core i7 M620 2,67ghz, 8GB ram, nvidia nvs 3100m) som var en high end bisniss laptop for ca 3 år siden. Den er litt treg i de spillene selv om de er gamle.

 

Skal i tillegg kjøre en del OpenSCAD 3D modellering/rendering som ofte låser grafikken på min T 510.

 

Alle synspunkter og innspill verdsettes.

 

 

Civ V fungerer knallbra og turene går unna på et blunk, selv på stort kart med mange sivilisasjoner.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Dersom noen andre skulle lure hvordan ytelsen i Battlefield 4 er:

 

Maskin: Multicom Kunshan P170S

OS: Windows 7 Ultimate 64bit

 

Spiller BF4 på Ultra (full grafikk). 40-60 fps, For det meste 45-50fps

 

 

Kommer tilbake med resultat på Call of Duty Ghost (når det kommer ut)

 

 

Da var Call of Duty Ghost (Multiplayer) testa litt.

Full grafikk (Ekstra) 50-80fps, for det meste 60-70fps.

 

Kan forøvrig ikke si meg imponert over det visuelle i Ghost. BF4 ser mye bedre ut

Lenke til kommentar

 

 

Da var Call of Duty Ghost (Multiplayer) testa litt.

Full grafikk (Ekstra) 50-80fps, for det meste 60-70fps.

 

Kan forøvrig ikke si meg imponert over det visuelle i Ghost. BF4 ser mye bedre ut

Ja, der er jeg enig. Jeg ble veldig skuffet da jeg prøvde CoD: Ghosts. Siden det er et spill som skal være for høyrebudsjetts pc'er, så synes jeg det er lite imponerende. Men jeg er fornøyd med at jeg kan kjøre både BF4 og CoD: Ghosts på fullt :D

Lenke til kommentar

Hei, lurer på om noen her kan hjelpe meg.

 

Kjøpte nylig en Kunshan P170S Multicom, ferdigmodellen. Kjøpte den uten forhåndsinstallert W7 og med en versjon of W7 Ultimate, fordi jeg har aldri hatt noen større problemer med å installere OS på en maskin før.

 

Har ikke gått knirkefritt, for å si det sånn. Kommer forbi "Windows is loading files" og til "Starting Windows" hvor den deretter fryser seg helt. Prøver dette et par ganger på rad med samme resultat. Okei, feil med DVDen? Prøver en annen versjon av W7, samme resultat. Prøver en versjon av W8, vil ikke boote DVDen. Vil ei heller boote en Linux LiveDVD. Får heller ikke opp BIOS eller noe annet, så dette er mildt sagt frustrerende og begynner å bli svært oppgitt. Har allerede sendt en mail til Multicom, men tviler litt på om jeg får svar over helgen. Spør derfor her om noen andre har hatt lignende opplevelser/råd å gi.

 

Vurderer nesten å bare sende hele maskinen tilbake om jeg ikke får dette fikset...

Lenke til kommentar

Hei, lurer på om noen her kan hjelpe meg.

 

Kjøpte nylig en Kunshan P170S Multicom, ferdigmodellen. Kjøpte den uten forhåndsinstallert W7 og med en versjon of W7 Ultimate, fordi jeg har aldri hatt noen større problemer med å installere OS på en maskin før.

 

Har ikke gått knirkefritt, for å si det sånn. Kommer forbi "Windows is loading files" og til "Starting Windows" hvor den deretter fryser seg helt. Prøver dette et par ganger på rad med samme resultat. Okei, feil med DVDen? Prøver en annen versjon av W7, samme resultat. Prøver en versjon av W8, vil ikke boote DVDen. Vil ei heller boote en Linux LiveDVD. Får heller ikke opp BIOS eller noe annet, så dette er mildt sagt frustrerende og begynner å bli svært oppgitt. Har allerede sendt en mail til Multicom, men tviler litt på om jeg får svar over helgen. Spør derfor her om noen andre har hatt lignende opplevelser/råd å gi.

 

Vurderer nesten å bare sende hele maskinen tilbake om jeg ikke får dette fikset...

 

Høres ut som at UEFI er aktivert. Prøv å holde inne 'F2' i det du slår på maskinen for å komme inn i BIOS der du kan slå av UEFI og sikker boot greiene. Hjalp for meg da jeg skulle installere Win7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Høres ut som at UEFI er aktivert. Prøv å holde inne 'F2' i det du slår på maskinen for å komme inn i BIOS der du kan slå av UEFI og sikker boot greiene. Hjalp for meg da jeg skulle installere Win7.

 

Må bare si, jeg føler meg som en real sopp akkurat nå. Dette fungerte som smurt og fikk installert W7 uten videre problemer. Takk, du reddet helgen min. :)

Lenke til kommentar

 

Må bare si, jeg føler meg som en real sopp akkurat nå. Dette fungerte som smurt og fikk installert W7 uten videre problemer. Takk, du reddet helgen min. :)

 

Gikk i samme fella da jeg skulle installere. Maskinen er konfigurert for Win 8 og der MÅ man ha UEFI. De burde tatt med i brukermanualen hvordan man må gjøre det for Win 7.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en billig ryggsekk til min P170S? Må itillegg til maskinen ha plass til mitt 8" nettbrett (i skinn-etui), ekstern harddisk, headsett osv.

