ja takk Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 Fikk 5+ og 6- på årets tentamener. Kan også legge ut kommentarene. Legger de ut senere hvertfall da, kanskje.. kan du legge tekstene dine på engelsk også, siden du er så flink 1 Lenke til kommentar
GlemskeGullfisk Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 iFinger er et ordbokprogram man kan få på datamaskiner. Det er noen skoler som har fått det, men jeg tror det koster penger :O Lenke til kommentar
Joakim97 Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 123 #yolo Hei Roar, torsklerv Alex e derp Malene e meir derp Kjetil e derpast Tusen takk for hjelpa med linker o.s.v Lenke til kommentar
Joakim97 Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 MERP Merp indeed my friend. Merp Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 kan du legge tekstene dine på engelsk også, siden du er så flink Har akkurat 5 i engelsk, og det er sikkert det faget jeg har strevet mest med! Så nei! Men norsk kommer! Skal på skolen snart for å få passord, så er det action! Lenke til kommentar
Alwayslover Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 Jepp, da drar jeg snart for å få forbredelsesheftet da... Håper vi kan snakke litt om heftet her senere Lenke til kommentar
ja takk Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 Har akkurat 5 i engelsk, og det er sikkert det faget jeg har strevet mest med! Så nei! Men norsk kommer! Skal på skolen snart for å få passord, så er det action! men 5er er kjempebra Lenke til kommentar
GlemskeGullfisk Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 men 5er er kjempebra Nja, det spørs hvilken målsetning du har. HVis du har 6 er i alle fag er ikke 5er sååå bra. Men hvis du har 3ere og 4ere i fag, er 5 bra. Det spørs jo hva man satser på. Personlig er 5er bra. DEt er jaggumeg ikke lett å få 6'er i engelsk her på skolen, nei Lenke til kommentar
ekathrin Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Dersom noen har laget sjekklister eller lister over viktige ting å huske på når man skriver, hadde det vært hyggelig om dere ville delt dem med oss andre Laget bruker nå for å kunne delta i diskusjonen, ble nemlig selv trukket opp i norsk, hehe Endret 21. mai 2013 av ekathrin Lenke til kommentar
ja takk Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 Nja, det spørs hvilken målsetning du har. HVis du har 6 er i alle fag er ikke 5er sååå bra. Men hvis du har 3ere og 4ere i fag, er 5 bra. Det spørs jo hva man satser på. Personlig er 5er bra. DEt er jaggumeg ikke lett å få 6'er i engelsk her på skolen, nei ja er helt enig med deg, men 5er er en kjempebra karakter for meg som pleier å få 4 på engelsk. selv jeg har 5ere og 6ere i andre fag, men engelsk er faget jeg strever mest med. derfor syns jeg at å få 5er på engelsk er veldig bra Lenke til kommentar
GlemskeGullfisk Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 Det som er viktig er at teksten kommuniserer. Det går bra med et par småplukk på komma, og/å og slike ting. Men blir det for mange feil, blir det forstyrrende i teksten. Det er viktig at du argumenterer og skriver hvorfor du synes det er slik og slik. Det er også viktig med språkelige virkemidler. Kontraster, sammenligninger og metaforer er fint å ha med. Det er også viktig å ikke bytte om mellom presens og preteritum, med mindre du gjør det bevisst. Det er også lurt å holde seg til enten 1 eller 3. person. Det passer ikke bra å blande det sammen, det kan virke veldig forstyrrende. Men til slutt, det viktigste er at sensor FORSTÅR hva du prøver å fortelle Lenke til kommentar
eksamen2013 Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Tema: Helt/Heilt. Handler visstnok om gamle og nye helter, alt fra Luis Suarez til Roald Amundsen. Link: https://pgsf.udir.no Passord: HeiltHeltV13? Hovedmål (Torsdag) : Saktekst Sidemål (Fredag): Skjønnlitterært Endret 21. mai 2013 av eksamen2013 1 Lenke til kommentar
ja takk Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 Tema: Helt/Heilt. Handler visstnok om gamle og nye helter, alt fra Luis Suarez til Roald Amundsen. Link: https://pgsf.udir.no Passord: HeiltHeltV13? Hovedmål (Torsdag) : Saktekst Sidemål (Fredag): Skjønnlitterært syns dere at det er et vanskelig tema? Lykke til med forberedelse alle sammen! Lenke til kommentar
Dukeshill Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 syns dere at det er et vanskelig tema? Lykke til med forberedelse alle sammen! Veldig vanskelig tema.. Hater det temaet.. Og saktekst på bokmål?? *liker ikke* Lenke til kommentar
eksamen2013 Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 Veldig vanskelig tema.. Hater det temaet.. Og saktekst på bokmål?? *liker ikke* Sakteksten er strengt tatt på hovedmålet. Det vil si at ikke alle skal skrive bokmål. Viktig å ivareta minoritetene også her. Lenke til kommentar
Dukeshill Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Sakteksten er strengt tatt på hovedmålet. Det vil si at ikke alle skal skrive bokmål. Viktig å ivareta minoritetene også her. Ok Endret 21. mai 2013 av Dukeshill Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Veldig vanskelig tema.. Hater det temaet.. Og saktekst på bokmål?? *liker ikke* Helt enig Hva tenker dere om temaet? Nå skal vi jo skive sakpega tekst først, så hva tenker dere at sakteksten skal handle om? Del alt dere tenker, hvis dere ønsker Endret 21. mai 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 Hehe, kan bli morsomt å skrive om en skikkelig antihelt. Lenke til kommentar
Chriss123 Skrevet 21. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2013 Temaet: Heilt helt? Hva kan man si om dette da? Noen som har noen gode ideer ( spesielt til den sakpregede teksten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå