Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sort skjerm etter at Windows lastes


Anbefalte innlegg

jeg starter min datamaskin, og venter. windows 7 logoen kommer opp og etter vært så vil den ikke forsette, kommer opp sånn "No Signal detected" sorry for dårlig engelsk. så hører jeg at harddisken starter opp osv. men så gjentar det seg støtt. blir litt sånn irritert. kan det være windows'en som er ødelagt eller harddisk?

 

Vis jeg har publisert på feil side kontakt meg bare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette noe som plutselig har oppstått? eller er det en ny pc? Virker som du har feil innstilling på hvor bildet-signalet skal sendes ut. Er det slik hele tiden, eller kommer du deg inn i Windows enkelte ganger?

Endret av otl
Lenke til kommentar

Dette har skjedd helt plutselig, skulle starte den etter en oppdatering lastet ned Windows 7 Service pack 1 og da skjedde det. har ikke kommet inn på windows selve bilde kontakt har jeg strammet til og festet ordentlig så er vell ikke noe der. og dataen er 3 år gammel eller noe

Endret av Livdus
Lenke til kommentar

"No Signal detected" er en beskjed fra skjermen om at den ikke får kontakt med PCn.

Hvis det er en desktop PC, så prøv med en annen skjerm og kabel.

Hvis det ikke fungerer så er det feil på skjermkort eller hovedkort.

 

Det kan selvfølgelig være feil på Windows. Prøv å starte maskinen og press F1 eller Delete når maskinen starter opp (hold knappen inne).

Hvis du kommer inn i Bios (altså ser et skjermbilde) så prøv å re-starte maskinen i Safety Mood eller repair mood. (google hvordan).

Hvis ikke repair valgene eller safety mood fungerer, så prøv å sette tilbake maskinen til et tidspunkt før du installerte Safety pack. Du finner slike valg i Safety eller rapair mood.

 

Hvis du ikke ser Bios under oppstart og får samme "No Signal detected" meldingen har du noe Hardware som er gåent. Skjermkort eller Hovedkort.

Lenke til kommentar

"No Signal detected" er en beskjed fra skjermen om at den ikke får kontakt med PCn.

Hvis det er en desktop PC, så prøv med en annen skjerm og kabel.

Hvis det ikke fungerer så er det feil på skjermkort eller hovedkort.

 

Det kan selvfølgelig være feil på Windows. Prøv å starte maskinen og press F1 eller Delete når maskinen starter opp (hold knappen inne).

Hvis du kommer inn i Bios (altså ser et skjermbilde) så prøv å re-starte maskinen i Safety Mood eller repair mood. (google hvordan).

Hvis ikke repair valgene eller safety mood fungerer, så prøv å sette tilbake maskinen til et tidspunkt før du installerte Safety pack. Du finner slike valg i Safety eller rapair mood.

 

Hvis du ikke ser Bios under oppstart og får samme "No Signal detected" meldingen har du noe Hardware som er gåent. Skjermkort eller Hovedkort.

 

Han skrev jo at han får opp logoen til windows 7, så virker jo lite sannsynlig at det er feil på hardware. Her tipper jeg problemet ligger i windows.

 

Du kan prøve å starte windows i safe mode og se om du kommer inn i windows da. Slik gjøres det: http://windows.micro...er-in-safe-mode . Hvis du kommer inn i windows da er det en driver eller software som hindrer windows i å starte opp.

 

Hvis ikke dette heller fungere så kan du prøve å reparere oppstarten i windows. Trykk på f8 under oppstart for å få opp samme menyen som safe mode ligger i. Velg reparer datamaskinen/repair computer eller lignende. Etter en liten stund får du opp noen valg. Du kan prøve å velge repair startup. Tror det er første alternativet på denne skjermen. Hvis dette ikke fungerer kan du eventuelt prøve å gå inn på samme menyen å velge system restore.

Fant et bilde av menyen som det er snakk om her: http://0.tqn.com/d/p...up-repair-7.jpg

 

Hvis dette ikke fungerer kan du prøve å resette bios. Dette kan gjøres ved å først dra ut strømkontakten til pcen din. Så åpne maskina for å finne en jumper på hovedkortet, eventuelt en knapp, som resetter bios. Dette er en video som viser i stor grad hvordan denne prossessen utføres: http://www.youtube.com/watch?v=Pdp_L5IxaNI . Hvis du ikke finner denne jumperen kan du se i manualen til hovedkortet der det skal stå hvor denne befinner seg. Hvis du ikke har manualen kan du google navnet på hovedkortet og finne manualen der.

 

Edit: fiksa rekkefølgen på tips

Endret av Megern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han skrev jo at han får opp logoen til windows 7, så virker jo lite sannsynlig at det er feil på hardware. Her tipper jeg problemet ligger i windows.

