Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som vet hvordan man lager en dos boot usb-pinne? jeg har prøvd 5 forskjellige guider, jeg må oppgradere bios og vmodde geforce 780m kortet, (har gjort det samme tidligere på mitt 680m)

 

Jeg lager stick men den vil ikke boote opp

 

Hejsan!

 

Vet inte om detta blir rätt tråd för sånt här men jag har en P170E, och jag har lust att tweaka lite för att få ut mest möjligt av ytelse. Jag har funderat på överklockning och undrar lite hur du gjort och vad som är tryggt att gå till av frekvenser på minnet? Har sett lite på nvidia inspector och MSI afterburner men har inte gjort nånting ännu.

 

I tillägg har jag en generell fråga.. Jag har köpt denna brukt (det är 5 månader kvar på garantin ännu) och när jag kör i helt vanlig idle mode så ligger min GPUmellan 40 och 50 grader. Är detta normalt? Ser andra ligger mellan 30-40 så är det kanske nånting jag borde/inte borde göra här? Kör windows 8 också.

 

All hjälp uppskattas. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Er det noen som vet hvordan man lager en dos boot usb-pinne? jeg har prøvd 5 forskjellige guider, jeg må oppgradere bios og vmodde geforce 780m kortet, (har gjort det samme tidligere på mitt 680m)

 

Jeg lager stick men den vil ikke boote opp

 

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?swItem=MTX-UNITY-I23839&lang=en&cc=us&idx=1&mode=4&

Lenke til kommentar

Lenker til Anandtech's tester av P157S og P177S, for de som ikke har fått dem med seg.

 

Mythlogic Pollux 1613 (Clevo P157SM)

Eurocom X5 (Clevo P177SM)

 

PS. Ser at Multicom har begynt å føre gaminglaptoper fra en annen produsent også, men fremdeles under eget merkenavn. Usikker på hvem som står bak disse, men jeg tipper det er barebones (eller whitebooks, om man vil) fra MSI. Utseendet er ikke ulikt enkelte av laptopene som selges under MSI's eget navn, og man vet jo at MSI leverer slike til flere forhandlere i utlandet. Deviltech i Tyskland, bl.a,

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Dersom du åpner faner på Multicom for begge maskinene og sammenlikner 150>170 linje for linje,så er det ymse forskjeller. Bla. pris, HDD kontra SSD osv osv.

17" har jo 16:9 formatet samt at det bildet/teksten du har blir tilsvarende større enn på 15". Med samme oppløsning på skjermen så vil jo også pikselavstanden bli større og dermed bildet grovere, altså mer utflytende ettersom du zoomer opp. Kanskje ved 500% zoom så vil en se forskjellene. Det blir jo som de gamle 12 og 14" svart/hvitt-TVene. Det var sylskarpe bilder det.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Hei takk for svar almeli, men jeg tenkte mer på selve skjermen. fant ut at :

P150s har LG Philips LP156WF1-TLF3

Mens

P170s har Chi Mei N173HGE-L11
(Samme som p177s)

Så vidt jeg kunne lese meg frem til virker chi mei hakket bedre enn lg skjermen med høyere kontrast osv. Så det taler positivt for 17" kombinert med større ssd. Selv om den blir nesten en kilo tyngre da :-/

Endret av murdock1
Lenke til kommentar

Gå inn på denne siden og last ned komplett PDF-manual:

 

ftp://multicomftp.webmercs.com/Drivere/Laptop/Kunshan/P15xS%20og%20P17xS/Manual.pdf

 

Den er ganske omfattende, 321 sider. Men fra side 45 osv så finner du

innstillinger for tastatur-belysning.

 

 

Finner dessverre ikke noe om hvordan endre den equalizer blinkingen over tastaturet, har display E. Kan det være at driverne som fulgte med er for generelle til å støtte å endre på den, eller er jeg bare blind?

Er sykt irriterende med masse blinkende lys når det kommer litt lyd, tror man må være under 14 år for å sette pris på noe sånt.

 

Eneste måten jeg får det av på er å skru av alt baklys på tastaturet, men personlig så skulle jeg ønske at jeg kunne hatt litt belysning (kjip gammel og svaksynt).

