Gå til innhold

? Xbox One er 40 ganger kraftigere enn Xbox 360


Anbefalte innlegg

Konsoller egner seg stort sett til action-spill, strategispill fungerer bedre med mus og tastatur. Det er ikke mange action-spill som kan tillate en latency på over 100 ms for AI.

 

Har du spilt GTA(eller klone) og sett en tøff bil kjøre forbi, du setter deg inn i en annen bil for å drag igjen den bilen for bare å finne ut at den forsvant i det sekundet den var utenfor synsfeltet ditt? Hva om alle bilder som var lengre enn et kvartal fra deg levde i skyen, og bare det som er i det kvartalet du er i blir håndtert av lokal maskinvare. Da kan du være sikker på at bilen eksisterer selv om den ikke er i ditt synsfelt lengre.

 

Eller et skytespill, alt innenfor 1km håndteres lokalt, det som er lengre unna kjører på AI i skyen, dermed kan dine handlinger i spillet påvirke ting som skjer langt unna.

 

Når du spiller din kamp i fotballspillet, tar skyen å spiller alle de andre kampene mellom ai-lagene.

 

I bilspill, alt som er noen hundre meter framover og bakover skjer lokalt, resten håndteres i skyen.

 

Jeg er ikke i tvil om at prosesseringskraft med høy svartid kan avlaste det lokale systemet så man kan gi mer krevende oppgaver til lokal maskinvare.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du spilt GTA(eller klone) og sett en tøff bil kjøre forbi, du setter deg inn i en annen bil for å drag igjen den bilen for bare å finne ut at den forsvant i det sekundet den var utenfor synsfeltet ditt? Hva om alle bilder som var lengre enn et kvartal fra deg levde i skyen, og bare det som er i det kvartalet du er i blir håndtert av lokal maskinvare. Da kan du være sikker på at bilen eksisterer selv om den ikke er i ditt synsfelt lengre.

 

Eller et skytespill, alt innenfor 1km håndteres lokalt, det som er lengre unna kjører på AI i skyen, dermed kan dine handlinger i spillet påvirke ting som skjer langt unna.

 

Når du spiller din kamp i fotballspillet, tar skyen å spiller alle de andre kampene mellom ai-lagene.

 

I bilspill, alt som er noen hundre meter framover og bakover skjer lokalt, resten håndteres i skyen.

 

Jeg er ikke i tvil om at prosesseringskraft med høy svartid kan avlaste det lokale systemet så man kan gi mer krevende oppgaver til lokal maskinvare.

 

 

Dette er små detaljer som på langt nær er så viktige at de vieer opp for selv en svært moderat økning i CPU-ytelse lokalt.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det jeg synes er veldig morsomt er att de som er xbox fanboys er gjerne apple fanboys. Haha.

 

Men så er folk som er fanboys bare tullinger. :p

Lenke til kommentar
Har du spilt GTA(eller klone) og sett en tøff bil kjøre forbi, du setter deg inn i en annen bil for å drag igjen den bilen for bare å finne ut at den forsvant i det sekundet den var utenfor synsfeltet ditt? Hva om alle bilder som var lengre enn et kvartal fra deg levde i skyen, og bare det som er i det kvartalet du er i blir håndtert av lokal maskinvare. Da kan du være sikker på at bilen eksisterer selv om den ikke er i ditt synsfelt lengre.Eller et skytespill, alt innenfor 1km håndteres lokalt, det som er lengre unna kjører på AI i skyen, dermed kan dine handlinger i spillet påvirke ting som skjer langt unna.Når du spiller din kamp i fotballspillet, tar skyen å spiller alle de andre kampene mellom ai-lagene.I bilspill, alt som er noen hundre meter framover og bakover skjer lokalt, resten håndteres i skyen.Jeg er ikke i tvil om at prosesseringskraft med høy svartid kan avlaste det lokale systemet så man kan gi mer krevende oppgaver til lokal maskinvare.
Dette er små detaljer som på langt nær er så viktige at de vieer opp for selv en svært moderat økning i CPU-ytelse lokalt.AtW

Jup, midlertid har xbox one en veldig flertrådet cpu så du kan kjøre dette i bakgrunnen der. Problemet med en stor verden der mye sjer samtidig var minne på forige generasjon, Skyrim på ps3. Det begynner å bli cpu om du skal bruke en smart AI.

