Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Etter litt kort testing ser det ut til at problemet er tilnærmet(!) borte, men ikke helt.
Har nå testet Warthunder og Terraria.
Terraria var tidligere nesten helt uspillbart, grunnet hyppighet og varighet av frame-freezes.
Warthunder var mye bedre, da hyppigheten og varigheten av frame freezes var mye mindre.

For å si det slik: per dags dato er både hyppighet og varighet av framefreezes ekstremt liten.
Det er et lite millisekund, og skjer på langt nær like ofte som før.
ergo er dette en stor stor forbedring.
Har riktignok ikke fått testet Dota 2 og Heroes of newerth der varigheten var noe lenger enn terraria, men langt langt mindre hyppig. Så det blir spennende å se om det er lik forbedring der.

Slenger med en "liste" over hva jeg kan huske å ha gjort med maskinen.
Håper det gir en liten forbedring til freedomofnow og andre som sliter med lignende problemer. I warthunder slet jeg iallefall med å finne ut når det var framefreeze eller ei.

Kan forsåvidt nevne at DPC latencyen nå makser på under 500(1000 er satt som treshold)

Hadde selvfølgelig sett at problemet forsvant helt, men stor forbedring er mye bedre enn ingen forbedring :)

 

TIng jeg har gjort:

 

- disablet indexing(både ssd og hdd)
- lastet ned windows updates(?)
- installert lyddrivere(sounblaster fra multicom support-sider og realtek fra realtek)
- installert nye wireless driverere(2 ganger...2. gangen registrerte den nyeste driver og gjorde ingenting)
- installert nye USB(tror det kun var 3.0) drivere
- Satt hardisk til aldri sleep via strømsparingsinstillinger
- byttet USB port hvor trådløs mus+tastatur dongle sitter(usikker om jeg har byttet fra usb 3.0 til "gammel" usb eller omvendt...eller bare til usb 3.0 til usb 3.0)
for meg lukter det driver inkompabilitet, uten at jeg nå kan skjønne hvilken dette kan være.
Endret av Megaknut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei , synd at du har hatt så mye problemer med din , jeg har ikke merket noen ting på min , bruker Windows 8 jeg alt funker bra her , har heller ikke oppdatert noe som helst bortsett fra skjermkortet da selvfølgelig :)prøv Windows 8 hvis du bruker 7 :) hvis ikke det hjelper har du vært litt uheldig med din pc du har fått :/

Lenke til kommentar

Høres ut som en veldig grei bruksanvisning! Når sønnen min får 18-årsdagsgaven sin om tre uker, vet jeg hva jeg må gjøre hvis han klager over sånne ting. Takk!

 

Du ser forresten forskjell på USB 2.0 og 3.0 med at 3.0 er blå inni. :)

 

Jeg har heldigvis ikke hørt om noen andre enn meg og freedomofnow som skisserer samme problem, så det er nok heller jeg og freedomofnow som er unntakene :)

 

Forøvrig byttet jeg den fra 3.0 til 2.0 (uten at jeg tror det har noe med saken å gjøre)

 

Hei , synd at du har hatt så mye problemer med din , jeg har ikke merket noen ting på min , bruker Windows 8 jeg alt funker bra her , har heller ikke oppdatert noe som helst bortsett fra skjermkortet da selvfølgelig :)prøv Windows 8 hvis du bruker 7 :) hvis ikke det hjelper har du vært litt uheldig med din pc du har fått :/

 

Har du også p157 snowman? :)

OS skal jo strengt talt ikke ha noe å si for dette her så vidt jeg kan skjønne.

Men ja, sitter på W7

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

Hei ,nei jeg har p150s er jo lik bare et annet deksel , jo jeg ville prøvd win 8 hadde jeg vært deg, siden jeg har ingen av de problemene du beskriver , kan jo hende at det løser seg er du heldig :)Og blir det ikke bra da heller så ville jeg ringt multicom og sagt problemet og bedt de om å ordne opp , for sånn skal det ikke være , da har du fått en pc som ikke virker som den skal ......

Lenke til kommentar

Hei ,nei jeg har p150s er jo lik bare et annet deksel , jo jeg ville prøvd win 8 hadde jeg vært deg, siden jeg har ingen av de problemene du beskriver , kan jo hende at det løser seg er du heldig :)Og blir det ikke bra da heller så ville jeg ringt multicom og sagt problemet og bedt de om å ordne opp , for sånn skal det ikke være , da har du fått en pc som ikke virker som den skal ......

Det er jo så dyrt for w8! :/
har du vært i bukta og fanget opp w8 eller har du gått og donert penger til den store stygge ulven?

