Gå til innhold

[Løst] Vekke bærbar pc fra hvilemodus ved å vippe opp skjermen


Anbefalte innlegg

Dette er den måten jeg alltid har brukt, men nå nylig så har den begynt å ikke våkne når jeg vipper opp skjermen, er nødt til å bevege på musen. Det siste som jeg har gjort med pcen som jeg kan komme på, er at jeg var inne i avanserte strømalternativer og trykket på Gjennopprett planstandarer. Men har sett gjennom instillingene, men kan ikke finne noe som virker feil instilit.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette programmet hindre vell maskinen å gå i hvilemodus selv om jeg trykker at den skal i hvilemodus, ser at man kan sette timer på når dette programmet ikke skal være aktivert, men har ikke noen faster tider det vil passe å gjøre det slikt.

Dette fungerte jo helt fin for en uke siden uten noen ekstra kjørende programmer.

Lenke til kommentar

Dette programmet hindre vell maskinen å gå i hvilemodus selv om jeg trykker at den skal i hvilemodus

Da lukker du bare programmet.

 

>Dette fungerte jo helt fin for en uke siden uten noen ekstra kjørende programmer.

Dette skjønner jeg ikke at er mulig. For at Windows 7 skal våkne fra hvilemodus ved åpning av lokket så må hvilemodus ved lukking av lokket være aktivert. Er denne datamskinen oppgradert fra Vista?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er en liten stund siden jeg opprettet denne tråden for dette problemet. Men har ikke klart å finne ut noe mer. Så jeg satt funksjonen når lokkes stenges til "ikke gjør noe", noe som gjør at jeg må trykke på på-knapppen eller bevege musen for å vekke maskinen. Slik har jeg hatt det nå i 1,5 måned. Men til min store fornøylse så ble pcen vekket når jeg vippet opp skjermen i dag. :w00t:

 

Jeg sjekket med en gang instillingene, og de står fortsatt på "ikke gjør noe". Vipper jeg ned lokket så skjer ingenting. Men setter jeg den i hvilemodus og lukker lokket, så våkner den til live igjen når jeg åpner. Så da er alt tilbake til slik jeg vil det skal være.

 

Hvordan dette kan skje vett jeg ikke. Eneste jeg kan tenke meg er at pcen har fått stått av en stund. Har nå hvert på ferie en ukestid og da har pcen hvert av. Jeg bruker jo bare hvilemodus og så blir det en restart av maskinen i ny og ne, men den blir jo stort sett aldri slått av.

Siste win update jeg tok var for en måned siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...