Endret av Arch-Heretic
Lenke til kommentar

Hvis du leser testen av P177S (Anandtech), så finner du at testeren klager på at det ikke går å slå av de lysene rett under skjermen som blinker i takt med absolutt all lyd-input. Man må faktisk fysisk bryte den elektriske forbindelsen til juggelet, avinstallere driveren til det (hvis man finner ut nøyaktig hvilken driver det gjelder), eller rett og slett bruke svart teip. Lysene blir bare borte dersom man muter lydutgangen.

Virkelig dumt. Jeg tror det er mange som ikke liker slikt juggel, og mange som synes det er kult i et par dager, men som så får nok.

Så da anbefales P170S i stedet. Samme innhold, mer konservativt design uten mye juggel. P157S har ikke det samme problemet som P177S ser det ut til, men også der har man et alternativ i P150S - samme innhold, mer anonym innpakning.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Bestilte meg også Multicom-maskin i dag. Tusen takk til alle ivrige forumbrukere i denne tråden som har gjort det lettere å velge maskin, da jeg i utgangspunktet ikke visste så mye om disse :)

 

Kjøpte denne: http://www.multicom.no/Kunshan-P170S-17e3-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-240GB-SSD-750GB-Hdde-GeForce-GTX-780M-4GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10624839

Lenke til kommentar

Høres for meg ut som den gode gamle "intellipark"-laggen som kommer med endel 2,5" WD disker. Dette er en forferdelig irriterende frame-freeze jeg personlig har slitt med på samtlige av mine laptop kjøp, og jommen hadde broren min samme problemet når han kjøpte Multicom PC nylig.

 

I teorien er det jo et problem "alle" som har WD disk og bruker maskinen til spill burde ha, men da virker det isåfall bare som det er et fåtall som legger merke til det/bryr seg om det.

 

Et sikkert kjennetegn på intellipark-buggen er at denne frame-freezen ofte kommer rett etter en slags "klikk"-lyd fra HDDen, men om den lyden er like merkbar på nyere modeller er jeg noe usikker på.

En ting som er svært frustrerende er at det heller ikke hjelper å legge spillet over på SSDen, selvom OSet også kjører fra SSD og man strengt tatt ikke bruker WD-disken...

 

Men nok om det, løsningen på intellipark problemet er å bruke et program fra WD som heter WDIdle3, og endre header-park timeren fra 3 til 300 sekunder.

 

Det ligger endel guider om dette på nettet, her er en av dem:

http://forums.ncix.com/forums/?mode=showthread&msg_id=2278208&threadid=2278208&forum=103&product_id=49591&msgcount=39&overclockid=0#msg2278208

 

Lykke til! Og håper dette hjelper noen her :)

 

Takk takk!

Ser riktignok ikke ut som linken din fungerer. Gjorde ett raskt googlesøk etter WDidle3 og fant programvaren på WD sine nettsider. Ser riktignok at det står en haug med advarsler om at disken må være koblet fra det ene, men frakoblet det andre og backup av data. Ergo blir jeg litt smånervøs for å vatte igang. Noen som kan gi noen "klarhet" i hva egentlig fremgangsmåten er?

 

Trenger jeg å koble fra SSD'n min for å kjøre Wdidle3 ? brenne programmet til en CD? Lettere forvirret her.

 

Sikker på at det er intellipark som er problemet? jeg har ikke hørt noen klikkelyder overhodet.

Det kan ikke være problemer med Nvidia optimus?

 

 

her er forsåvidt linken til wdidle3

http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=609&sid=113

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

Hvis du leser testen av P177S (Anandtech), så finner du at testeren klager på at det ikke går å slå av de lysene rett under skjermen som blinker i takt med absolutt all lyd-input. Man må faktisk fysisk bryte den elektriske forbindelsen til juggelet, avinstallere driveren til det (hvis man finner ut nøyaktig hvilken driver det gjelder), eller rett og slett bruke svart teip. Lysene blir bare borte dersom man muter lydutgangen.

Virkelig dumt. Jeg tror det er mange som ikke liker slikt juggel, og mange som synes det er kult i et par dager, men som så får nok.