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

Det er vel det billigste operativsystemet siden Windows 95, og kronene var verd ganske mye mer for 20 år siden. I tillegg var det enda billigere da jeg kjøpte Win8 til flere av maskinene i huset. Det var et nettilbud, med Pro for 249 kroner. Ungene liker det, selv holder jeg meg til 7 så lenge jeg kan! ;) Så jeg forstår Megaknut. Så lenge det ikke er en pc med berøringsfølsom skjerm, er 7 mye bedre og mer effektivt å jobbe med. Jeg har en Acer R7 "Star Trek"-modellen, og der har jeg 8, men på jobbmaskinen min, som jeg bruker 90 % av tiden, er det 7 som gjelder. Men det er nok godt mulig at Kunshanen er så pass 8-tilpasset at den er vanskelig å få 100 % med 7.

Lenke til kommentar

Hei ,nei jeg har p150s er jo lik bare et annet deksel , jo jeg ville prøvd win 8 hadde jeg vært deg, siden jeg har ingen av de problemene du beskriver , kan jo hende at det løser seg er du heldig :)Og blir det ikke bra da heller så ville jeg ringt multicom og sagt problemet og bedt de om å ordne opp , for sånn skal det ikke være , da har du fått en pc som ikke virker som den skal ......

 

Jeg tviler sterkt på at det har noe med hvilken Windows versjon man bruker. Jeg bruker Windows 7 og har heller ingen av disse problemene.

Lenke til kommentar

Jeg tror også det handler om uheldiget og at jeg har fått en maskin hvor komponentene selv og/eller tilhørende drivere ikke leker helt godt sammen av en eller annen merkelig grunn.
Når oppdatering av ymse usb, audio og trådløse drivere tilnærmet(!) fjerner problemet, så bør det jo utfra hva jeg skjønner ei heller være noe direkte galt med selve hardwaren. Har jo enda til gode å kjøre en memtest(noe jeg sikkert burde gjort for lenge siden) men mtp. nevnt forbedring med drivere har jeg mine tvil.

Personlig har jeg en grunnløs formening om at bytte av OS ikke vil hjelpe meg, men kanskje vil komponenter+drivere jobbe bedre sammen i w8/8.1? ikke vet jeg.
er det noen som har hørt/lest/vet noe om hvorvidt kunshan/enkelte laptoper kan fungere bedre med div. OS?

Og ja, jeg personlig synes 600-900 kroner for et OS jeg ikke liker, og som langt i fra har noen garanti for å løse problemet mitt, er mye å betale.

 

 

Sn3ipen, hva slags komponenter har du i maskinen din? :)

Lenke til kommentar

Jeg tror også det handler om uheldiget og at jeg har fått en maskin hvor komponentene selv og/eller tilhørende drivere ikke leker helt godt sammen av en eller annen merkelig grunn.

Når oppdatering av ymse usb, audio og trådløse drivere tilnærmet(!) fjerner problemet, så bør det jo utfra hva jeg skjønner ei heller være noe direkte galt med selve hardwaren. Har jo enda til gode å kjøre en memtest(noe jeg sikkert burde gjort for lenge siden) men mtp. nevnt forbedring med drivere har jeg mine tvil.

 

Personlig har jeg en grunnløs formening om at bytte av OS ikke vil hjelpe meg, men kanskje vil komponenter+drivere jobbe bedre sammen i w8/8.1? ikke vet jeg.

er det noen som har hørt/lest/vet noe om hvorvidt kunshan/enkelte laptoper kan fungere bedre med div. OS?

Og ja, jeg personlig synes 600-900 kroner for et OS jeg ikke liker, og som langt i fra har noen garanti for å løse problemet mitt, er mye å betale.

 

 

Sn3ipen, hva slags komponenter har du i maskinen din? :)

 

Jeg bestilte en P170S med GTX 770m.

 

Hvordan installerte du driverne? Installerte du rett fra CD eller fra nettet? Jeg bestilte uten OS siden jeg allerede har Windows 7 og fikk med en CD som inneholdt Windows 8 drivere uten at det sto på CD'en og oppdaget det ikke før jeg var godt igang og valgte å reinstallere. Mulig du har fått med feil CD? Jeg måtte gå til supportsidene til Multicom for å laste ned drivere som passet til Windows 7.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

 

Jeg bestilte en P170S med GTX 770m.

 

Hvordan installerte du driverne? Installerte du rett fra CD eller fra nettet? Jeg bestilte uten OS siden jeg allerede har Windows 7 og fikk med en CD som inneholdt Windows 8 drivere uten at det sto på CD'en og oppdaget det ikke før jeg var godt igang og valgte å reinstallere. Mulig du har fått med feil CD? Jeg måtte gå til supportsidene til Multicom for å laste ned drivere som passet til Windows 7.

Jeg tror også jeg fikk w8 drivere, mener å huske at jeg ikke fikk installert noen av driverne som kom på platen som var sendt med.

 

Så jeg har hentet alle driverne fra supportsiden, men for å få bukt med "det nye" problemet som oppsto etter det første på magisk vis forsvant måtte jeg innom intel og realtek sine egne sider og hente drivere.

 

Da skal vel eneste forskjellen mellom maskinene våre være at jeg har gtx780 og du 770. vil tro multicom ikke operer med et hav av diverse hardisker i samme størrelse o.l

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...