Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

ikke så mye fornøyd med den. jeg ville enten komme opp Naturfag eller RLE. men jeg tror norsk er bedre enn engelsk. :)

temaet er krigslyrikk. kan du noe om dette emnet? :hmm:

 

Vet at Inger Hagerup skrev krigslyrikk. Det er noe med at man prøver å "vekke" folk til kamp. Eneste jeg vet om det.. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

temaet er krigslyrikk. kan du noe om dette emnet? :hmm:

Krigslyrikk er jo noe av det bedre du kunne ha fått om! :) Tenk på kampdikt, dikt som var spredd ulovlig i skjul da tyskerne invadere landet. Hva er kampdikt? Hvem skrev dem? Konsekvenser og straff for å bli tatt? Kjennetegn?

 

Dere har vel analysert "Du må ikke sove av Arnulf Øverland", det kanskje aller mest kjente kampdiktet?

 

Prøver å gi litt inspirasjon her :)

Lenke til kommentar

Krigslyrikk er jo noe av det bedre du kunne ha fått om! :) Tenk på kampdikt, dikt som var spredd ulovlig i skjul da tyskerne invadere landet. Hva er kampdikt? Hvem skrev dem? Konsekvenser og straff for å bli tatt? Kjennetegn?

 

Dere har vel analysert "Du må ikke sove av Arnulf Øverland", det kanskje aller mest kjente kampdiktet?

 

Prøver å gi litt inspirasjon her :)

 

Ja, men jeg vet ikke hvordan skal jeg sette opp presentasjonen. Hva må jeg ta med og hva må jeg ikke ta med? :(

kan du noe om sjangertrekk ved krigslyrikk? :hmm:

Lenke til kommentar

Ser ikke helt forskjellen på digital og vanlig ordbok...

Digital er bare lettere.

 

Men hvis det ikke er lov til å ha med ferdigskrevne tekster kan det vel bli litt diskutabelt med artikkler og tekster på minnepenn?

Eller stoler de på at du har skrevet opp teksten som kilde med nettside og dato osv,,,

 

Frister liksom litt å bare dra med masse stiler som er så godt som perfekte å bruke deler av de :p

 

Btw. Hvordan vet sensor hvilke tekster vi har skrevet før? Alle tentamner levers på papir og jeg ser ikke for meg at engelsk læreren vår har skrevet alle sammen inn på pc for å legge de til plagiat kontroll programmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt forskjellen på digital og vanlig ordbok...

Digital er bare lettere.

 

Men hvis det ikke er lov til å ha med ferdigskrevne tekster kan det vel bli litt diskutabelt med artikkler og tekster på minnepenn?

Eller stoler de på at du har skrevet opp teksten som kilde med nettside og dato osv,,,

 

Frister liksom litt å bare dra med masse stiler som er så godt som perfekte å bruke deler av de :p

 

Btw. Hvordan vet sensor hvilke tekster vi har skrevet før? Alle tentamner levers på papir og jeg ser ikke for meg at engelsk læreren vår har skrevet alle sammen inn på pc for å legge de til plagiat kontroll programmet.

 

Vår skole leverer alt på pc/skriver alt på pc, når det gjelder tentamener.... :w00t: Vi leverer eksamenen på et bestemt datasystem. DVS at stiler som har blitt levert før/lagt ut på nettet, kan brukes igjen (nettsystemet fanger ikke opp disse stilene, som er blitt levert før). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...