Både og..

 

Det kan være oppløsningen er for høy eller ikke er kompatibel med skjermen, eller at skjermkortet når skjermkortdriveren slår inn sender signal til feil utgang bak på maskinen.

Eller om maskinen nylig har blitt flyttet på, at kabelen er satt i den intergrerte skjermkortutgangen, som er feil.

Lenke til kommentar

Både og..

 

Det kan være oppløsningen er for høy eller ikke er kompatibel med skjermen, eller at skjermkortet når skjermkortdriveren slår inn sender signal til feil utgang bak på maskinen.

Eller om maskinen nylig har blitt flyttet på, at kabelen er satt i den intergrerte skjermkortutgangen, som er feil.

Ingen av de feilene du lister opp der er hardwarefeil da, men nå er jeg bare vanskelig.

 

Livdus, har du gjort noe med din PC annet enn å legge inn service pack 1? Flyttet på den? Gjort den rein for støv eller lignende? Eller har du bare lagt inn service pack og maskinen ble slik?

Lenke til kommentar

Ingen av de feilene du lister opp der er hardwarefeil da, men nå er jeg bare vanskelig.

 

Livdus, har du gjort noe med din PC annet enn å legge inn service pack 1? Flyttet på den? Gjort den rein for støv eller lignende? Eller har du bare lagt inn service pack og maskinen ble slik?

Service pack 1 ble lastet ned automatisk. og installert samtidig etter den vart lastet ned. og er ikke så mye støv på komponentene.,
Lenke til kommentar

Han skrev jo at han får opp logoen til windows 7, så virker jo lite sannsynlig at det er feil på hardware. Her tipper jeg problemet ligger i windows.

 

Du kan prøve å starte windows i safe mode og se om du kommer inn i windows da. Slik gjøres det: http://windows.micro...er-in-safe-mode . Hvis du kommer inn i windows da er det en driver eller software som hindrer windows i å starte opp.

 

Hvis ikke dette heller fungere så kan du prøve å reparere oppstarten i windows. Trykk på f8 under oppstart for å få opp samme menyen som safe mode ligger i. Velg reparer datamaskinen/repair computer eller lignende. Etter en liten stund får du opp noen valg. Du kan prøve å velge repair startup. Tror det er første alternativet på denne skjermen. Hvis dette ikke fungerer kan du eventuelt prøve å gå inn på samme menyen å velge system restore.

Fant et bilde av menyen som det er snakk om her: http://0.tqn.com/d/p...up-repair-7.jpg

 

Hvis dette ikke fungerer kan du prøve å resette bios. Dette kan gjøres ved å først dra ut strømkontakten til pcen din. Så åpne maskina for å finne en jumper på hovedkortet, eventuelt en knapp, som resetter bios. Dette er en video som viser i stor grad hvordan denne prossessen utføres: . Hvis du ikke finner denne jumperen kan du se i manualen til hovedkortet der det skal stå hvor denne befinner seg. Hvis du ikke har manualen kan du google navnet på hovedkortet og finne manualen der.

 

Edit: fiksa rekkefølgen på tips

kan sikkert prøve og finne den "Jumperen" du snakker om. men kan det gå vis jeg skaffer meg ny harddisk og installere W7 på nytt?
Lenke til kommentar

Ingen av de feilene du lister opp der er hardwarefeil da, men nå er jeg bare vanskelig.

 

Livdus, har du gjort noe med din PC annet enn å legge inn service pack 1? Flyttet på den? Gjort den rein for støv eller lignende? Eller har du bare lagt inn service pack og maskinen ble slik?

Det kan være hardware men jeg tviler, mente jeg å si. Men et prøv systemgjenoppretting til før service pack 1.

Lenke til kommentar

kan sikkert prøve og finne den "Jumperen" du snakker om. men kan det gå vis jeg skaffer meg ny harddisk og installere W7 på nytt?

Du trenger ikke kjøpe deg ny harddisk for å instralere W7 på nytt. Du trenger mest sannsynlig ikke instalere W7 på nytt i det hele tatt. Prøv med en systemgjennopprettning. Trykk F8 under oppstart og se om du kommer deg til repair computer og velg system restore.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke kjøpe deg ny harddisk for å instralere W7 på nytt. Du trenger mest sannsynlig ikke instalere W7 på nytt i det hele tatt. Prøv med en systemgjennopprettning. Trykk F8 under oppstart og se om du kommer deg til repair computer og velg system restore.

det har jeg prøvd, og det fungerte ikke så fint. eneste restore pointen som er til tilgjengelig er service pack 1 finner ingen andre point.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...