Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardisker/SSD kan du kjøpe og sette inn selv, alt etter behov.

Men er kravet ytelsen til GTX 780M, så har du ikke mange valg, da er det Multicom P170/177, Asus G750JH eller Dell/Alienware M17/M18 som gjelder. Vil du ikke betale for OS, og i tillegg ikke vil ha dilldall og lys, er valget enda enklere, da står vi igjen med Multicom Kunshan P170S. Alienwaremaskinene; der kan visstnok alle lysene skrus av, men prismessig er de ikke særlig konkurransedyktige. Du får en tanke bedre bygge- og materialkvalitet hos Alienware, men betaler veldig mye for det.

 

Her er laptopene med GTX 780M på markedet. I tillegg har du maskiner som Alienware M18 og Multicom Kunshan P375/P570 - disse har 2 stk. GTX 780M SLI.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

MSI leverer whitebooks/barebones til flere forhandlere i utlandet, for at forhandlerne så selv setter inn resten av hardware'n som behøves - på samme måte som Clevo gjør. Det er MSI som trolig er produsenten av de Multicom-modellene som heter MS-xxxx. MSI og Clevo er to av de forholdsvis få egentlige laptopprodusentene, og det er nok mange merker som har MSI, Compal eller Asus som basis, men som heter noe annet. Clevo leverte til andre merker før i tiden, men har i de siste årene kun brukt den markedsstrategien som vi finner i tilfellet Multicom og andre forhandlere rundt om i verden.

 

For eksempel finner du mange modeller fra tyske Deviltech som er MSI-basert. Noen av dem blir ofte testet hos Notebookcheck.net.

Ah, skjønner. Men MS-16GC og MS-1757 ligner vel ikke på noe MSI har lansert før? Er de laget spesielt for Clevo/Multicom?

Lenke til kommentar

Ah, skjønner. Men MS-16GC og MS-1757 ligner vel ikke på noe MSI har lansert før? Er de laget spesielt for Clevo/Multicom?

Kanskje ikke spesifikt for Multicom, men heller spesifikt for å selges som whitebooks, uansett forhandler. Dessuten skal jeg ikke påstå at alle Multicommaskinene som starter med modellbenevnelsen MS er fra MSI; det er en kvalifisert gjetning fra min side. Kan godt hende de henter fra andre produsenter også. For eksempel fra samme produsent som står bak Razer-maskinene?

Tipper du får svar fra Multicom hvis du mailer dem.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Da tror jeg det blir P170 med 180GB+1TB, GTX 780 til tross for at den har et mye kjedeligere design enn P177.

 

Noe å utsette i7 4700QM på?

 

Tester utført hos Anandtech tyder på at 4700QM i noen få tilfeller faktisk kan bli en bitteliten flaskehals i samspill med et så kraftig skjermkort som GTX 780M. Men det er ikke noe å legge veldig mye vekt på, synes jeg. Men for å være sikker på at det er skjermkortet som alltid setter grensene, så er 4800QM eller 4900QM et bedre valg.

Lenke til kommentar

Jeg får 30 fps med alt på ultra men nå har jeg 770 kortet så jeg har noen av instillingene på medium og da får jeg over 60 fps hele tiden :) hvis du har tatt den med 780 kort så skal du fint ta alt på ultra med 60 fps etter hva jeg har sett på youtube ! Bare søk litt på youtube du vil finne masse spill testing der . Det lønner seg og skrive clevo istedenfor multicom feks clevo p170s....

Lenke til kommentar

Ja den er kjekk å se på den på notebookcheck , men ha alltid i tankene at det er ofte gamle drivere de har kjørt med siden de tester med en gang de blir utgitt , og i det tillfellet her med 49 fps så bruker de gamle drivere 311.27 , så i dag virker kortet mye bedre en det resultatet som står på den siden , som jo bare er bra for oss :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...