Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å kjøpe Xboxone, men kom til å tenke på en ting.

 

Siden Xboxone har en dekoder; vil man da havne på NRK lisens listen når man kjøper den?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke har eid en TV/dekoder de siste 5 årene, og derav ikke blitt -tvunget- til å betale NRK lisens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen anelse, det er opp til MS. Men det virker sannsynlig, siden de ønsker at man skal bruke Xbox One og Kinect for Skype med bestemor osv. Det betyr at det må være enkelt å kontakte andre på Skype, også uten at de er på Xbox Live.

 

Det hadde vært perfekt iallefall!

 

Og, Xbox har INGEN dekoder. Hvor har du dette fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde vært perfekt iallefall!

 

Og, Xbox har INGEN dekoder. Hvor har du dette fra?

Uhm, overalt? Det er nok omtrent umulig for en boks å støtte alt av standarder og dernest helt umulig å støtte alt av abonnementsordninger for kabel og satelitt-leverandører på kloden så tro meg, det er 100% garantert INGEN dekoder i Xbox One. Derimot har konsollen en HDMI _INNGANG_ som gjør at du kan koble den dekoderen du allerede har via Xboxen og få info fra Xbox Live eller skype "oppå" TV-bildet. Det blir også mulig med bilde-i-bilde så du kan spille mens du har TV-bildet som et lite vindu, eller omvendt. Mulighetene er mange, og jeg tror faktisk det kan bli litt spennende å se hva de får til med muligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Y0A6yBb.png

 

 

 

Spill, slutt med den klovningen din nå. Microsoft hadde en god lineup av spill på E3, det var så og si bare om games, games, games, games, games.

Så forklar hvorfor en "Spill"Konsoll på dens reveal ble druknet i et hav av TV og Sport, mens på E3 kun spill og ingen faktisk informasjon om konsollen.

Hva skal man kalle ONE om det ikke er en SPILLkonsoll, en multimediamaskin som har mistet sin veier?

Lenke til kommentar

Xbox One er like mye en spillkonsoll som en hvilken som helst spillkonsoll der ute. Men den gjør også mer enn bare å spille spill. Om du ikke er interessert i alt det andre så er det ikke verre enn å ikke bruke det. Om du derimot er interessert i det så er det topp at det er der. Og når man ser på tallene over hvor mange som bruker konsollene sine mer til film og serier gjennom DVD, Blu-Ray og tjenester som Netflix er det et åpenbart marked der. Skjønner ikke hvordan dette kan være noe negativt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man kan ikke være best på alt, så hvorfor ikke prøve å være best spillopplevelser? Ved å fokusere så mye på alt annet enn spill, blir det en skeivfordeling.

 

Si det til Sony og da, ditt surrehue.

 

PS4 vil ha egen streaming tjeneste med Sony TV-serier og filmer fra Sony Pictures m.m.

 

PS4 vil ha Netflix, Hulu, MBLA TV, EPIX, Crackle, Amazon Instant, NHL o.s.v.

 

Sony vil også komme med originale, egen tv-serier i likhet med hva Microsoft prøver med One sin tv og film-butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis en teori om at ekstra funksjoner går utover spillingen, på hvilken måte? Noen konkrete ting eller er det mer en "følelse".

Vel, for det første har Microsoft satt av 3 RAM til bruk for at du og en venn kan få skype sammen over en film, og det blir da 5 ram igjen til spill.

Sony har 7 RAM til spill.

Derfor mener jeg at MS har fokusert en god del på andre ting, når de kunne gått fullt ut på spill.

Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar

……..…../´¯/)……….. (\¯`\

…………/….//……….. …\\….\

………../….//………… ….\\….\

…../´¯/…./´¯\………../¯ `\….\¯`\

.././…/…./…./.|_……_| .\….\….\…\.\..

(.(….(….(…./.)..)..(..(. \….)….)….).)

.\…………….\/…/….\. ..\/……………./

..\…………….. /……..\……………..…/

….\…………..(………. ..)……………./

░█▀▀▀█ ▒█▀▀▀█ ▒█▄░▒█ ▒█░░▒█

░▀▀▀▄▄ ▒█░░▒█ ▒█▒█▒█ ▒█▄▄▄█

▒█▄▄▄█ ▒█▄▄▄█ ▒█░░▀█ ░░▒█░░

▒█░░▒█ ▀█▀ ▒█▄░▒█ ▒█▀▀▀█

▒█▒█▒█ ▒█░ ▒█▒█▒█ ░▀▀▀▄▄

▒█▄▀▄█ ▄█▄ ▒█░░▀█ ▒█▄▄▄█

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har begge konsollene men tror det blir kun xone denne generasjonen. Mitt eneste problem med PS3 var online delen, altfor mye problemer.