Så da anbefales P170S i stedet. Samme innhold, mer konservativt design uten mye juggel. P157S har ikke det samme problemet som P177S ser det ut til, men også der har man et alternativ i P150S - samme innhold, mer anonym innpakning

 

Jeg får bare la være å ha på baklys på tastaturet, da er det ikke noe blinkende equalizer ihvertfall.

 

Er det flere en meg som har problemer med kluss mellom det integrerte grafikk kortet og hoved grafikk kortet? Visste ikke at det var ett integrert grafikk kort først, så fikk ikke kortet til å fungere før jeg installerte driveren til det integrerte grafikk kortet. Nå er det kluss med at enkelte spill ser ut til å kun oppdage det integrerte grafikk kortet, de kjører med andre ord ikke veldig bra...

 

 

Edit: Ser ut som spillet (War Thunder) sjekker memoryen min, for så å kun oppdage det integrerte kortet og så overrided mine custom instillinger. Sykt mye blinking i menyen også.

Har forsåvitt litt problem med dota 2 også, at spillet til tider fryser i ett par sekunder.

Endret av Arch-Heretic
Lenke til kommentar

 

Jeg får bare la være å ha på baklys på tastaturet, da er det ikke noe blinkende equalizer ihvertfall.

 

Er det flere en meg som har problemer med kluss mellom det integrerte grafikk kortet og hoved grafikk kortet? Visste ikke at det var ett integrert grafikk kort først, så fikk ikke kortet til å fungere før jeg installerte driveren til det integrerte grafikk kortet. Nå er det kluss med at enkelte spill ser ut til å kun oppdage det integrerte grafikk kortet, de kjører med andre ord ikke veldig bra...

 

 

Edit: Ser ut som spillet (War Thunder) sjekker memoryen min, for så å kun oppdage det integrerte kortet og så overrided mine custom instillinger. Sykt mye blinking i menyen også.

Har forsåvitt litt problem med dota 2 også, at spillet til tider fryser i ett par sekunder.

 

 

 

Du kan endre instillingene for hvilken GPU hvert enkelt program/spill skal bruke og hvilke instillinger det skal bruke i nVidia kontrollpanel. Det er bare å søke etter det i Start menyen.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Hvilke forskjeller er det på disse:

 

Multicom Kunshan P177S 17.3" Full-HDMatt, Intel Core i7-4700MQ, 16GB, 180GB SSD + 1TB Hdd, Geforce GTX 780M 4GB, DVDRW, Uten operativsystem

 

Mener jeg leste noe om pulserende lys som ikke går ann å skru av? Dersom dette stemmer er jo det et STORT minus

 

 

Multicom Kunshan P170S 17.3" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 16GB, 180GB SSD + 1TB Hdd, GeForce GTX 780M 4GB, DVDRW, Uten operativsystem

 

Ser at den ikke er på lager. Men ser også at de har en annen P170S med 240GB SSD og 750GB lagring. Men for min del passer 180GB+1TB

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Ser at Multicom har lansert en del nye maskiner, blant annet W840, MS-16FK, MS-1763, MS-16F4 og MS-1771.

 

Bare jeg som stusser over hvor utrolig lik MS-16FK er MSI GX70? Og MS-1771 ser ut som en ren kopi av Razer Blade Pro. Har Multicom begynt å selge MSI og Razer-maskiner under eget navn?

MSI leverer whitebooks/barebones til flere forhandlere i utlandet, for at forhandlerne så selv setter inn resten av hardware'n som behøves - på samme måte som Clevo gjør. Det er MSI som trolig er produsenten av de Multicom-modellene som heter MS-xxxx. MSI og Clevo er to av de forholdsvis få egentlige laptopprodusentene, og det er nok mange merker som har MSI, Compal eller Asus som basis, men som heter noe annet. Clevo leverte til andre merker før i tiden, men har i de siste årene kun brukt den markedsstrategien som vi finner i tilfellet Multicom og andre forhandlere rundt om i verden.

 

For eksempel finner du mange modeller fra tyske Deviltech som er MSI-basert. Noen av dem blir ofte testet hos Notebookcheck.net.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...