 

Tenkte litt på denne, men er interessert i å høre hva dere mener :)

 

Edit: La ikke merke til at det ble dobbelpost, før det var for sent. Sorry

Endret av JFM
Lenke til kommentar

 

 

Ja så ofta har jag aldrig haft det faktiskt. Men ett crackat Lego Pirates spel hackade så jag undrade om det kanske var cracken som gjorde det ostabilt.

 

Men har precis installerat Arkham Origins och provat det och där blir skärmen svart och spelet hänger så jag måste starta om det istället. Och det verkar som det gäller spel som både är installerat på SSD och HDD. På detta spelet händer detta oftare än något annat men vet igen inte om det har med detta att göra.

 

Men i SWTOR t ex, så är det kanske 1 gång per timme eller nått sånt att grafik kort drivern kraschar och startar om sig, eller att det plötsligt hackar och laddar om hela UI'n av sig själv. Jag har också precis köpt en 240GB msata disk som jag har spel på nu och det verkar som det har bättrat på saken också..

 

Edit: Det har inte hjälpt ett dugg på Arkham Origins, där hackar grafik drivern till max var 10 minut, ibland mindre, och jag måste starta om spelet.

 

Jag har faktiskt en WD hårddisk men har inte tatt mig tid att gå igenom och fixa den där WDidle grejen, för det var seriöst 1 miljon steg och det verkade inte som folk här haft success med det.

 

Hade varit himla intressant att veta vad detta är.

 

 

gledelig nyhet!

problemet mitt/vårt er riktignok ikke løst, men ekstremt ekstremt forbedret! :)

(helt til jeg skriver et nytt innlegg om noen dager som sier at alt er tilbake igjen

 

Per dags dato, etter flere tester ser det ut til at den totale "frame-freezen" er helt borte.

Det er riktignok små freezes, men disse er kun på noen få millisekund.

Her fryser "alt" fortsatt, etterfulgt av den klassiske "rett-før-bluescreen" lyden / lydkort-freeze lyden (drrrr...trrr.skrrr) altså den fryktelige lyden. Denne lyden er altså "ny", men mtp. at freezen nå er så ekstremt kortvarig gjør det meg ingenting. Skulle jo selvfølgelig helst sett at problemet forsvant helt, men men.

 

Som sagt denne "nye" typen freeze er ingen spesiell drawback og jeg irriterer meg ikke stort over den. FPS-spill online er nå egentlig ikke noe problem.

 

Skal jeg være ærlig, så vet jeg ikke hva jeg har gjort.

De siste "endringene" jeg gjorde på laptopen var å gå over alle driverne, absolutt alle, fra USB til lydkort.

Dette ga meg riktignok ingen forbedring.

Installerte tidligere ny wireless-driver, ingen forbedring.

 

I går, startet jeg riktignok opp wireless-driveren igjen, uten at det selvfølgelig skjedde noe(den registrerte at jeg hadde nyeste versjon). Videre lastet jeg ned alle Windows updates, restarted. Bam - problemet borte.

Får håpe "ikke-løsningen" min løser det for deg også freedomofnow, ihvertfall at du får samme "forbedring av problemet" som jeg nå har fått :)

Lenke til kommentar

Flott! Hva om du gikk gjennom loggen for den Windows-updaten og så om du hentert noe der som går direkte på lyd eller bilde i spill? Kanskje du finner ut akkurat hva som gjorde susen? ;)

Kikket gjennom der nå og kan faktisk ikke finne noe som tilsynelatende kan se ut som det "gjorde susen".

De meste av oppdateringene ser ut til å dreie seg omkring internet explorer 11(noe jeg aldri bruker) og virtuelle server hardisker.

 

nå kom jeg riktignok på en veldig vesentlig ting som kanskje er verdt å nevne;

jeg "fjernet" all indeksering av både min SSD og HDD. Jeg så riktignok ingen bedring av dette, men mulig jeg glemte å reboote etter jeg endret dette? ikke vet jeg.

 

For å ta det "nye" problemet; jeg har kommet fram til at jeg nå sliter med DPC latency spikes. Kort lest på internett så nevnes det at årsaken kan være....alle komponenter i maskinen, inkludert usb utstyr plugget i. Lastet ned et program som konstaterte følgende; Ja, du har DPC latency spikes, kun 1 isolert spike, på tilfeldige tidspunkt som har toppunkt på 3832019320.....(så mye at programmet ikke klarte å skrive alle tallene).

 

Noen som vet hvordan man kan lokalisere DPC latency spikes uten å måtte gå gjennom alle komponentene for hånd?

 

edit: Jeg kan selvfølgelig ta et bilde av alle KB numrene og poste disse om det er til noen hjelp? sliter du med samme problem pallantir?

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

:) Indeksering er fy-fy på alt av spillmaskiner etter min erfaring. Og med Microsoft kan man aldri være sikker på hva de ulike IE faktisk påvirker, for de er så integrert i operativsystemet at man faktisk ikke kan avinstallere dem, bare fjerne ikonene til dem, noe MS har fått ganske mye kjeft av i de siste årene, særlig av EU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...