FORELØPIGE grunner til at kun xone er forhåndbestilt:

Stoler på MS når det gjelder online biten, de har levert en stabil tjeneste i 10 år. Stort pluss.

Overgang til digitalt er selvsagt positivt, har sluttet med discer når det gjelder film og musikk for lengst, på tide at spill bransjen følger etter. Stort pluss. (synes de burde kuttet fysiske spill fra starten av men utviklingen ser bra ut)

Spillene, her viste MS en mer lovende line up. Ikke noe stor fan av japanske spill, var det før men vokst litt ifra de. Mye av verdien i spillene ligger jo også i online delen hvor MS har overtaket. Titanfall + Halo + LIVE > KZ + PSN. STORT pluss til MS.

Controller. Stort pluss.

Liker kinect pga en ting skype, dette er noe jeg bruker mye. For gjester og barn vil det sikkert være morro med selve spillene også, men hadde ikke betalt mer en 500 kroner for det så dette blir ikke noe pluss imo. TV/film/musikk biten har heller ingen verdi for meg.

DRM styret koker ned til en ting, pris. Jeg er mer opptatt av hva produktet presterer, betaler gjerne for kvalitet, det lærte jeg med LIVE. Det jeg er mer opptatt av er om det vil kanalisere mer av kapital strømmen direkte til utiviklerne noe som isåfall vil bety et enormt pluss. Dette er det selvfølgelig for tidlig til å si noe om, det eneste som er sikkert er at MS har gjordt en sinnsykt dårlig jobb med å forklare hva de prøver på.

Er nok helt på linje med deg her. Har kun hatt hatt X360 denne generasjonen, selvom det alltid var intensjonen å få fatt i en PS3 også. Orker ikke diskutere X1 vs PS4 opp og i mente når det er de samme 4-5 personene som poster de samme tingene om og om igjen hele tiden, men noen slående humoristiske meme's innimellom.

 

Hvorfor kjøpte man?

 

Ps1= Spill

Ps2= Spill

Ps3= Spill/Blu-ray

 

Xbox= Spill

360= Spill

 

Ps4=?Spill?

Xbone=Spill/Multimediasenter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

……..…../´¯/)……….. (\¯`\

…………/….//……….. …\\….\

………../….//………… ….\\….\

…../´¯/…./´¯\………../¯ `\….\¯`\

.././…/…./…./.|_……_| .\….\….\…\.\..

(.(….(….(…./.)..)..(..(. \….)….)….).)

.\…………….\/…/….\. ..\/……………./

..\…………….. /……..\……………..…/

….\…………..(………. ..)……………./

░█▀▀▀█ ▒█▀▀▀█ ▒█▄░▒█ ▒█░░▒█

░▀▀▀▄▄ ▒█░░▒█ ▒█▒█▒█ ▒█▄▄▄█

▒█▄▄▄█ ▒█▄▄▄█ ▒█░░▀█ ░░▒█░░

▒█░░▒█ ▀█▀ ▒█▄░▒█ ▒█▀▀▀█

▒█▒█▒█ ▒█░ ▒█▒█▒█ ░▀▀▀▄▄

▒█▄▀▄█ ▄█▄ ▒█░░▀█ ▒█▄▄▄█

 

So mature, gå tilbake til Paradise-hotell trådene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Si det til Sony og da, ditt surrehue.

 

PS4 vil ha egen streaming tjeneste med Sony TV-serier og filmer fra Sony Pictures m.m.

 

PS4 vil ha Netflix, Hulu, MBLA TV, EPIX, Crackle, Amazon Instant, NHL o.s.v.

 

Sony vil også komme med originale, egen tv-serier i likhet med hva Microsoft prøver med One sin tv og film-butikk.

 

Forskjellen er at på Xbox avsløringen den 21. mai framstilte MS Xbonen som en multimedia maskin med spillfunksjoner og ikke en spillmaskin med multimedia funksjoner som Sony gjorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...