Imidlertid er dette mest relevant for rts spill hvor du har masse enheter i et slag, de som er langt unna kan hanteres lettere, de går fra a til b, eller gjør noe, ja det kan også foregå slag du ikke ser men siden du vil straks hoppe til dem.

 

Lenke til kommentar

Alltid hatt lyst til å skaffe meg en Xbox, men som en lojal og trofast PlayStation-fan siden PS One så har jeg latt være å kjøpe Xbox. Det blir helt klart PS4 for meg denne gangen også, men man skal ikke se bort ifra at jeg KANSKJE eventuelt skaffer meg en Xbox One også - selv med all den kritikken og skepsisen. =)

Lenke til kommentar

Jup, midlertid har xbox one en veldig flertrådet cpu så du kan kjøre dette i bakgrunnen der. Problemet med en stor verden der mye sjer samtidig var minne på forige generasjon, Skyrim på ps3. Det begynner å bli cpu om du skal bruke en smart AI.

Imidlertid er dette mest relevant for rts spill hvor du har masse enheter i et slag, de som er langt unna kan hanteres lettere, de går fra a til b, eller gjør noe, ja det kan også foregå slag du ikke ser men siden du vil straks hoppe til dem.

 

Hvorfor ikke putte 100 finder med avangsert AI inn i et FPS hvis man har mulighet til det?

Lenke til kommentar

Kan noen spørre om Mr. Blow er kjøpt og betalt av Sony? Hans neste spill The Witness er jo ekslusivt for Playstation 4.

Han har jo faktisk økonomisk interesse i snakke nedlatende om Xbox One. 10 000 virtuelle servere på en vert....

 

Uansett 40 ganger mer kraft er nok å ta i, men det må jo være en fordel å kunne fordele prosessering slik at Xboxen kan konsentrere seg om det mest kritiske med tanke på grafikk og prosessering som må skje i realtime. Med skalerbarheten til nettskyen så er jo mulighetene uante. Et eller annet siet meg at vi kommer til å se en ny type spill med enorme, levende verdener.

Lenke til kommentar

Hvordan tenker du det skal foregå? Det som påvirker deg i multiplayer er i stor grad ting som foregår innenfor ditt synsfelt/nærhet.

 

AtW

 

Du har spilt battlefield?

 

(Vel og merke på de større kartene men) Det er mange ting som skjer hvert sekund utenfor mitt synsfelt/nærhet som påvirker min opplevelse. Og ikke minst tar mine handlinger også å påvirker hva som skjer utenfor mitt synsfelt/nærhet. Men dette er noe en bare opplever i flerspiller i dag...

Lenke til kommentar

Promotering av Xbox 360 startet i mars 2005. Det er 8 år siden. Med utgangspunkt i i en 2 ganger forbedring per 1,8 måned til utgivelse til kanskje jul, så er det ikke så langt unna en normalt forventet ytelsesforbedring. Dette høres mye ut, og vil sikkert gi en god opplevelse, men det er ingen sensasjon!

 

Lenke til kommentar

Du har spilt battlefield?

 

(Vel og merke på de større kartene men) Det er mange ting som skjer hvert sekund utenfor mitt synsfelt/nærhet som påvirker min opplevelse. Og ikke minst tar mine handlinger også å påvirker hva som skjer utenfor mitt synsfelt/nærhet. Men dette er noe en bare opplever i flerspiller i dag...

 

Det påvirker meg, men MYE mindre enn ting som skjer nærme og i vision, som ikke kan forsikes med flere frames, og det er heller ikke ting der en veldig kraftig AI vil gjøre påvirkningen mye bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...