Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den handler om en jente som heter Dina. Hennes mor reiser bort, og hun må være igjen hjemme. Etter hvert blir hun tilkalt til det stedet hennes mor befinner seg i, fordi når hun ser inn i øynene så ser hun sannheten eller noe. Det handler stort sett ikke om så mye mer, men viktigste er kanskje kampen mot det gode og det onde, hvor Dina blir framstilt som en helt.

 

 

 

tusen takk bassa:)

Lenke til kommentar

Wow, det var da virkelig strengt. Lærerne våre sjekket ikke noe, og jeg hadde med sikkert 10 ark og flere bøker + vi fikk bruke itslearning for å hente filer vi kunne se på

 

Hæ, fikk dere bruke fronter. Da er deres lærere enda snillere enn våres...

 

Den handler om en jente som heter Dina. Hennes mor reiser bort, og hun må være igjen hjemme. Etter hvert blir hun tilkalt til det stedet hennes mor befinner seg i, fordi når hun ser inn i øynene så ser hun sannheten eller noe. Det handler stort sett ikke om så mye mer, men viktigste er kanskje kampen mot det gode og det onde, hvor Dina blir framstilt som en helt.

 

 

 

tusen takk bassa:)

 

Bare hyggelig! :) Ikke noe å takke for. :wee:

Lenke til kommentar

noe som har idea kva vi kan få morga på skjønnliteratur? versåsnill

 

Temaet antihelt kommer nok til å bli veldig sentralt. For eksempel i teksten ørneredet leste dere om en gutt som var dumdristig og gjorde alt som sto i hans makt for å fjerne ørneredet. Skriv en skjønnlitterær tekst der hovedpersonen gjør noe dumdristig som får fatale konsekvenser.

 

Sikkert en eller annen som fikk 100% internettilgang xD Likevel får h*n 4-er

 

Jaja, hva skal man gjøre. Livet er tross alt urettferdig. :cry:

Lenke til kommentar

Eksamenskarakterene teller like mye som de andre standpunktkarakterene.

 

Heldigvis teller ikke ungdomsskolen noe særlig. Man kommer som regel inn på hva man vil hvis det ikke er enorm konkurranse på de forskjellige linjene. Kjenner folk som har kommet inn med et snitt på under 3,5 :rofl:Når det er sagt, kan man fort MISTE plassen sin, så å sakke helt ned er hvertfall ikke lurt :)

Lykke til.

Lenke til kommentar

For noen lærere. :nei: Dere må si ifra og dere kan argumentere med at det ikke står noe om dette i eksamensveiledningen!

 

De driter i eksamensveiledningen. Eksamensveiledningen sa vi måtte arial, mens vi måtte skrive verdana. De sa også at vi måtte skrive sjanger i toppteksten, noe som heller ikke sto i veiledningen.

Hvordan går det i det hele tatt an å jukse på en slik eksamen? For å gjøre det må man jo finne en tekst som tilsvarer oppgaven, og de har jo plagieringskontroll og alt mulig? Du kan jo finne inspirasjon på nettet men det er jo absolutt ikke juks. :wallbash:

Lenke til kommentar

Hæ, fikk dere bruke fronter. Da er deres lærere enda snillere enn våres...

 

 

 

Bare hyggelig! :) Ikke noe å takke for. :wee:

 

Jeg trodde egentlig at alle i norge fikk denne tilgangen, men tydeligvis ikke. Men tilgangen på andre nettsider er jo selvfølgelig blokkert hos oss også

Lenke til kommentar

Skriv en skjønnlitterær tekst der hovedpersonen gjør noe dumdristig som får fatale konsekvenser. eg forstå ikkje den kan du forklare det versåsnill :)

 

Skriv en skjønnlitterær tekst der hovedpersonen gjør noe dumdristig som får fatale konsekvenser. eg forstå ikkje den kan du forklare det versåsnill :)

 

kan noe hjelpe meg eg forstå ikkje kva det meint her:)

Lenke til kommentar

Det har blitt tidligere publisert en diskusjon om nynorsk? Jeg klarte å krysse den av, er det noen som ka linke meg det? Eller har noen lure notater som jeg kan ta med i morgen?

Det har blitt tidligere publisert en diskusjon om nynorsk? Jeg klarte å krysse den av, er det noen som ka linke meg det? Eller har noen lure notater som jeg kan ta med i morgen?

 

På min skole har lærerne lastet ned http://infopicnic.cloudapp.net/?c=fs3gm345z på alle pcene. Så vi får bruke det, det er et program som du søker et ord, så kommer det opp all informasjon om ordet og bøying etc :D

 

Håper det var til hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...