Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet noen om man kan finne igjen tekstene sine nå? :D

 

Du finner den ikke igjen hvis du ikke har lastet den opp på itslearning eller ned på en minnepenn.. Du kunne jo ha skrevet den ut, hvis det var viktig for deg å ha den nå.

 

kan noe versåsnill å forklare kva Guttetur for Amundsen

– dødskamp for Scott handlar om

 

Den handler kort om turen til Sydpolen som Roald Amundsen og Scott hadde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du finner den ikke igjen hvis du ikke har lastet den opp på itslearning eller ned på en minnepenn.. Du kunne jo ha skrevet den ut, hvis det var viktig for deg å ha den nå.

 

 

 

Den handler kort om turen til Sydpolen som Roald Amundsen og Scott hadde.

 

Kunne du ikke forklart kortere? :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi fikk kun være på den siden der vi skulle levere oppgaven og vi måtte også ta med minnepenn. :)

Vi hadde adgang til ordnett.no også :D Bare skriv inn skolenavnet ditt som brukernavn og passord, funka med alle skolene i nærområdet hvor jeg bor :) Og hvis de ikke har kjøpt noen ordbøker der, kan du bare gå på "prøvetesting" elns. Men dette visste du sikkert :p

Lenke til kommentar

Skulle gjerne vist frem stilen min for å se om dere mener den er like elendig som jeg synes, men det er ikke akkurat lett når de kobler ut internettet og nekter oss å ha med minnepenn...

 

Det er jo ikke lov! :nei: Dere skal jo oppgi kilder osv. Hvordan gjorde dere det? Ble alle tvunget til å skrive kåseri og leserinnlegg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm... mamma kjøper bokmål-nynorsk ordbok nu - kanskje hun er min helt? :)

 

Hehe, nynorsken er ikke så farlig blant folka når vi har ordbok vel? :p Bare strukturen på fortellinga/novella og det å tenke objektivt - f.eks. Mooohahahaha nå skal jeg legge til vendepunktet! Slutt på alle disse kjedelige skildringene om supermann og catwoman!

 

Nynorsk er et rent og skjært helvete, ordbok eller ei

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi hadde adgang til ordnett.no også :D Bare skriv inn skolenavnet ditt som brukernavn og passord, funka med alle skolene i nærområdet hvor jeg bor :) Og hvis de ikke har kjøpt noen ordbøker der, kan du bare gå på "prøvetesting" elns. Men dette visste du sikkert :p

 

Har prøvd det, men funka ikke. Spurte skolen om passord til ordnett.no, men det visste de ikke noe om. Så det blir bokmål-nynorsk ordboka på meg. :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan noe forklarer kva historia Skammarens dotter eigentlig handlar opp? forstår ikkje den

 

Den handler om en jente som heter Dina. Hennes mor reiser bort, og hun må være igjen hjemme. Etter hvert blir hun tilkalt til det stedet hennes mor befinner seg i, fordi når hun ser inn i øynene så ser hun sannheten eller noe. Det handler stort sett ikke om så mye mer, men viktigste er kanskje kampen mot det gode og det onde, hvor Dina blir framstilt som en helt.

 

Bak hver tekst i forberedelsesheftet stod det oppnevnt en kilde. Brukte bare dem

 

Serr, glad jeg ikke går på deres skole...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi måtte dra ut nettverkskaplene og fikk ikke ha med minnepenn! de sjekket til og med notatene våre! Vi måtte skrive ned kildene på ark også skrive de inn..

 

Wtf? Vi fikk ta med alt på minnepenn og de sjekket ikke en gang. Kan liksom skrive hele novellen i dag og ta den med på minnepenn... Har dere spurt lærerne om dette? Det står jo ikke noe i eksamensveiledningen om at det ikke er lov å ha med minnepenn...

Lenke til kommentar

Vi måtte dra ut nettverkskaplene og fikk ikke ha med minnepenn! de sjekket til og med notatene våre! Vi måtte skrive ned kildene på ark også skrive de inn..

 

Wow, det var da virkelig strengt. Lærerne våre sjekket ikke noe, og jeg hadde med sikkert 10 ark og flere bøker + vi fikk bruke itslearning for å hente filer vi kunne se på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...